Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toestel met Philips FL1.17 chasis aangeschakeld, schakelt niet "in", geen HSP, alleen de rode standby led gaat aan.

Via de afstandsbediening geprobeerd toestel aanschakelen, rode standby led flikkert op AB ritme maar blijft rood, en geen HSP komt op?

Geplaatst:

Als je de service manual voor de verandering eens door leest en eens gaat meten,begin eens met de voeding spanning +141v . Faultfindingtree raadplegen ivm Error messages,dus kijk eerst naar het display .

Geplaatst:

Dit zijn vrij moeilijke chassis om te repareren.

Ik zou eerst de rechtse print controleren op slechte contacten.

Komt vaak voor. als je een manual nodig hebt geef dan een seintje.

Geplaatst:

@Boarder: LSP grondig op slechte kontakten gekontroleerd, geen gevonden.

Service manual al gedownload, thanks

@ Colombo: Stby 5.3V aanwezig en blijft, geen 141V, en alleen de rode standby led licht continue op.

Aangezien het chassis niet uit standby te krijgen is zal er ook geen 141V komen?

Drukken op P+/P- an programtoets op AB geeft een flikkeren van de standby led tot gevolg.

In de Faultfindingtree, komt dit geval niet voor, default SM geeft geen effekt.

Zou hardware prot moeten zijn? Eerst 141 afleggen en belasten met lamp 100W en dan 141 aanleggen en Horizontale afleggen en belasten met lamp?

Geplaatst:

Na lange wachttijd(schema volgen en comp loc opzoeken) hoorde ik een tik in de Lsp.

Display gaan bekijken en wachten...

Eerst licht de rode stby led op, na een lange wachttijd de groene on led en de rode blijft oplichten, de groene gaat uit enkele sec later een zachte tik in Lsp en rode blijft oplichten en sekwentie herhaalt zich.

Geplaatst:

Als ik de +141 wil loskoppelen, volstaat het R3508 los te leggen(vlg schema) vlg printlayout L5511(manual en TV) om de voeding te testen, en C2238 te belasten met 100W lamp?

Kan zo de standby getest worden?

Op schema staat ook een +200V voor de BU's, maar op het voedingsschema met SOPS is alleen een 141 te zien en geen 200?

Geplaatst:

Waarschijnlijk gaat hij in de protection.dan is TP56 O,7v,dit TP ZIT IN DE VOEDING connector 1L40.,dan kontroleer de bu's 2508 bij Lijntravo ook de C 2404,die blauwe ,en C2523 9,5n,C2524 33n,verder alles wat direkt in de uit gangs lijn zit van de 2 BU 2508.

Geplaatst:

Hoi Jan

Check zenerdiode D6376 (LLZ-C20; 4822 130 81143).

Zit er in dit chassis ook zo'n klein printje in de voeding waarmee je de spanning insteld en waarop de beveiliging zit?

Zo ja, kontroleren op haarscheurtjes, Of helemaal vervangen.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Bingo, zoals ik al dacht zit ie in protectionmode...

Waarschijnlijk hardware protectie...

Nu is de vraag wleke want er zijn er vele in dit chasis.

Zoals je suggereert ga ik eerst de lijneindtorren ohms doormeten.

Geplaatst:

Woeps, lijneindtorren ohms doorgemeten en ook de blauwe C'tjes 680pF-2kV en alles meet OK, geen torren in sluiting noch demping c's...

't Wordt dieper spitten en vermoedelijk "prot by prot"

Kan ik de LSP voor testmetingen onder spanning zetten zonder de SSP?

Vind het nogal vervelend die pluggen d'r elke keer uit te halen... Ik vermoed dat de µP lijnen van aan/standby en ev protecties moeten gevoed worden?

Geplaatst:

Alles verbonden en zonder L5511 en BU's onder spanning gezet met 100W als belasting op C2238: 141V aanwezig, dooft na een tijdje en schakelt terug voor korte tijd aan via AB...

Dus voeding OK

Hoe kan ik THT trafo checken, zonder te vervangen?

Ik vermoed dat er ook wel min 8 protecties in chassis zitten?

Geplaatst:

Voor het chekken va de lijntravo heb je een Flyback tester nodig bijv.de STVDST-01 van HR-Diemen,ik heb er een. Deze zijn zeer betrouwbaar,en geeft aan waar de evt sluiting zit Primare of sec.of in de diodes.Je hebt maar 6 prot.je kunt dus meten waar het fout gaat,door de verschillende test punten te chekkenbijv.Tp66 voor E/W,TP62 voor Vert.dus kijk op schema Blz.Protection.

Geplaatst:

Ja hoor dat kan ,als je mij het nummer doorgeeft wat op het stikkertje staat ,kan ik er een bestellen.Ca 1 a 2 dagen levertijd ,ik moet deze wel zelf ophalen in Emerich DE.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen