WKinP Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Hallo Allemaal, Wij gaan binnenkort verhuizen en in ons nieuwe huis willen we 10 TV's gaan installeren en 1 schotel. Er is nog geen coax getrokken naar de plaatsen waar de TV's komen, want het liefste willen we de distributie gaan doen over UTP (bij elke TV zitten minimaal 2 UTP aansluitingen) Hoe en met welke apparatuur kan ik dit het beste doen? het mooiste zou een systeem zijn waarbij ik ook centraal een harddisk kan gebruiken voor opnames. Mvg, Martin.
Gast bobelen Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 je moet van je schotel een coax kabel trekken naar elke tv utp is alleen voor je netwerk
WKinP Geplaatst: 11 juni 2011 Auteur Geplaatst: 11 juni 2011 Nou dat is wat ik juist liever niet doe, 1 zijn de afstanden behoorlijk lang en twee ik wil graag een centrale ontvanger hebben die ook nog TV kan opslaan op harddisk. De oplossing mag best wat kosten. Ik vond de Reelbox Advantgarde wel een mooi ding maar ik begreep dat deze niet zomaar in NL werkt Martin
RVP Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 1 Ontvanger voor 10 tv's kan niet. Je moet echt naar elke tv een coax en 1 ontvanger per tv. Ik snap dat je dat liever niet doet, maar er is geen andere oplossing.
columbo Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 alleen als je op alle 10 Tv's het zelfde progamma wild hebben kan het ,anders niet.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Waarom wel overal UTP en niet coax? Bewuste keuze?
Gast Merkedesch Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Origineel bericht van: WKinP Nou dat is wat ik juist liever niet doe, 1 zijn de afstanden behoorlijk lang en twee ik wil graag een centrale ontvanger hebben die ook nog TV kan opslaan op harddisk. De oplossing mag best wat kosten. Ik vond de Reelbox Advantgarde wel een mooi ding maar ik begreep dat deze niet zomaar in NL werkt Martin 1 Centrale ontvanger ik denk dat het dan een "semi"professionele headend set gaat worden voor verdeling naar je 10 of meer tv's Verder kun je inderdaad wel HDMI signaal via UTP "verlengen" Ik denk alleen dat er weinig "hobbyisten" dit soort plaatsingen en leveringen hebben gedaan....Volgens mij heeft Michel ooit systemen geleverd / geplaatst voor hotels / pensions misschien dat die hier even advies voor wil en kan geven??? Succes, Merkedesch
WKinP Geplaatst: 11 juni 2011 Auteur Geplaatst: 11 juni 2011 Min of meer bewust, omdat de afstanden wel kunnen oplopen en ik eigenlijk niet in elke TV een kaart plus abo wil. Ik weet dat daar wel oplossingen voor zijn (dreambox)maar dan kan ik niet de satellietontvanger gebruiken die in de TV's (Samsung D8000) zit (en als ik coax ga gebruiken dan wil ik die ook de ingebouwde gaan gebruiken) Coax kan alsnog de lege pijpjes zitten in de muur, dan met matrix werken de TV's zijn namelijk voorzien van een sateliet ontvanger (wel gemakkelijk met 1 afstandsbediening) Ik val bij canal digitaal een beetje tussen wal en schip. normaal mag je naast je hoofdkaart 2 extra kaarten hebben en beginnen ze met een abo voor een hotel vanaf 25 TV's Dus zo kom ik er op... of 1 duur hoofdsysteem die mij met HDMI (verlengen met UTP) of net als de Duitse Reelbox en dan UTP clients (nadeel wel weer 2 afstandsbedieningen) of de old fasion way met matrix coax en dan zit ik met 4 abo met total 6 extra kaarten... ;-( Dan aan ieder die al gereageerd heeft maar ik hoop nog op meer reactie die mij verder helpen.. Martin.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Hebben je tv's een web-interface? Daarmee zou je ook een eind kunnen komen. Maar heel supergebruiksvriendelijk is dat natuurlijk niet.
WKinP Geplaatst: 12 juni 2011 Auteur Geplaatst: 12 juni 2011 Inderdaad ik wil niet via webinterface kijken, graag een goede kwaliteit en gebruiksvriendelijk. Wie kan me nog tips geven...??? 10 tv's (allemaal met ingebouwde satelliet ontvanger) en 1 schotel.. dDan toch maar de coax, wat is de beste coax en welke matrixen zijn van hoge kwaliteit? Ik zal canal digitaal even contacten of ik een meerdere sub kaarten kan krijgen? Martin.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 Je kan bv. voor Belden coax gaan. Mijn eigen ervaring is dat als je niet van die 'bouwmarkt-zooi' koopt, dan maakt het niet heel veel uit.
Adriano Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 Even googlen op clone plus Clone+ is een multiroom-service splitter voor het verdelen van een pay-tv smartcard. Max 8 tuners. Werkt storingsvrij tot 50 meter. Toshiba 46RV555D Pioneer VS-922 + WharfedaleDM8000 S-C-T OpenATV 4.1Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm
Dreamer AB Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Origineel bericht van: WKinP Hallo Allemaal, Wij gaan binnenkort verhuizen en in ons nieuwe huis willen we 10 TV's gaan installeren en 1 schotel. Er is nog geen coax getrokken naar de plaatsen waar de TV's komen, want het liefste willen we de distributie gaan doen over UTP (bij elke TV zitten minimaal 2 UTP aansluitingen) Hoe en met welke apparatuur kan ik dit het beste doen? het mooiste zou een systeem zijn waarbij ik ook centraal een harddisk kan gebruiken voor opnames. Mvg, Martin. Wil je echt de distributie via UTP gaan doen, dan zoek je een IPTV head-end. Deze zijn vaak modulair op te bouwen en door te lussen. Elke module is dan in staat om een bepaald aantal streams te transcoden van een transponder. Dit is apparatuur die ook gebruikt wordt door aanbieders van IPTV en daarom geen betaalbare oplossing voor thuisgebruik (al heb ik geen prijsindicatie voorhanden). Wel is het technisch mogelijk om zelf een IPTV headend te bouwen d.m.v. een server met meerdere satelliet tuners en DVB4Linux. Google maar eens op 'homebrew IPTV headend'. Voor simpele en enigszins betaalbare oplossingen zul je toch echt coax moeten trekken naar alle TV aansluitingen i.c.m. losse sat-tuners. Al dan niet i.c.m. bovenstaande oplossing. Succes! DM 500+ DM 800 HD PVR DM 7000-S (voorheen) Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB
SalimRMAF Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Hmmm, moeilijk onderwerp. Ik zou als ik jou was een 8-LNB halen, met 8 uitgangen, en voor 2 COAX-signalen gaan splitten zodat je 10 "LNB's" hebt, waarvan je de laatste 2x2 op een andere zender zet bijvoorbeeld. Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen