Ga naar inhoud


Ben op zoek naar PT® schroeven voor kunststof


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar de zogenaamde PT® schroeven (zie bijlage).

Deze schroeven worden hoofdzakelijk gebruikt in kunststof.

Ik heb het type KA50 of een equivalent nodig in verschillende lengtes.

Andere typen schroeven kan ik niet gebruiken omdat de bestaande bevestigingsgaten niet gewijzigd kunnen worden en de draad van de PT® schroeven al voorgeboord is.

 

Het probleem is dat deze schroeven, voor zo ver ik weet, door de schroevenfabrikant uitsluitend in grote hoeveelheden direct aan de eindgebruiker (producenten van kunststof artikelen) wordt geleverd en niet los te verkrijgen zijn.

 

Heeft iemand een idee waar ik dergelijke schroeven kan bestellen maar dan b.v. per 4 stuks?

 

post-21534-1318262113,0797_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bestellen,van 4 schroeven ben je mal? Die haal je toch gewoon uit oude apperatuur,dus rij anders even naar de DAR Nijmegen of plaatselijke dienst waar je afgankte appp.kunt inleveren Millieu staat, om bijv.wat huishoudelijk afval te deponeren,en kijk dan gelijk in de bak met oude Audio/video app.PS dit zijn zgn Zelftappers die worden overal voor gebruikt,ook voor metaal en dus niet alleen voor kunststof,ze zij er in alle soorten en maten,dus philips of Torx kop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PT® schroeven zijn geen zelftappers en worden uitsluitend op kunststof toegepast.

Deze schroeven hebben een speciale draad zodat de schroef goed in kunststof zoals b.v. ABS vastdraait en ook vasthoudt.

 

Deze worden dus niet voor andere materialen toegepast.

 

Zie <HIER>

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, als je eens op de afval brengstation gaat kijken.

Daar zijn toch echt afdelingen waar men oa speelgoed, telefoontoestellen, koffiezetapparaten, huishoudelijke

apparaten, keukens & kasten, copiers, koffers, enz.Kan! deponeren.

En dat zijn precies waar de PT® schroeven voor gebruikt worden.

En dat zal columbo ook bedoelen.

Maar als je persé nieuwe wilt hebben,moet je verder zoeken.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet persé nieuwe schroeven hebben maar wel een bepaalde maat in 3 verschillende lengtes en dan 4 stuks van elk.

 

Leg mij eens uit hoe je dit zou willen bewerkstelliggen.

Moet ik dan alle apparaten controleren of er een PT schroef aanwezig is en zo ja, is dit dan de goede maat en dat allemaal 4 keer.

Lijkt mij niet alleen een tijdrovende maar ook hopeloze actie.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Als je nou die leverancier eens belt, met de vraag naar afnemers in jou omgeving.......kun je die daarna eens benaderen.

Ik heb dit ook zo eens gedaan met een bepaald artikel, en die leverancier deed daar absoluut niet moeilijk over en ik had daarna via via wat ik wou hebben.

 

S6

 

Ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronaldsl
Hoi,

Als je nou die leverancier eens belt, met de vraag naar afnemers in jou omgeving.......

Dit heb ik ook al bij 2 Nederlandse en 1 Duitse leverancier nagevraagd maar zoals al eerder geschreven, zij leveren dergelijke bouten niet aan de groothandel maar direct aan de eindgebruiker.
Dat zijn in de regel de producenten van apparatuur waar dergelijke bouten worden toegepast.
Geen één van de 3 leveranciers kon mij vertellen of deze bouten ergens bij een groot- /tussenhandel te verkrijgen zijn.

Ik ben intussen al bezig om de bestaande constructie te wijzigen en met zelftappende draadbussen te werken.
Is wat meer werk maar waarschijnlijk zit er niets anders op want ik zie weinig kans om deze bouten nog op tijd te verkrijgen.

Allen bedankt voor de gegeven adviezen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik ben intussen al bezig om de bestaande constructie te wijzigen en met zelftappende draadbussen te werken.
Is wat meer werk maar waarschijnlijk zit er niets anders op want ik zie weinig kans om deze bouten nog op tijd te verkrijgen.


Misschien kan je bij skiffy een alternatief vinden..??

Sab Titan 1 - Ipbox 200S - Philips DSR 7141 - visiosat bi-satellite G3D -

3 x alp quad lnb - 2 x ArchSat DiSeqC 4 x 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het aanbod maar het probleem heb ik inmiddels opgelost.

Ik heb de bestaande gaten met een kunststof vulmiddel opgevuld en opnieuw gaten geboord zodat ik nu een ander soort schroef kan gebruiken.

Ik gebruik nu schroeven met een grove draad voor het vastzetten van tuinbeslag en dat gaat prima.

 

Nogmaals bedankt voor de aangeboden hulp.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...