Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Na het falen van de voeding onze DM7025 (geen +) hebben we een DM500HD gekocht en we zijn er eigenlijk gelukkig mee (draait OpenPLI).

Nu zou ik de 'kapotte' DM7025 willen gebruiken voor een 2de TV. Maar ik zou af willen van die interne voeding die altijd problemen geeft. Is het mogelijk om die interne voeding te vervangen voor een externe voeding, of door een normale PC voeding?

Peter

ET8000 met T90 schotel LNB's op 13/19.223.5/28.2 

DM500HD via interne streaming van ET8000

Alles op OpenPLI

• Moderator
Geplaatst:

En hoe zou je uit een pc voeding de 30 volt willen halen? Of de 23 volt? Of de 9 volt?

Ik denk dat het simpeler is om de voeding te laten reviseren of een nieuwe te kopen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Matchless
En hoe zou je uit een pc voeding de 30 volt willen halen? Of de 23 volt? Of de 9 volt?

Aha. 30 and 23V is inderdaad een bizarre combinatie. Is er ergens een schema van welke voltages de 7025 krijgt van de voeding?

Origineel bericht van: Matchless
Ik denk dat het simpeler is om de voeding te laten reviseren of een nieuwe te kopen.

Gezien de warmte problemen zou die toch alleen maar 'even' werken frown.

Toch al vast bedankt!

Peter
ET8000 met T90 schotel LNB's op 13/19.223.5/28.2 

DM500HD via interne streaming van ET8000

Alles op OpenPLI

Geplaatst:

Als de voeding op een prof.manier , en dus met de juiste onderdelen gerepareerd is gaat hij niet meer kapot.Een voeding van een PC is hier niet voor te gebruiken,daar de div.spanningen en pulsen niet overeen komen,en de connectors geheel anders zijn.Echter je moet natuurlijk wel voor voldoende ventilatie zorgen.zie PM.

Geplaatst:

Mee eens, maar het idee is wel leuk.

Ik eb hier nog diverse ander satvoedingen liggen dus bv de 30 volt is daar wel vanaf te halen.

Maar de 7025 heeft nog een paar afwijkende spaningen en dat maakt het lastig.

Remedi. Gewoon voor nog geen 10 euro aan goede elco's erin en nog een extra fan (uit een oude voeding ;-) en hij is weer ok.

gr. Erik

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen