Gast Geplaatst: 23 augustus 2002 Geplaatst: 23 augustus 2002 Wie heeft er ervaring met het terugzetten van de originele versie in de philips deco met lookerflasch en kan mij eventueeel een kleine uitleg hierover geven.
gamgra Geplaatst: 23 augustus 2002 Geplaatst: 23 augustus 2002 Hoi Satje, Het terugzetten van je Firmware gebeurt op precies dezelfde wijze als het patchen van je decoder. Je moet wel zeker zijn dat je de juiste originele firmware bewaard hebt. Nadat je Lookerflash opgestart hebt, de com1 of com2 op de hoogste snelheid (115200) ingesteld hebt en "alle" blokken aangevinkt, moet je "programmar Flash" aanklikken, hier plaats je dus de originele firmware (flash.bin). Het duurt precies even lang als voorheen (ongeveer 100) minuten. Na de "Flash" moet met Declink de originele eeprom (eeprom.bin) terug geplaatst worden, al je bestaande kanalen zullen inmiddeles verdwenen zijn, opnieuw kanalen zoeken is dus ook noodzakelijk. Indien gewenst kan je met Declinck een nieuwe Settings-lijst terug inzetten. groet gamgra
Gast Geplaatst: 23 augustus 2002 Geplaatst: 23 augustus 2002 Dit werkt het zelfde als patchen, maar dan gebruik je de fies die je opgeslagen hebt bij het patchen, maar waaom zou je dat willen. Een ontvanger die gepatched is biedt veel meer mooiers.
Gast Geplaatst: 23 augustus 2002 Geplaatst: 23 augustus 2002 De volledige handleiding van Lookerflash staat op Sattools. Er is geen verschil tussen de orginele firmware en de "zelfgemaakte" firmware.
Gast Geplaatst: 23 augustus 2002 Geplaatst: 23 augustus 2002 Ik wil dit doen omdat ik het bij mijn kennis heb gedaan met V1.0 en een keer met V 9.5 en elke keer wilde hij de originele kaart en de fun kaart bijna niet lezen en hij gaf allerlei gebreken. Nu wilde ik de originele weer terugzetten om er zeker van te zijn dat het misschien aan de ontvanger zelf ligt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen