erwin05-verwijderd Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Als ik de solo aanzet en zap 20 min van kanaal naar kanaal dan valt het sigaal tijdelijk weg SNR is dan 0% komt later weer terug is dit meer gebruikers opgevallen? ik gebruik de originele firmare v5.9 en bij versie 5.8 was dit ook zo.
Sjattuh Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Ik heb hetzelfde af en toe met mijn 800. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Tonskidutch Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 ik heb dat niet, en signaal valt enkel weg als ik de schotel van het dak smijt. Second Life Mungo Parker
erwin05-verwijderd Geplaatst: 10 juni 2011 Auteur Geplaatst: 10 juni 2011 je hebt mensen die niet willen helpen. ligt echt aan de vu als meer mensen dit hebben kan ik een email aan vu sturen over dit probleem. Mijn signaal is ok schotel is goed afgesteld zal wel een software probleempje zijn in de vu.
Con Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Geen last van, hoewel, ik zap geen 20 minuten achter elkaar. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Sjattuh Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Origineel bericht van: erwin05 je hebt mensen die niet willen helpen. ligt echt aan de vu als meer mensen dit hebben kan ik een email aan vu sturen over dit probleem. Mijn signaal is ok schotel is goed afgesteld zal wel een software probleempje zijn in de vu. Ik draai OpenPli en had er geen last van bij Enigma 2. Maar nogmaals, dit op mijn DM800. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Tonskidutch Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 misschien is het enkel een kwestie van een andere settingslijst testen daar ik denk dat het niet een software issue is. >>> er zouden anders heel veel gelijksoortige vragen en berichten zijn (niet het geval, ook niet op andere solo fora) dus als advies eens een andere settingslijst laden en kijken of het dan nog optreedt, dat is snel gedaan en daarna kan men verder speuren naar een oorzaak indien nog niet opgelost. ciao Second Life Mungo Parker
wigee Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 Ik heb dit ook soms. Ik draai de vix image en als hij een tijd in standby heeft gestaan en ik zet hem terug aan dan zegt hij dat hij geen signaal heeft. dan even zappen naar een andere zender en terug naar de eerste zender en gelijk weer beeld... Een bug in de vix image?
Tonskidutch Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 de waarschuwing , c.q. melding dat er even geen signaal is kun je uitschakelen... in het menu maar of dat identiek is aan wat erwin melde valt te betwijfelen. overigens het telnet commando dmesg kan ook licht in de duisternis brengen... na 20 minuten zappen moet er dan ook in de echo van dmesg staan wat er op dat moment spaak loopt. misschien is het wel een geheugenprobleem in verband met EPG telkens inladen ciao Second Life Mungo Parker
erwin05-verwijderd Geplaatst: 12 juni 2011 Auteur Geplaatst: 12 juni 2011 Ik zap normaal ook geen 20 min achter elkaar maar ik was zenders aan het zoeken op een sat en ging toen alle FTA zender 1 voor 1 na om te kijken of er nog iets nieuws bij zat zo kwam ik er achter dat het signaal naar zo'n 20 min weg valt heb dit doen herhaalt om te kijken of het altijd zo is. Heb de laatste image erin gezet een paar dagen geleden toen zenders zoeken op Astra en 20 min gezapt en signaal valt tijdelijk weg maar komt terug als je door zapt. Volgens mijn komt het signaal niet terug als je op 1 kanaal blijft staan.
Tonskidutch Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 Erwin05, hoe heb je de tuner cq lnb's ingesteld? ennuh wat zit boven aan de schotel der op, switch en lnb soort ciao Second Life Mungo Parker
erwin05-verwijderd Geplaatst: 12 juni 2011 Auteur Geplaatst: 12 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch Erwin05, hoe heb je de tuner cq lnb's ingesteld? ennuh wat zit boven aan de schotel der op, switch en lnb soort ciao Een DUO LNB 60 twin met 1 kabel naar de motor die gaat naar een splitter verdeeld over 2 recievers signaal is goed ned1 90% rotor instellingen heb ik mijn Lat en Long ingevult als ik de setup doorloop na de rotor settings vul ik bij alle volgende nee in installeer een paar apps en zoek dan handmatig op verschillende satellieten.
Tonskidutch Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 uhm niet echt optimaal als je eens hetzelfde zap gedrag doet als de rotor er niet tussen zit? wat dan ik vermoed dat je rotor "nu" de weg kwijt raakt via switch en met een duoblock ciao Second Life Mungo Parker
erwin05-verwijderd Geplaatst: 12 juni 2011 Auteur Geplaatst: 12 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch uhm niet echt optimaal als je eens hetzelfde zap gedrag doet als de rotor er niet tussen zit? wat dan ik vermoed dat je rotor "nu" de weg kwijt raakt via switch en met een duoblock ciao Ga zo als jij dit schrijft morgen even testen zonder rotor en splitter.
erwin05-verwijderd Geplaatst: 14 juni 2011 Auteur Geplaatst: 14 juni 2011 Met de rotor er niet tussen valt het signaal ook weg en de splitter zat er ook niet tussen het enige verschil is dat het signaal helemaal niet terug komt nu. Met de Topfield heb ik geen problemen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen