Tonskidutch Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Morgen mannen+vrouwen heb net het nieuwe Fritzbox fon Wlan 7340 ontvangen nu meen ik ergens gelezen te hebben dat ik die paralel kan configureren terwijl het oude modem nog werkt. klopt dat? ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Tonskidutch Geplaatst: 11 juni 2011 Auteur Geplaatst: 11 juni 2011 al opgelost, heb hem separaat geconfigureerd met pc terwijl overige aan switch en oude 7010 hingen ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Psychosammie Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Leuk hoor, dat jij zelf de antwoorden geeft. Geef ons dan in ieder geval de gelegenheid wat verkeerde antwoorden te geven voordat jij met de goede oplossing komt Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 15 juni 2011 Auteur Geplaatst: 15 juni 2011 nou graag, lever maar wat verkeerde antwoorden erbij dan weet ik helemaal niet hoe het moet. de vraag was al twee dagen gepost zonder reacties, dus dan ga ik zelf meestal dieper spitten... maar zou je (echt paralel) de router ernaast kunnen zetten zonder dsl lijn maar wel aan de aparte switch??? ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Ronsworld Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch de vraag was al twee dagen gepost zonder reacties, dus dan ga ik zelf meestal dieper spitten... ciao Volgens de forum tijden zat er maar 3 uur tussen.. HCO. It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Con Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Origineel bericht van: Psychosammie Leuk hoor, dat jij zelf de antwoorden geeft. Geef ons dan in ieder geval de gelegenheid wat verkeerde antwoorden te geven voordat jij met de goede oplossing komt Een vorm van tophumor . . . HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 15 juni 2011 Auteur Geplaatst: 15 juni 2011 in ieder geval, kwam niet veel respons, nog wel op een weekend dag waar velen surfen. maar allá het werkt en het geen moeilijk was is de speciale subnet class die ik ingesteld heb in mij netwerk ik werk niet met die standaard 192.168.178.xxx alsmede de account instellingen die naar mijn volle overtuiging eerst <naam>@xs4all.nl was / passwd passwd maar goed die hobbel had ik genomen en alles was weer online ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Tonskidutch Geplaatst: 20 juni 2011 Auteur Geplaatst: 20 juni 2011 feedback: al meer dan zeven maal viel de dsl verbinding weg sinds installeren van dit modem... dat is natuurlijk waardeloos helpdesk > meten signaal > centrale wel ver weg, maar 7170 viel nagenoeg nooit weg tweede maal bellen: pots/analog splitter ertussen uit halen (stoort enkel) we wachten op verbetering. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
mpleizr Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch feedback: al meer dan zeven maal viel de dsl verbinding weg sinds installeren van dit modem... dat is natuurlijk waardeloos helpdesk > meten signaal > centrale wel ver weg, maar 7170 viel nagenoeg nooit weg tweede maal bellen: pots/analog splitter ertussen uit halen (stoort enkel) we wachten op verbetering. ciao Wat voor een lijn heb je VDSL/ADSL2+ ?. Maak zelf ook gebruik van dit modem en ben er zeer tevreden over. Je kunt wanneer je maximaal intraind ook in de expert mode bij DSL d.m.v. de optie Interference Resistance de lijn een stapje terug doen hierdoor zal de lijn stabieler van worden
Kowalski Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch al meer dan zeven maal viel de dsl verbinding weg sinds installeren van dit modem... Heb je ook de laatste firmware versie 99.04.90 erop staan? Indien je eerder de firmware eens hebt geupdate kan het ook helpen om de 7340 eens terug naar fabrieksintellingen te resetten. Dat heb ik ik althans bij iemand eens moeten doen op aanraden van de XS4ALL helpdesk nadat daar ook de verbinding van de 7340 regelmatig wegviel. Na reset en alles opnieuw instellen werkt het sindsdien goed. Het weglaten van de splitter is inderdaad ook goed als je deze toch niet nodig hebt, want dan kan deze inderdaad ook niet meer storen (deze kunnen namelijk ook wel eens stuk gaan, ook al een keer meegemaakt). Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Tonskidutch Geplaatst: 21 juni 2011 Auteur Geplaatst: 21 juni 2011 beide adviezen had de helpdesk me ook al gegeven... Interference Resistance frabrieksinstellingen resetten vandaag dus toch nog : 21.06.11 08:12:04 DSL not responding (no DSL synchronization). zal de fabrieksreset moeten gaan doen daar het modem toch wederom verbinding verliest. thanks voor de adviezen! Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Tonskidutch Geplaatst: 21 juni 2011 Auteur Geplaatst: 21 juni 2011 nou even tussendoor de factory reset toegepast dus evenwel morgen kan ik iets erover zeggen of het geholpen heeft. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Tonskidutch Geplaatst: 21 juni 2011 Auteur Geplaatst: 21 juni 2011 dank je Grunnsat, maar IPv6 ik moet het minstens nog tweemaal aandachtig lezen hoe dat gaat zoals op de site uitgelegd en welke verbeteringen me te wachten staan had dat even geparkeerd ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Kowalski Geplaatst: 21 juni 2011 Geplaatst: 21 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch maar IPv6 ik moet het minstens nog tweemaal aandachtig lezen hoe dat gaat zoals op de site uitgelegd Dat is heel eenvoudig. Onder Internet -> Account Information -> IPv6 het vinkje zetten bij "IPv6 support enabled" en "Detect settings automatically" en dan op "Apply" drukken. Dat is alles. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen