Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het proggie inSSIDer geinstal. en zie bij andere wifi punten dat er 2 channels in gebruik zijn (6+10) met 1 wifi punt, zijn er Acces Points die gelijktijdig op 2 channels kunnen uitzenden, en wat is hier het voordeel dan van ?

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Je hebt bv. van Linksys die N routers, 300Mbit. Deze zijn dual channel, elk 150Mbit (max).

Geplaatst:
Origineel bericht van: Checkin
Ik heb het proggie inSSIDer geinstal. en zie bij andere wifi punten dat er 2 channels in gebruik zijn (6+10) met 1 wifi punt, zijn er Acces Points die gelijktijdig op 2 channels kunnen uitzenden, en wat is hier het voordeel dan van ?

Dit is niet normaal eigenlijk. Normaal wordt er altijd maar 1 kanaal gebruikt.

Waar the Great Mac op duidt is heel wat anders. Dat zijn Dual band routers (2.4 + 5 Ghz). Bij de meeste is het dan of 2.4 of 5 Ghz en alleen de duurdere typen kunnen beiden tegelijkertijd en dan nog zal het geen kanaal 6 en 10 zijn. Deze liggen beiden in het 2.4 Ghz gedeelte. De 5 Ghz band in europa ligt vanaf kanaal 36.

Als je dus andere (ik lees meerdere) punten ziet met dit verschijnsel lijkt het me dat jouw wifi ontvanger in combinatie van inSSDer dit niet goed weergeeft.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Misschien wordt er zo'n repeater voor uitbreiding c.q. versterking van het signaal gebruikt? Dus de router gebruikt bijvoorbeeld kanaal 6, en de repeater gebruikt kanaal 10.

Geplaatst:
Origineel bericht van: grunnsat
Misschien wordt er zo'n repeater voor uitbreiding c.q. versterking van het signaal gebruikt? Dus de router gebruikt bijvoorbeeld kanaal 6, en de repeater gebruikt kanaal 10.

Dat is dus heel goed mogelijk

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Bij de Linksys WAG320N en de Sitecom WL-350 kun je

de bandbreedte instellen op 20/40 MHz.

Je kunt dan een primair en een secundair kanaal opgeven.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:
Origineel bericht van: wammeswaggel
Bij de Linksys WAG320N en de Sitecom WL-350 kun je
de bandbreedte instellen op 20/40 MHz.

Je kunt dan een primair en een secundair kanaal opgeven.

Dat kan ik ook en staat ook aan (zorgt ervoor dat de "N" snelheid hoger kan zijn door meer bandbreedte beschikbaar te stellen)

Ik zie echter nog steeds normaal 1 kanaal.

Geplaatst:

ah nu is het wat duidelijker.. Dat dakterras gebruikt 40 MHz bandbreedte, dat zie je onderin aan de breedte van de signaalsterkte. Het is dus min of meer overlappend.

Ik ging er vanuit dat je echt 2 pieken zag met dezelfde SSID naam

Geplaatst:
Citaat:
MAC Address
00:25:9C:1D:A7:81
Radio
Radio is On
Mode
AP
Network
NA-Mixed
SSID
HIDDEN
Channel
149 + 151
TX Power
71 mW
Rate
243 Mbps
Encryption - Interface wl1
Enabled, WPA2 Personal Mixed

op mn 5ghz accesspoint..

Citaat:

MAC Address
00:25:9C:1D:A7:80
Radio
Radio is On
Mode
AP
Network
Mixed
SSID
HIDDEN
Channel
11 + 9
TX Power
71 mW
Rate
300 Mbps
Encryption - Interface wl0
Enabled, WPA2 Personal Mixed
PPTP Status
Disconnected

op mn 2.4ghz AP

2 kanalen in gebruik op zowel 2.4 als 5ghz dus smile

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen