Gast Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 ik ga een programmer + kaart aanschaffen<BR>nu wil ik weten wat de beste programmer is (ik hoor veel over de mastera)<BR>en ik wil graag weten of bepaalde kaarten bestemd zijn voor bepaalde coderingen?<BR>of zijn sommige kaarten gewoon makkelijker te proggen? en wat is de beste (lees makkelijkste) kaart voor een beginner
goto Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 Een vp20 programmer met een 24c16/16f84 kaart is m.i. de goedkoopste en gemakkelijkste manier voor een beginner.<P>Als je dit kaartje door hebt dan is de honger naar meer en andere kaartjes moeilijk te stillen......dus pas op voordat je het weet ben je verslaaft. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
Gast Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 en waarom juist is deze makkelijker?<BR>want ik versta het verschil niet echt tussen de kaarten
xfiles69 Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 simpelste te editen,goedkoop en er zijn heel veel files voor te krijgen.<BR>Er zijn 2 varianten de goldwaver en de piccard.<BR>Er zijn pickaarten waar de eeprom rechtstreeks te programeren is en niet met een loader.<BR>Deze zijn het goedkoopst (niet prijs per kaart maar de progger is veel goedkoper dit kan namenlijk met een jdm en die is erg goedkoop i.v.m een goldprogger(jdm +_50 goldprogger+_150-180 gulden)
borsjea Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 @the-i-man<BR>Kijk eens bij <A HREF="http://satpages.sat4all.com" TARGET=_blank>Satpages.sat4all.com</A> je vindt hier heel veel info over diverse kaarten programmers en bijbehorende software.<BR>Zeker voor de beginner een goede start om informatie te bemachtigen<p>[ 19-08-2001: Message edited by: borsjea ]
Gast Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 en als ik zou moeten kiezen tussen de chipdrive gold, chipdrive II en de dsl-20, welke neem ik best?<P>btw: die jdm progger, waar kan ik die bestellen? (liefst belgie, desnoods nederland)
Gast Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 borsjea ik heb eens alles gelezen...<BR>maar ik versta niet wat die loaderfile is, en sommige proggers hebben hem nodig, sommige niet
borsjea Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 Een loaderfile heb je nodig om via de pic de eprom te programmeren je plaats eerst de loader file in de pic dan programeer je via de pic de eprom daarna schrijf je de pic file in de pic, de loader dient dus tijdelijk als een soort brug tussen de programeersoftware en de eprom.<BR>Sommige softwarepaketten zetten automatisch de loader file in de pic dit is bv bij Chipcat echter deze software werkt niet met alle programmers.<BR>Met een jdm programmer kan je niet door de pic de eprom benaderen je dient de componenten pic en eprom dan in de voetjes vd programmer te plaatsen de kaarten waar je geen chips ziet zitten kan je dus niet aan<BR>Gebruik zelf een MasterA programmer in combinatie met Chipcat deze combinatie werkt perfect. Had toen ik de programmer voor het eerst gebruikte met de juiste bestanden binnen 2 minuten beeld.
Gast Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 Gewoon een JDM en een piccard 1 met losse eeprom kopen. Scheelt je een hoop problemen in het begin.
Gast Geplaatst: 19 augustus 2001 Geplaatst: 19 augustus 2001 hmm ik ga een jdm progger+piccard 1 kopen dus<BR>de vraag is allen WAAR?<BR>de enigste winkel die ik ken is <A HREF="http://www.xxxxxxxxxx.com" TARGET=_blank>www.xxxxxxxxxxxx.com</A> <BR>en daar hebben ze die jdm niet, en die mastera vind ik te duur, en die andere ken ik niets van<P>*** Het spijt me zeer, maar hier waarschuwen we dus niet meer voor. Toxic[Q]<p>[ 20-08-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]
codeman2001 Geplaatst: 21 augustus 2001 Geplaatst: 21 augustus 2001 even lol , die link werkt echt perfect
borsjea Geplaatst: 21 augustus 2001 Geplaatst: 21 augustus 2001 Koop je spullen bij een sponser van dit bord.
Gast Geplaatst: 21 augustus 2001 Geplaatst: 21 augustus 2001 Waarom meer betalen dan nodig, kijk even bij vraag en aanbod.<P>ciao
Aanbevolen berichten