Ga naar inhoud

Windows 7, ik peins er niet over, wel een beetje jammer. . . toch?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het vreemde is dat men vaak zit te "klagen" over allerlei meldingen omdat men dit niet gewend is vanuit XP. Neem Os-x of Linux en dan mag men als gebruiker veel minder (iedereen is in principe gebruiker) cq niets wat met installeren of instellingen te maken heeft.

Een ieder snapt dat XP door een kleuter van 3 jaar ontregeld kan worden. Een standaard aangemaakte user is administrator op zijn pc. Nu heeft met dit in Vista eindelijk aangepakt door o.a. UAC te introduceren, welke sterk verbeterd is in Win 7. Kortom allemaal ten gunste van de veiligheid, maar o, o wat lastig die popup.

Wat krijg je nu? Juist de minder ervaren gebruikers willen dat de UAC uit staat. Steeds dat popup-je is veel te lastig. Het is juist bedoeld om er voor te zorgen dat je even nadenkt: Wil ik dit wel? of dat een ander programma dingen wil gaan doen die je niet verwachte.

Kennis op doen? De gemiddelde smartphone is lastiger te bedienen dan windows en juist Windows 7 geeft veel gebruikersgemak (ze hebben best wel bij de buren gekeken wink ) Als je een nieuwe auto koopt zit je ook even te puzzelen hoe je de voorkeur zenders in de radio krijgt.... bij een nieuwe satelliet ontvanger zit je ook even te kijken hoe ik nou toch die nieuwe transponder erin krijg of hoe je Usuals instelt.

Iets nieuws is eng en vroegâh was het altijd beter!!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

• Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
welke OS je gebruikt is al eens als poll voorbij gekomen
welk OS je het meest bevalt ook
maar ik meen echt dat je bij windows heel actief moet zijn qua kennis en nieuws opdat je het allemaal kunt volgen als eindgebruiker van die software

begrijpelijk dat enkelen nog steeds met oudere versies werken want het gebruiker-interface bij windows wijzigt veel te zeer
waardoor men zich niet meer kan orienteren en de weg verliest.

en waarom wijzigt men zo drastisch ? omdat andere Operating Systems veel slimmere en mooiere gebruiker interfaces hebben (al jaren)

en als je echt gaat vergelijken en vraagt aan gebruikers waarom men windows aanhanger is, is het gewoonte, werkomgeving, familiaire kennis, marktverzadiging.

zolang je xp of vista werkt !!! en je al die extra functionaliteiten niet nodig hebt van w7 (welke) dan blijf trouw.

never touch a running system

Mensen zijn bij XP gebleven omdat Vista anders was. Win 7 en Vista zijn hetzelfde.

Om je rechten in te stellen bij Win7 of Vista hoef je echt geen expert te zijn. Je hoeft alleen maar te kunnen Googelen. En daarbij, mensen die last hebben van beperkingen door de standaard instellingen zijn over het algemeen ook mensen die iets meer met de PC doen dus er over het algemeen ook iets meer over weten.

Je zegt 'never touch a running system'.

Dit gaat helaas niet op in de IT wereld. Men wil steeds groter, sneller, beter, veiliger en goedkoper. Je MOET blijven updaten als je mee wilt blijven doen.

Heel simpel gezegd, als jij nog met cad/cam software werkt uit 1995 dan verkoop je geen order meer.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Psychosammie
Ja, maar iets zegt me dat dat nou net niet de bedoeling is.

Dit is een stapje teruggaan in de beveiliging.

Deze beveiliging is er gekomen omdat er helaas nog steeds geen programmeur is opgestaan wie zelfs de domste gebruikers kan afvangen. Windows lost dit op met een extra check.

'Weet je het zeker, want dit zou wel eens...'

Heb je hier last van, dan zet je het uit.

Geplaatst:

zelf ben ik up to date <> maar helemaal oneens met je simpel voorbeeld (cad/cam) hetgeen een markt strategie is van autodesk en revit, andere hebben geen schijn van kans lijkt het.

toch kan ik zonder ethernet aansluiting perfect CAD produceren, hetgeen op een perfecte definitieve plot als archiefwaardig document baseert.

alsook de algehele windows hype die men wil en of kan volgen maar niets met garanties te maken heeft.

windows is niet gegarandeerd, enkel geaccepteerd.

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
zelf ben ik up to date <> maar helemaal oneens met je simpel voorbeeld (cad/cam) hetgeen een markt strategie is van autodesk en revit, andere hebben geen schijn van kans lijkt het.

toch kan ik zonder ethernet aansluiting perfect CAD produceren, hetgeen op een perfecte definitieve plot als archiefwaardig document baseert.

alsook de algehele windows hype die men wil en of kan volgen maar niets met garanties te maken heeft.

windows is niet gegarandeerd, enkel geaccepteerd.
ciao

En jij denkt dat de practige 3d Modulaties zoals in de hedendaagse software er alleen maar in zit voor de gebruiker?

Kopers willen mooie glimmende dingetjes zien, dat was de software uit 1995 op zich al. Nu voldoet deze niet meer aan de cosmetische wensen van de kopers en eindgebruikers. Buiten het feit dat nieuwe banken ook meer en meer vragen en kunnen. Waarom zou je dan met verouderde software werken?

Hetzelfde met Xp/Win7. Je koopt een 64-bits PC met 8gig geheugen en een i7 Intel om er XP op te draaien?

Voor iemand die e-mailt en af en toe een briefje tiept maakt het allemaal niets uit nee, maar wil je wat leukers doen en een beetje mee blijven gaan dan moet je wel.

Buiten dat het geniale afspraken zijn tussen intel,apple,ms,google,amd etc. (Jullie maken de software steeds zwaarder en wij maken de chips steeds sterker etc) stimuleert het ook nog eens de economie.

Dus gewoon updaten en gewoon blijven kopen anders krijgen we straks ook nog in Turkije recessie. smile

Geplaatst:

In de basis vind ik W7 qua layout en snelheid een verbetering

t.o.v. xp, maar daar was ik wel duidelijk over.

Maar Bill moet eens een os brengen met de vraag: "wilt u zelf

de beveiliging instellen of moeten wij dat voor u doen".

Het gehele administrator-gebeuren en beveiligingen worden door

je st**t geduwd, daar heb ik moeite mee.

Ik hoef geen popup schermpjes, niet om gevraagd. Als ik iets wil,

dan wil ik dat ook.

Dat 80% van de gebruikers (op het werk) enthousiast zijn, zal

best, maar zij dienen ook overal af te blijven behalve dat wat

de systeembeheerder toelaat. Maar dan heb je het over

eindgebruikers. Ik ben gebruiker en eindgebruiker zonder dat

anderen op mijn pc zitten. Pas mijn eigen beveiliging toe, tot

nu toe (zo'n 10 jaar) zeer succesvol.

Dus, wat ik eerder aangaf, prachtig os, start lekker snel

werkt soepel, maar ik bepaal hoe ik de pc inzet en niet Bill.

En, ja, je kunt alles op internet vinden, dan toch nog kom je

regelmatig in directory's die afgeschermd zijn, dan heb ik hem

weer zitten.

Nogmaals, voor een eindgebruiker die bibliotheken prachtig vindt

is het aardig misschien, ik zet al mijn data op een aparte

schijf die ik in één keer kan backuppen. Mocht windows

crashen heb ik altijd mijn data nog. Zaken als "mijn dokumenten",

"mijn muziek", "mijn films" is voor mij alleen maar wazig en

pure verkenner-vervuiling (geldt trouwens ook voor XP).

Popups als je een programma start, pure ballast, tijdverspilling en

rsi-gevoelig, ik heb die programma's gescand en goed bevonden.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Jij bent dus iemand die zelf je beveiliging goed regelt blijkbaar, maar vergeet niet dat 75% van de gebruikers dat niet kunnen/doen. Als je de beveiliging dan toch zelf regelt heb je binnen een paar minuten alles zo staan dat je geen popups of andere "ongewenste" meldingen meer krijgt? Dus ik begrijp je punt niet.

Vergeet niet dat veel dingen gemaakt zijn voor gebruikers gemak. Je moest eens weten hoe "dom" sommige gebruikers zijn. Ze drukken op opslaan, maar hebben geen idee waar het nu staat, met alle gevolgen van dien omdat het niet geback-upt wordt.

Als "expert" kun je heel simpel je externe schijf opnemen in de bibliotheek documenten en als default zetten. In bijna elk programma staat documenten als opslagplaats, dit gaat dan meteen naar je schijf. Waarom eerst scrollen naar computer -> juiste schijf uitkiezen -> juiste map kiezen. Dit is voor heel veel mensen een uitkomst en voorkomt vergissingen.

Als jij zo veel ervaring hebt, stel je alles binnen een paar minuten naar je eigen zin in of je negeert het volkomen en zet het zo veel mogelijk uit.

En:

Citaat:

Maar Bill moet eens een os brengen met de vraag: "wilt u zelf

de beveiliging instellen of moeten wij dat voor u doen".

Ik hoop dat die vraag nooit komt!! In deze wereld van Malware, Virussen en Hackers... brrr moet er niet aan denken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

APTOSID...

wink

in 4 minuten staat het op je pC

Maar betreffende w7, het verbruikt net als de office pakketten ongelooflijk veel bronnen waarbij de laatste, office pakket een echt schot in de voet is.

Ergonomisch een drama waarbij de typiste meer tijd nodig heeft te layouten en verbeteren dan het echte typen zelve.

vergelijk het maar eens hoe snel iemand met libre-office werkt en het onder de knie krijgt ten opzichte van microsoft office.

de effectjes en geanimeerde popups, pointertips en tools belemmeren het zicht op de inhoud

de inhoud (van het geproduceerde document) wordt steeds meer een bijzaak lijkt het wel

zo denk ik ook over w7 en alle ballast daarin.

betreffende beveiligingen, zoals ik ook kenbaar maakte in mijn pdf betreffende mount lessons moet je daadwerkelijk de pC afleren alle defaults te gebruiken opdat je in je thuisnetwerk makkelijk en efficient kunt verbinden / mounten.

als ik nu kijk naar hoe ik met Linux Opensuse sinds 2009 werk en alles kan doen wat windows met veel poehaa aanbied, meen ik oprecht dat het hele beveiligings issue van microsoft windows een 20ton anker is om een roeibootje vast te leggen.

de connectiviteit onder linux is veel beter geregeld en helder

voor de dummies en/of beginners onder de pC gebruikers een rete goed OS zonder die risico's als je online gaat.

my two cents :

Probeer voor je W7 gaat installeren eens een Linux distro!

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
. . .de effectjes en geanimeerde popups, pointertips en tools belemmeren het zicht op de inhoud. . .
Inderdaad, we kopen allemaal grotere schermen en MS
gaat weer een lint verzinnen, weg 3 a 4 regels beeldscherm
en wat krijg je er voor terug; tientallen onbegrijpelijke
icoontjes. Nu moet je eigenlijk weer een verticaal 27"
beeldscherm aanschaffen. Nee, geef mij maar basis-soberheid.

. . .een 20ton anker is om een roeibootje vast te leggen. . .
:D

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

En maar klagen.... let op dezelfde office 2011:

office2010-1.jpg

of

office2010-2.jpg

hoe doe je dat?

office2010-3.jpg

pijltje naast de vraagteken

Geplaatst:
op een forum klaag je altijd, toch?
je komt er niet schrijven dat het wonderschoon loopt en fantastisch werkt. :D
ciao

Helemaal juist laugh Maar ik vind het leuk dat men argumenten zoekt die binnen 2 seconden onderuit gehaald worden.....

Oef wel een hoop klimbim eromheen hoor, geen kale interface..;)

Geplaatst:

net zo weg te halen die klimbim... (is ook enkel een aantal werkbalken uitvinken)

maar die truuk van jouw kende ik niet (thanks zal het alle mensen die ik ken tonen) want je zoekt je toch suf in MS office

bijgaand kaal interface

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz

Helemaal juist laugh Maar ik vind het leuk dat men argumenten zoekt die binnen 2 seconden onderuit gehaald worden.....

Citaat:
het hele beveiligings issue van microsoft windows een 20ton anker is om een roeibootje vast te leggen.

dat haal je niet onderuit (denk ik), ik heb geen security-suite nodig op linux en dat kost bij windows pC meestal veel bronnen tegen malware virussen en andere meuk.
enkel noscript op firefox

ciao

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen