hro Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 UP/DOWNLINK is de naam van een niet commerciële digitale nieuwsbrief gemaakt door enkele hobbyisten (leden De Transponder). Recent (10 juni) is nummer 8 uitgekomen. Zie bijlage. In dit nummer na de gebruikelijke start (kanalennieuws) een item over de concessie voor AT5, gevolgd door Radio 4 Concerthuis, piramides ontdekt, Sat4All-testen, Dimenco, ChinaSat 5C, hdmi-kabel-storing, Penthouse 3D via 23 oost, DVB-H gestopt en -T uitgebreid, DAB en DAB+, ruimtezuiger, RNW krimpt, streamen naar Ipad, 3D: actief of passief?, (video)presentaties open dag en tot slot vragen van lezers. updownlink_2011_8.pdf
Terradon Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Hoi, Compliment, ziet er netjes en verzorgd uit. Groetjes............
Satlook Geplaatst: 11 juni 2011 Geplaatst: 11 juni 2011 Citaat: UP/DOWNLINK is de naam van een niet commerciële digitale nieuwsbrief gemaakt door enkele hobbyisten (leden De Transponder). Ja die gasten maken er wat moois van, Hans en Gerard (en anderen ) bedankt ! DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Devrim Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 Nou ik denk dat wat gezonde kritiek niet verkeerd is. Heel leuk dat jullie een digitale nieuwsbrief willen uitbrengen maar als ik jullie nieuwsbrief doorkijk valt mij best een hoop slechte dingen op. Er is bijvoorbeeld geen duidelijk indeling in bladzijdes. Zinnen staan half op de ene bladzijde en half op de andere bladzijde. Ik heb het inhoudelijk niet bekeken maar ik denk dat als jullie de indeling een flinke schop onder de kont geven jullie nieuwsbrief een stuk korter zal zijn maar ook een heel hoop duidelijker. De tekst UP/DOWNLINK, jaargang 2011, nummer 8 begint bijv. op een veel te lage plek en dat op iedere pagina. Ook de witte achtergrond is een beetje leegjes. Ik wil best meehelpen aan een betere indeling dus mochten jullie interesse hebben stuur me dan een berichtje hier of via pm Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0 Dreambox 500+ x Gemini 4.7 WandTV USB DVB-T Stick 7E/19.2E/23.5E/42E
lucdec2 Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 Heel mooie nieuwsbrief ! Is er een mogelijkheid deze te krijgen via mailservice? Of moet je telkens naar de site?
pillie Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 Mooie nieuwsbrief Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
hro Geplaatst: 12 juni 2011 Auteur Geplaatst: 12 juni 2011 Dank voor de reacties tot nu toe... Even stukje historie. Eens schreven we voor de FDSE (First Dutch Satellite Club). In het begin een papieren blad, later ook in pdf. In 2010 ging het nummer ook naar leden van De Transponder. Vanaf 2011 is de naam neutraal 'UP/DOWNLINK' voor iedereen. Gewoon gemaakt door twee hobbyisten uit Eindhoven. De layout kan zeker beter. We hebben even gedacht aan twee kolommen maar dat leest vanaf een schermp(je) vaak lastiger; je moet aan het eind van de kolom weer naar boven scrollen. Dus... voorlopig maar een volle pagina. Vanwege de leesbaarheid is Arial 12 vooralsnog het uitgangspunt. Het gaat primair om de inhoud, maar alle tips voor een betere leesbaarheid/lay-out blijven welkom! Dat geldt ook voor nieuwtjes (mits niet commercieel). Eerdere nummers staan op de site van De Transponder. Met toestemming van moderator Michel vanaf dit nummer dus ook op Sat4All. Voorlopig als experiment. Blijf gerust reageren! Hans.
Devrim Geplaatst: 12 juni 2011 Geplaatst: 12 juni 2011 Ik doelde niet zozeer op twee kolommen maar eerder op de plaatsing van de tekst. Bijv. pagina 1. Steeds hele korte teksten (1 zinnetje) en dan plaatje van steeds verschillende groottes. In plaats van daarvan had je beter 1 standaard kunnen kiezen voor de plaatjes en bijvoorbeeld iets meer info bij de plaatjes (Wat voor soort kanaal, doelgroep, frequenties etc.). Ook zou je beter een onderwerp per pagina kunnen kiezen of 2 onderwerpen per pagina als het te kort is maar niet steeds 1 1/3 onderwerp op een pagina en dan de rest op een andere pagina die daarna ook weer een nieuw onderwerp krijgt. Je kan best bladzijdes voor 1/3 leeg laten. Zodra je die onderwerpen iets uitgebreider (Is ook fijn voor de lezer) hebt ziet het er een stuk beter en professioneler uit! dus in het kort: -Een standaard bij vele plaatjes -Uitgebreidere teksten -Iets duidelijkere indeling -Eventueel meer soorten tekst opmaken kiezen (Cursief voor uitspraken bijv.) (Bladzijde 6) Voor mij in het persoonlijk zou ik het mooist vinden als jullie de onderwerpen per pagina hielden en dus eventueel ook langere teksten hadden. Nu begin ik met lezen van het onderwerp en voordat ik begrijp waar het over gaat en of ik het interessant vind heb ik de hele tekst al doorgelezen Dreambox 800HD SE x OpenPli 2.0 Dreambox 500+ x Gemini 4.7 WandTV USB DVB-T Stick 7E/19.2E/23.5E/42E
SeedS Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Leuk blad zo. Ga vooral niet te veel doen aan lay out en andere opsmuk. Gaat vaak ten koste van de inhoud. Voor je het weet heb je adverteerders, belanghebbenden, deadlines e.d. DB7000/DM800, Triax80cm, Triax multiblock, NFS/Windows Home Server, open-PLI, MSI Media Center/Windows Media Centre met heel veel patches Always curious ...............
EasySat Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 Leuk hoor. Ziet er prima uit en leest uitstekend.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen