Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

ik bezit al een tijdje een wifi draadloze telefoon met o.a.het sip protocol ondersteuning.

ik heb vandaag een gsm modem/router gekocht,waar ik mijn sim kaart insteek,en de batterij.nu kan ik een wifi bereik opzetten via gsm.

ik kan dus mijn wifi telefoon laten connecteren via de router en daarna verbinding maken via gsm signalen en de sip provider.

zo kan ik (bijna) overal,waar ik wens,bereikbaar zijn op een vast nummer,die zijn voordeel heeft om bereikbaar te zijn.

echter weet ik niet welke je verbinding minimum moet zijn,je hebt gprs,edge,hsdpa en nog een paar.

neemt dat veel data met zich mee?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Als ik in Zweden en Denemarken ben heb ik ook mobiel internet. De usb stick van "Tre" (telecombedrijf) plug ik in de Dovado router, waardoor ik dus ook wifi thuis heb. Voordeel is dat je de router met stick op de meest strategische plaats kan neerzetten, voor de beste ontvangst met de hoogste snelheid.

Voip telefonie doe ik ook, maar niet via wifi, omdat ik daarmee erg slechte ervaringen heb. Belabberde kwaliteit met de Nokia E51 mobiele telefoon die ook voip aankan en wifi heeft. Ik gebruik een Siemens IP telefoon, die je bedraad aansluit op de router, waardoor je erg goede kwaliteit hebt.

Je hebt minimaal gewone 3G nodig om een behoorlijk gesprek te voeren. Dat is ca 1mb down 0.5 mb up. Liefst een tikje meer... Heb je zgn "turbo 3G" gaat het 100% probleemloos. Bij het Tre usb modem kan je dat zien adhv de kleur van het ledje, donkerblauw of lichtblauw.

Wat de data betreft... dat valt op zich wel mee, maar ik heb het nooit echt gecontroleerd, omdat ik in Zweden in principe onbeperkt datagebruik heb.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

• Beheerder
Geplaatst:

Ik heb er zelf niet veel ervaring mee, maar een collega van mij heeft een router met 2x WAN en 1x 3G backup met volle bak signaal T-mobile en dat is voor VoIP simpelweg niet te gebruiken.

Er zitten dan continue storingen in het gesprek.

Ik heb wel veel ervaring met het KPN en T-Mobile netwerk i.c.m. VoIP op een iPhone en dat werkt alleen redelijk al je bij wijze van spreken naast de mast staat.

In alle andere gevallen heb je toch wel erg vaak last van storingen, of je moet echt een low-bandwidth codec pakken, maar dan klinkt het weer nergens naar.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen