putemmer Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Kan je ook eens kijken wat voor dubbelglas dit is. Voor zover ik weet heb je: gewoon dubbelglas, HR glas , HR+ glas en HR++ glas. In de sponning van het glas (dus tussen de 2 ruiten in) staat veel informatie. Ook welk type glas het is. Welk type dubbelplas staat bij jou vermeld? Volgens wat ik gelezen heb zou dit veel uitmaken hoeveel er gedempt wordt.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Natuurlijk maakt het uit watvoor glas het is en wellicht ook hoe het al dan niet gecoat is.
verkerkbr Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 In het monumentenpandje van onze dochter de schotel op zolder achter een raam geplaatst. De gordijnen voor de schotel zijn vervolgens gewoon dicht gedaan. Alleen de LNB kop steekt nog door het gordijn. Zolderraam is enkelglas en ruit staat ongeveer in een hoek 30o van het zuiden af. De ontvangst is probleemloos en door de dichte gordijnen is de antenne vrijwel geheel onzichtbaar. Een schotel antenne is deze omgeving niet toegestaan. Groet, Bram
chellohacker Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Ik citeer natuurlijk enkel en alleen dat waar ik op reageer. Snapt u wel? Ik snap alles, maar dat geeft dan wel een vertekening van het citaat en de oorspronkelijke reactie, ben bang dat dat niet altijd kan. Maar vervolgens vind ik het de krenten uit de pap pikken, oftewel wat je niet aanstaat of anderszins niet uitkomt wordt gewoon genegeert.Uiteindelijk wordt dfaardoor de reactie een verbastering van de feiten. Daarom vind ik dat niet kunnen.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Origineel bericht van: chelloanarchist Maar vervolgens vind ik het de krenten uit de pap pikken Mag je vinden, zo is het wel duidelijker op welk deel van een post je reageert. Voor de duidelijkheid dus.
remo Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Origineel bericht van: putemmer Kan je ook eens kijken wat voor dubbelglas dit is. Voor zover ik weet heb je: gewoon dubbelglas, HR glas , HR+ glas en HR++ glas. In de sponning van het glas (dus tussen de 2 ruiten in) staat veel informatie. Ook welk type glas het is. Welk type dubbelplas staat bij jou vermeld? Volgens wat ik gelezen heb zou dit veel uitmaken hoeveel er gedempt wordt. Aan het profiel te zien is het gewoon isoglas (Glaverbel) Je hebt op dit moment allen nog maar de hr++ coating en wat de dempende facror is op de ontvangst weet ik niet. Dit zal dan ook iemand moeten uitproberen. De coating bestaat wel uit een metaal laag dus dat hjet demt dat is zekker. Groeten Remo
putemmer Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Bedankt voor je reactie. Dus weten nu: normaal dubbel glas (zonder HR, HR+ of HR++) gaat wel :-) Nu de andere typen nog. Welke van deze drie doen het nog wel en welke niet, in de 'praktijk'?
Crazy Sat Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Ter info : het is dubbel glas en ik zie in het raam "Polyglass Organic 1.83". feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
opzolder Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Origineel bericht van: Crazy Sat Was vandaag even op de rommelzolder en zag nog een camping schoteltje ( met zuignap ) staan van 30 cm breed en 40 cm hoog. Kon het uiteraard niet laten om dit eens te testen achter een raam (90cmx70cm) voorzien van dubbel glas. (---knip---) Ben benieuwd wat dit zal geven bij een stevige regenbui. Toen ik nog met een kleinere schotel werkte, was condens een groter, want vaker voorkomend, probleem. (Maar dat was met enkel glas. Met dubbel glas zul je daar vrijwel geen last van hebben.) Nu heb ik een schotel van 1m achter enkel glas. Condens en regen vormen daarmee geen enkel probleem meer voor Astra 19.2 en Hotbird. Groeten van de zolder.
remo Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Origineel bericht van: Crazy Sat Ter info : het is dubbel glas en ik zie in het raam "Polyglass Organic 1.83". Okee dan is het geen Glaverbel maar polyglass. Het is van het eerste kwartaal 1983. Even voor de goede orde je hebt nu gewoon iso glas en HR+ en HR++. Bij beide HR soorten is de coating gelijk alleen is de ++ gas gevuld. Groeten Remo
astro iris Geplaatst: 21 juni 2011 Geplaatst: 21 juni 2011 Ik heb bij hevige regenval uitval op mijn ontvangst achter glas van de astra 3.. Nu weet ik ook via deze lijst dat dat te wijten is aan regendruppels op het glas. Bedankt nog.
schapi Geplaatst: 21 juni 2011 Geplaatst: 21 juni 2011 Leuk om hier ns iets over te zien , tot nu toe doe ik alle testen in mijn kamer met de gordijnen zelfs dicht en heb geen ontvangst problemen , natuurlijk dempt het , maar dan weet ik teminste zeker dat t goed werkt na plaatsing buiten . mvg Schapi 8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens
Ou-Tannu Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 k zou de LNB ook achter de gordijnen laten ? nou moet t signaal 2x door de gordijnen heen Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen