Ga naar inhoud


Voeding Samsung SMT1100 Digitenne


Gast Morice

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik denk da mijn voeding van de samsung SMT100 tuner kapot is. Tijdens het kijken startte de tuner telkens opnieuw op, na ee 5 maal dit gedaan te hebben, heeft hij het loodje gelegd. doet niets meer, ook geen lampjes wanneer ik de stekker in het stopcontact steek.

 

Waar zou ik een voeding kunnen krijgen, ik neem aan dat die niet zo heel moeilijk zelf erin te zetten is.

 

Alvast bedankt,

Morice

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wellicht de "bekende standaard" klacht van deze tuners:

2 elco's van 1000uf/10V vervangen voor 1000uf/25V.

zie bijvoorbeeld hier voor de uitleg en foto's.

Werkte bij mij in ieder geval meteen goed.

Hierna wel wel weer opnieuw instellen omdat hij helemaal gereset is.

 

Succes.

AZBox HD+Premium, Dreambox, the Box! DVB-C met E2  VU+DUO2 twintuner Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een beetje je best doet, onder het motto dat-ie het altijd slecht gedaan heeft en/of dat je je abonnement met een nieuw jaarcontract verlengt of dat je anders overstapt op een andere aanbieder* dan willen ze je nog wel eens een nieuwe tuner of insteekkaart toesturen.

 

* Bijvoorbeeld:

Online (i.c.m. ADSL),

EDPnet

Scarlet.

 

Als je daar een nieuw abonnement afsluit kost je dat wel eenmalig weer €25 maar krijg je ook een gratis tuner of insteekkaart.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat truukje heb ik al geprobeerd. ik wil inderdaad een insteekkaart, en wanneer ik mijn abonnement opzeg kost het mij alleen 25 euro aansluitkosten, ik heb ze voorgesteld het zo te betalen, maar nee hoor, ik moet eerst opzeggen en opnieuw aanmelden. Ik zie dat je nu 2 maanden gratis hebt... dus is hij nog maar 7 euro.

Ik wil ook wel eens kijken welke abbonnementen er nog meer zijn. Heb nu toch al opgezegd.

 

Waar koop je eigenlijk die elco's? En ik zie in de beschrijving dus dat je voor een 1100 2200uf nodig hebt. Wat kosten die ongeveer? (is het de moeite waard om zelf te repareren of uitbesteden?)

 

 

Bedankt voor alee reacties.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Morice
Ja, dat truukje heb ik al geprobeerd. ik wil inderdaad een insteekkaart, en wanneer ik mijn abonnement opzeg kost het mij alleen 25 euro aansluitkosten, ik heb ze voorgesteld het zo te betalen, maar nee hoor, ik moet eerst opzeggen en opnieuw aanmelden. Ik zie dat je nu 2 maanden gratis hebt... dus is hij nog maar 7 euro.

Goede tip, ga ik wellicht ook maar doen, ik wil ook wel een insteekkaart, maar ik zit wel met meerdere kaarten nu en heb geen zin opnieuw voor elke extra kaart te gaan betalen. Weet iemand of ik de oude kaarten weer kan hergebruiken op het nieuwe abonnement?

Origineel bericht van: Morice
Waar koop je eigenlijk die elco's? En ik zie in de beschrijving dus dat je voor een 1100 2200uf nodig hebt. Wat kosten die ongeveer? (is het de moeite waard om zelf te repareren of uitbesteden?)

Marktplaats staat er vol mee met aanbieders die je SMT1100 kunnen repareren.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zonnig
Wat kost een elco? Ongeveer 50 cent.
Als je kan solderen is dat zo gebeurd :D


En als Morice in de buurt woont dan doe ik het em 1x voor.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...