fdm Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Ik werk al jaren met Ubuntu Linux. In het begin even wennen aan het feit dat de PC nooit vastloopt of opnieuw gestart moet worden. De hele familie is over op Ubuntu. Zelfs een aantal buren. En ze vinden het fijn dat ze nu geen piraatversie Windhoos hoeven te gebruiken. Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.
winwiz Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch Origineel bericht van: winwiz Helemaal juist Maar ik vind het leuk dat men argumenten zoekt die binnen 2 seconden onderuit gehaald worden..... Citaat: het hele beveiligings issue van microsoft windows een 20ton anker is om een roeibootje vast te leggen. dat haal je niet onderuit (denk ik), ik heb geen security-suite nodig op linux en dat kost bij windows pC meestal veel bronnen tegen malware virussen en andere meuk.enkel noscript op firefox ciao Had ik het over beveiliging? Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Tonskidutch Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 neen klopt maar Con wel, dat was toch hoofdthema? ciao Second Life Mungo Parker
winwiz Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Origineel bericht van: fdm Ik werk al jaren met Ubuntu Linux. In het begin even wennen aan het feit dat de PC nooit vastloopt of opnieuw gestart moet worden. De hele familie is over op Ubuntu. Zelfs een aantal buren. En ze vinden het fijn dat ze nu geen piraatversie Windhoos hoeven te gebruiken. Mijn pc loopt ook nooit vast en ook bij Ubuntu zijn er updates waarna hij opnieuw moet worden opgestart. Voor heel veel taken is het een prima oplossing echter zullen we even gaan racen met Testdrive Unlimited 2? of uitgebreid een foto gaan bewerken in Photoshop?.... Tja dat werkt niet, dus heb ik er niet veel aan. Ja je kunt via o.a. Wine wel wat draaiend krijgen maar dan heb je niet echt de performance die je nodig hebt. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
winwiz Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch neen klopt maar Con wel, dat was toch hoofdthema? ciao Hij begon over Office Citaat: Inderdaad, we kopen allemaal grotere schermen en MS gaat weer een lint verzinnen, weg 3 a 4 regels beeldscherm en wat krijg je er voor terug; tientallen onbegrijpelijke icoontjes. Nu moet je eigenlijk weer een verticaal 27" beeldscherm aanschaffen. Nee, geef mij maar basis-soberheid. Dat heb ik binnen 2 seconden weerlegt. Onze grote vriend meneer Apple waande zich ook veilig... ze moesten heel rap een veiligheidsupdate uitbrengen tegen malware, die dus prompt binnen 1 dag omzeilt werd. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Sjattuh Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch dat haal je niet onderuit (denk ik), ik heb geen security-suite nodig op linux en dat kost bij windows pC meestal veel bronnen tegen malware virussen en andere meuk.enkel noscript op firefox ciao Nog niet. Apple adverteerde daar ook mee, kunnen ze nu ook vergeten. Maar het is wel grappig om te zien hoe men van de hak op de tak springt om maar de boel onderuit te proberen te halen. Terwijl ze achter hun Windows PCtjes hier posten... Windows is gewoon goed, en al helemaal win7. Het wordt steeds beter, steeds stabieler, steeds veiliger. En het blijft een eeuwig durende strijd tussen OS makers en OS inbrekers. En dat over die bronnen is zo een onzin. Wat Win7 gebruikt tesamen met een virusscanner en een malware scanner en als je het perse wilt neem je nog een onzinnige firewall erbij is helemaal niets met de capacitetein van de PC's vandaag de dag. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Con Geplaatst: 11 juni 2011 Auteur Geplaatst: 11 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch op een forum klaag je altijd, toch? je komt er niet schrijven dat het wonderschoon loopt en fantastisch werkt. ciao Nog soberder. . . Sommige dingen hoeven niet beter, die zijn gewoon goed. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 ben je nu overtuigd? Con? sjattuh, haalt zelf weer een appel erbij en spreekt van mensen die van de hak op de tak springen... maakt niet uit ik ben allang overtuigd. windows 7 is een verbeterde vista (hetgeen destijds al werd gepubliceerd) en je gaat mee met de zalmen tegen de stroom in gekke beesten toch Second Life Mungo Parker
winwiz Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Origineel bericht van: Con Origineel bericht van: Tonskidutch op een forum klaag je altijd, toch? je komt er niet schrijven dat het wonderschoon loopt en fantastisch werkt. ciao Nog soberder. . . Sommige dingen hoeven niet beter, die zijn gewoon goed. HG CC Het werkt ook prima, maar soms niet goed genoeg. De eerder genoemde klant van ons kon niet meer met maximaal 256 kolommen overweg, dus ze moesten gewoon overstappen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Con Geplaatst: 11 juni 2011 Auteur Geplaatst: 11 juni 2011 Origineel bericht van: winwiz . . . De eerder genoemde klant van ons kon niet meer met maximaal 256 kolommen overweg, dus ze moesten gewoon overstappen. Ik ben het met je eens dat dat