Ga naar inhoud

goede lnb?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoihoi

wie kan mij helpen?

ik ben er zelf een leek in.

ik heb van canaldigitaal een dubbele kop ontvangen voor een schotel van 60cm,maar heb zelf een schotel van 80cm,volgens canaldigitaal is dit geen enkel probleem.

wie kan mij vertellen dat zij gelijk hebben?

bijvoorbaat hartelijk bedankt voor jullie reacties

groetjes eric

Geplaatst:

/ <Theorie aan>

Formeel niet, de duo lnb is ontworpen voor 60 cm schotels.

Een 80 cm schotel heeft een ander brandpunt waardoor een deel van het signaal verloren gaat.

/ <Theorie uit>

In de praktijk is het meestal geen probleem omdat:

1-bij een goede 80 cm schotel het sterkere signaal het verlies compenseert.

2-veel goedkope 80 cm schotels niet beter presteren dan een goede 60 cm schotel en feitelijk als een 60 cm beschouwd mogen worden.

Geplaatst:

hoi 1664

bedankt voor je reactie

zal het zaterdag op de camping uit proberen

groetjes

Geplaatst:

Als het een triax schotel is, die wordt aan gemerkt als een 78 cm schotel

dat is geen enkel probleem, als het een ander merk is ,dan zou je wel een

probleem kunnen krijgen met de lnb houder, die vaak te groot

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

heren hartelijk bedankt

lnb voor 60cm kan ook op een 80 cm

bedankt voor de reacties

groetjes

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eric65
ik heb van canaldigitaal een dubbele kop ontvangen voor een schotel van 60cm,maar heb zelf een schotel van 80cm,volgens canaldigitaal is dit geen enkel probleem.

De duo kop van CD is alleen geschikt voor een 60/64cm schotel. Bij een schotel van een 80cm zal men andere duo kop nemen ivm het brandpunt van de schotel.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Ventura

De duo kop van CD is alleen geschikt voor een 60/64cm schotel. Bij een schotel van een 80cm zal men andere duo kop nemen ivm het brandpunt van de schotel.

Onzin.
De CDS Duo LNB is gemaakt voor een 64 cm schotel, staat ook op de doos, klopt.
Maar op een 78 cm van Triax blijkt gewoon in de praktijk dat dit heel goed gaat. Dan mag theoretisch gezien de brandpuntverhouding minder zijn, maar door het grotere schoteloppervlak krijg je toch een harder signaal. Dit zelf meerdere malen gemeten op een professionele meter.

Ik heb het hier wel over Triax schotels, in mijn beleving de enige die zich echt leent voor de CDS LNB vanwege de montage in de LNB houder.
Triax heeft geen 80 cm (=78) schotels, mogelijk hebben no-name schotels van echt 80cm wél problemen met de CDS LNB.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Helaas heb ik het anders bevonden. Vooral in het hoge frequentie gebied zie ik dat de CD duo lnb erg veel last heeft van ruis (te zien in het spectrum). Zowel op een triax 78 en 88cm schotel gemeten met een professionele meter apparatuur.

Geplaatst:

heren het werkt toch niet zoals het hoort.

ik heb namelijk een no name schotel van 94cm.

ik heb wel alle zenders,maar de mobiele telefoon van mijn dochter stoort erop doe ik de normale enkele kop erweer op dan heb ik er geen last van,heb thuis nog een triax schotel van 64cm aan de muur hangen ,die eraf halen(doe ik toch niets meer mee)en op de camping eraan hangen ,dan maar kijken of de storingen van de mobiel weg zijn.

houd jullie op de hoogte.

groetjes

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen