Ga naar inhoud

goede lnb?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoihoi

wie kan mij helpen?

ik ben er zelf een leek in.

ik heb van canaldigitaal een dubbele kop ontvangen voor een schotel van 60cm,maar heb zelf een schotel van 80cm,volgens canaldigitaal is dit geen enkel probleem.

wie kan mij vertellen dat zij gelijk hebben?

bijvoorbaat hartelijk bedankt voor jullie reacties

groetjes eric

Geplaatst:

/ <Theorie aan>

Formeel niet, de duo lnb is ontworpen voor 60 cm schotels.

Een 80 cm schotel heeft een ander brandpunt waardoor een deel van het signaal verloren gaat.

/ <Theorie uit>

In de praktijk is het meestal geen probleem omdat:

1-bij een goede 80 cm schotel het sterkere signaal het verlies compenseert.

2-veel goedkope 80 cm schotels niet beter presteren dan een goede 60 cm schotel en feitelijk als een 60 cm beschouwd mogen worden.

Geplaatst:

hoi 1664

bedankt voor je reactie

zal het zaterdag op de camping uit proberen

groetjes

Geplaatst:

Als het een triax schotel is, die wordt aan gemerkt als een 78 cm schotel

dat is geen enkel probleem, als het een ander merk is ,dan zou je wel een

probleem kunnen krijgen met de lnb houder, die vaak te groot

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

heren hartelijk bedankt

lnb voor 60cm kan ook op een 80 cm

bedankt voor de reacties

groetjes

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eric65
ik heb van canaldigitaal een dubbele kop ontvangen voor een schotel van 60cm,maar heb zelf een schotel van 80cm,volgens canaldigitaal is dit geen enkel probleem.

De duo kop van CD is alleen geschikt voor een 60/64cm schotel. Bij een schotel van een 80cm zal men andere duo kop nemen ivm het brandpunt van de schotel.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Ventura