inderdaad een welkome verbetering is, eerlijk is eerlijk. En dat zeg ik met betrekking tot het maken van jaarplanningen, dan heb je gewoon 365 kolommen nodig (tenzij je met weken werkt). HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator wiz Geplaatst: 11 juni 2011 Moderator Geplaatst: 11 juni 2011 Origineel bericht van: Sjattuh Windows is gewoon goed, en al helemaal win7. Het wordt steeds beter, steeds stabieler, steeds veiliger. En het blijft een eeuwig durende strijd tussen OS makers en OS inbrekers. Het begint erop te lijken ja. Enige wat ik echt nog steeds bagger vind is dat je windows nog steeds na een jaar ofzo langzaam begint te worden. En nu niet komen met dan moet je even defraggen of even een registry cleaner erop installeren. Dit met een laptop die ik zakelijk gebruik waar alleen bij installatie software op geinstalleerd is, en verder aan de software set behalve updates niets is veranderd. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Con Geplaatst: 11 juni 2011 Auteur Geplaatst: 11 juni 2011 Eens in de 3 a 4 maanden installeer ik alles weer opnieuw. Dit komt bij mij wél door vervuiling die ik zelf aanbreng, vele programma's die ik installeer ter test en later niet meer gebruik (omdat het bijvoorbeeld tegenviel). En dan krijg je een baggerzooi, windows haalt nu eenmaal niet alles weg, ook andere hulpprogramma's vinden niet alles. Maar goed, dan heb ik weer een schone windows en ik ben er aan gewend. Meestal een klusje voor de vrijdagavond, dan heb ik het weekend nog mocht er iets fout gaan. Want maandag MOET ik weer in de lucht zijn voor mijn werkgever, ik kan mijn pc dus niet missen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Origineel bericht van: Con En dan krijg je een baggerzooi, windows haalt nu eenmaal niet alles weg, ook andere hulpprogramma's vinden niet alles. Ik installeer mijn Windows NOOIT opnieuw, wel gebruik ik af en toe CCleaner. Ken je dat? Die vindt veel en ruimt desgewenst ook op.
Con Geplaatst: 11 juni 2011 Auteur Geplaatst: 11 juni 2011 Computertotaal heeft jaren gepropageerd met dergelijke programma's een schoner en sneller windows te bewerkstelligen. Sinds, laat ik zeggen, één jaar hebben zij hun mening overboord gegooid en verkondigen dat met (bijna) alle opruimprogramma's geen enkele tot minimale snelheidwinst is te behalen. Sinds die tijd zie je dan ook nog nauwelijks dat dergelijke progamma's in DIE zin hun blad halen. Ook bij tips en trucs (hun zusje zeg maar) zie en lees je dat ook zij het wat betreft tekst het meestal over een andere boeg gooien, teksten als "ruim windows op" zijn er nog wel maar dat dat winst oplevert m.b.t. snelheid lees je niet meer. Natuurlijk, het gebruik van CC geeft wel een schoon gevoel, zeker, maar meestal blijft het daar bij. Ik gebruik ook wel een Regseeker. Na het verwijderen van meer dan 1000 "foute (groene) verwijzingen" heb ikeigenlijk nooit het gevoel dat ik er qua snelheid iets mee opschiet. HG CC HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Penthe Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 @Con Waarom testen op je huidige OS, gebruik VMware of het gratis Virtualbox en installeer daar een OS en test daarop zodat je niet elke keer alles opnieuw hoeft te installeren. Ik gebruik nog niet eens VMware of Virtualbox en heb Windows 7 al sinds 9 december 2009 op mijn laptop zonder enig probleem en het start ook nog steeds snel op. Het enige wat ik heb gedaan is Windows 7 Ultimate installeren en alle software die ik nodig heb ik er toen op geinstalleerd en verders komt daar NIETS meer bij. Zou ik wat willen testen doet ik net als voorheen Virtualbox installeren en OS instaleren (XP of Windows 7) en dan er op los testen Maar als men nu de vraag stelt Windows 7 of XP zou ik nog steeds zeggen XP want het leven is toch een stuk makkelijker met XP dan Met de overbodige meldingen en extra klikken van Windows 7, daarnaast is Windows 7 net zo gevoelig voor virussen (ik denk zelfs meer) dan XP. Beveiliging van Windows 7 zuigt en is echt niet zo veilig als men denkt, in princiepe is er niet zoveel veranderd tov VISTA, het is enkel na veel commentaar gestript. Neem voorbeeld aan het amiga OS (nog steeds in leven) en hoe klein apps kunnen zijn en snel, je met een OS van een paar megas nog steeds veel meer kunt als Windows zelfe. Windows wordt enkel maar groter en trager gemaakt om je nieuwe hardware te laten aanschaffen terwijl dit niet nodig is. Op dit moment staan de PCs en laptops toch stil want kwa hardware is er al een tijd niets meer uitgevonden wat je pc sneller maakt, het is nu meer de hdmi poort het extra geheugen enzovoort wat het verschil moet maken kwa aanschaf. Als je XP prettig vind moet je gewoon doorgaan met het gebruik van XP en je niet op laten jutten door anderen. Ik heb ook nog een paar XP Pcs die het meer dan prima doen waarvan geen haar op mijn hoofd denkt deze te veranderen, en om eerlijk te zijn heeft Windows 7 op mijn laptop mijn computer leven niet verbeterd, Xp had het er ook prima op gedaan zonder problemen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen