Con Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Windows 7, alleen het installeren al gaat als een speer, dat belooft veel goeds, toch? Mis, dan begint (na de installatie) pas de ellende, bibliotheken, zeggenschap over directory's, toegankelijkheid over bestanden, HELEMAAL niets. Helemaal dichtgetimmerd. Terwijl ik de basis erg goed vind. Toch zou ik graag over willen gaan naar W7 maar voorgaande belemmerd dat. Daar komt hij, wie kent een goede procedure om alle veiligheids- aspecten in een keer te omzeilen als je enige bent die op je eigen PC zit, wetende dat je risico's loopt. Is er een stappenplan om W7 net zo naar je hand te zetten als dat bij XP standaard is. Gates bepaalt blijkbaar mijn security, dat maak ik zelf wel uit, deed ik in xp ook en nooit problemen gehad. Nogmaals een stappenplan, het liefst uiteraard zo kort mogelijk (geen eis uiteraard) om W7 gelijkwaardig te krijgen als XP. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Henri Aalten Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 W7 gewoon standaard installeren, en geen enkel probleem !!!
Sjattuh Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Kun je wat specifieker zijn? Ik kan alles bestanden benaderen, deleten, aanpassen etc. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 9 juni 2011 Geplaatst: 9 juni 2011 Is kwestie van administrator zijn, kun je prima regelen als je de boel zelf installeert.
winwiz Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Origineel bericht van: Con Windows 7, alleen het installeren al gaat als een speer, dat belooft veel goeds, toch? Mis, dan begint (na de installatie) pas de ellende, bibliotheken, zeggenschap over directory's, toegankelijkheid over bestanden, HELEMAAL niets. Helemaal dichtgetimmerd. Terwijl ik de basis erg goed vind. Toch zou ik graag over willen gaan naar W7 maar voorgaande belemmerd dat. Daar komt hij, wie kent een goede procedure om alle veiligheids- aspecten in een keer te omzeilen als je enige bent die op je eigen PC zit, wetende dat je risico's loopt. Is er een stappenplan om W7 net zo naar je hand te zetten als dat bij XP standaard is. Gates bepaalt blijkbaar mijn security, dat maak ik zelf wel uit, deed ik in xp ook en nooit problemen gehad. Nogmaals een stappenplan, het liefst uiteraard zo kort mogelijk (geen eis uiteraard) om W7 gelijkwaardig te krijgen als XP. HG CC Nou, nou nou.... Je klaaggezang lijkt me eerder een tekort aan kennis. Ja, er is gesleuteld aan de veiligheid en eigenlijk zijn heel veel dingen juist makkelijker geworden. Maar je moet wel weten wat je moet doen. En als je het weet is "Ohhh, is dat alles? Een flink aantal dingen die je in XP gewend was om op een bepaalde manier te doen gaan nu anders. O.A. juist de bibliotheken maken het juist zeer eenvoudig om al je bestanden makkelijk terug te vinden en zorgen ervoor dat ze vanaf 1 plaats benaderbaar zijn. Google: "werken met bibliotheken win7" Toegankelijkheid van bestanden? Wat is er mis mee? Problemen met delen van mappen soms? Ga eens googlen en type in "Het delen van bestanden windows 7". Resultaat: Paginas vol met uitleg compleet met screenshots... Veiligheids aspecten omzeilen? Wil je dat echt? Het kan grotendeels... Google eens op "UAC windows 7" Gates bepaald niet jouw security, dat doe je zelf. Het is echter standaard wat strakker dan dat je gewend bent. Security in XP was een lachertje. Als Windows 7 net zo open zou staan had de hele IT community in opstand gekomen. Windows naar je hand zetten? Het is maar net wat je wilt. Het meeste kan gewoon. Misschien moet je je eigen hand eens bekijken of die niet anders moet zijn. Kortom wentel je eigen onwetenheid niet af op een operating system omdat je het anders gewend ben. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Psychosammie Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Nou, Con heeft wel een beetje gelijk hoor. Ik loop ook nog steeds te etteren met die beveiliging. Er zijn verschillende programma's waarbij Windows blijft vragen of ik die echt wel wil opstarten. Je zou denken dat 1 keer ja zeggen voldoende moet zijn maar nee hoor. Sommige programma's moeten opgestart worden met administrator rechten (SpeedFan bijvoorbeeld). Maar ik moet dat maar steeds blijven aangeven. Nog erger is de compatibiliteitsmodus voor oudere programma's. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
winwiz Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Origineel bericht van: Psychosammie Nou, Con heeft wel een beetje gelijk hoor. Ik loop ook nog steeds te etteren met die beveiliging. Er zijn verschillende programma's waarbij Windows blijft vragen of ik die echt wel wil opstarten. Je zou denken dat 1 keer ja zeggen voldoende moet zijn maar nee hoor. Sommige programma's moeten opgestart worden met administrator rechten (SpeedFan bijvoorbeeld). Maar ik moet dat maar steeds blijven aangeven. Nog erger is de compatibiliteitsmodus voor oudere programma's. UAC een tandje lager en een vinkje zetten om altijd in administrator mode te starten bij speedfan??? Als je oude programma's wil draaien onder Windows 7 is het vaak een betere optie om de Winxp mode (virtueel) te installeren. Hierin kun je dus die oude programmatuur draaien. Je kunt het zo instellen dat ze gewoon in het startmenu staan en dat je gewoon in Win7 hierop kunt dubbelklikken. Onder de motorkap draaien ze dan gewoon virtueel in Windows XP. Je ziet er alleen helemaal niets van. Nog beter is om gewoon een vervangend programma te zoeken, of eventueel een update van dit programma te zoeken. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
vGnp Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Origineel bericht van: winwiz UAC een tandje lager Of misschien eens spelen met Vista UAC Maker? Let wel: Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar kwam het eens tegen. Ik heb wel andere tools van de maker (Talekar) in gebruik. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tonskidutch Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 welke OS je gebruikt is al eens als poll voorbij gekomen welk OS je het meest bevalt ook maar ik meen echt dat je bij windows heel actief moet zijn qua kennis en nieuws opdat je het allemaal kunt volgen als eindgebruiker van die software begrijpelijk dat enkelen nog steeds met oudere versies werken want het gebruiker-interface bij windows wijzigt veel te zeer waardoor men zich niet meer kan orienteren en de weg verliest. en waarom wijzigt men zo drastisch ? omdat andere Operating Systems veel slimmere en mooiere gebruiker interfaces hebben (al jaren) en als je echt gaat vergelijken en vraagt aan gebruikers waarom men windows aanhanger is, is het gewoonte, werkomgeving, familiaire kennis, marktverzadiging. zolang je xp of vista werkt !!! en je al die extra functionaliteiten niet nodig hebt van w7 (welke) dan blijf trouw. never touch a running system Second Life Mungo Parker
winwiz Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch welke OS je gebruikt is al eens als poll voorbij gekomen welk OS je het meest bevalt ook maar ik meen echt dat je bij windows heel actief moet zijn qua kennis en nieuws opdat je het allemaal kunt volgen als eindgebruiker van die software begrijpelijk dat enkelen nog steeds met oudere versies werken want het gebruiker-interface bij windows wijzigt veel te zeer waardoor men zich niet meer kan orienteren en de weg verliest. en waarom wijzigt men zo drastisch ? omdat andere Operating Systems veel slimmere en mooiere gebruiker interfaces hebben (al jaren) en als je echt gaat vergelijken en vraagt aan gebruikers waarom men windows aanhanger is, is het gewoonte, werkomgeving, familiaire kennis, marktverzadiging. zolang je xp of vista werkt !!! en je al die extra functionaliteiten niet nodig hebt van w7 (welke) dan blijf trouw. never touch a running system met als risico dat je strakt bijna helemaal niet meer lekker werkt op je oude XP. Alleen de belangrijkste security worden dan nog opgelost. Er zijn al genoeg voorbeelden dat XP niet meer meegenomen wordt waaronder 1 zeer recentelijk: IE9. Wat denk je voor driver ondersteuning van juist nieuwere hardware? Deze ondersteuning wordt ook steeds minder. We zijn momenteel bezig met een migratie project van heel veel werkplekken bij een klant. We praten over 400 werkplekken per dag gedurende ongeveer 4 maanden (dus reken maar uit hoeveel dat er zijn). Tot nu toe is ongeveer 80% erg enthousiast. Ze gebruiken dezelfde hardware en zijn zeer te spreken over de snelheidswinst die ze ervaren in het dagelijkse gebruik. Ja het is zeker wennen (ze gaan ook over van office 2003 naar 2010), maar na een paar weken gebruik wil de overgrote meerderheid absoluut niet terug naar de oude situatie. Vooraf was er best wel veel weerstand om het vertrouwde kwijt te raken. Nu merk je dat mensen er naar uit kijken wanneer ze aan de beurt zijn omdat ze de verschillen bij collega's meemaken. Citaat: begrijpelijk dat enkelen nog steeds met oudere versies werken want het gebruiker-interface bij windows wijzigt veel te zeer waardoor men zich niet meer kan orienteren en de weg verliest. Er zit niet veel verschil tussen Vista en Win 7 qua gebruikersinterface en Vista is al 5 jaar op de markt...... Als je Vista gebruiker bent is Win 7 echt een zegen!! Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
maestro Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Zet je configuratiescherm eens op kleine/grote pictogrammen als weergave. Klik nu op gebruikersaccounts Dan op : instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen Nu de schuif links, helemaal naar beneden zetten. Even opnieuw opstarten, en je bent van een heleboel nare meldingen af. succes, Maestro - - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - - ** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **
Tonskidutch Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 natuurlijk is dat deel der verbeteringen in w7 t.o.v. vista een zegen voor de gebruiker indien je zover ook al vista onder de knie had... eigenlijk moet je het zien als een overstap op iets compleet nieuws dan (uit die invalshoek bezien) kun je het weldegelijk appricieren. veiligheids issues, uit Con's vraag, zou ik echter niet negeren. daar windows (dus ook 7) steeds meer het bulls-eye wordt van boze mensen met dit> Citaat: maar ik meen echt dat je bij windows heel actief moet zijn qua kennis en nieuws opdat je het allemaal kunt volgen als eindgebruiker van die software in het achterhoofd dus dat geldt speciaal ook voor al die malware producerende hackers en criminelen die aan de lippen hangen van windows om hun malware te verbeteren. wat ten aanzien van de originele vraag te doen? - altijd aanmelden en paswoorden voor gebruikers aanmaken - altijd een admin / administrator met aanmelding (als superuser) aanmaken (tijdens installatie al! maar die dus niet gebruiken voor dagelijkse acties en werkzaamheden) - altijd al die users en profielen testen, zonder naar een internet-site te gaan, alsmede de veiligheden aanpassen. security software in jouw account kan juist ingesteld zijn, echter de overige accounts kunnen onbeschermd zijn wegens de default instellingen. (kruis-bestuiven is dan mogelijk, dus jij de pineut wegens de andere zijn lage drempel inzake beveiliging en of geïnfecteerde data) je kunt er twee stellingen op los laten 1- geen der diverse scholen waar mijn vele familie-leden (neefjes en nichtjes) een opleiding volgen hebben iets over scholing in hun curriculum dat betreffende veiligheid aangaande computers en computergebruikers betreft 2- geen gebruiker is veilig omdat de standaard veiligheid ook direkt onder vuur genomen wordt door de mensen die dat testen. dus bescherm niet enkel je account/profiel maar ook je gegevens die online komen door lidmaatschap bij iets of iemand. het omzeilen met truuks van die standaard beveiligingen zonder specifieke kennis erover binnen windows is gevaarlijker dan weldoordachte aanpassingen zelf in te stellen. ciao Second Life Mungo Parker
JoSchaap Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 gewoon UAC uitschakellen start > zoeken > User Account Control (of UAC) **DM800PRO - OpenPli 2.0 - 500GB HDD, 1GB USB **Triax 78tds + Multifeed + 4x ALPS LNB (13,19,23,28)
maestro Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Dat schreef ik dus net al groetjes, Maestro - - - - To SAT or not to SAT , that's the question - - - - ** Dreambox 500S - Humax 5400 - Target CI2000 **
Psychosammie Geplaatst: 10 juni 2011 Geplaatst: 10 juni 2011 Ja, maar iets zegt me dat dat nou net niet de bedoeling is. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen