Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onze motorhome is uitgerust met een automatische schotel. Alles werkt perfect. Nu met het oog op het aanschaffen van een nieuwe HD TV moet ik mijn schotel kunnen richten op Astra 3.( TV Vl. zendt de HD programma's uit via Astra 3).

Wat blijkt, Astra 3 staat niet op het besturingssysteem van de schotel. Mijn vraag is hoe krijg ik Astra 3 wel op dit besturingssysteem in de plaats van een van de andere acht die er wel opstaan? Ik werk met een schotel van Oyster (80cm) en mijn besturing is een Vision 1. Mijn recever is een Denson DS400. Een teleur gestelde gepensioneerde zal u dankbaar zijn voor elke info.

Geplaatst:

Welke staan er in dat lijstje?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Als je schotel van voor 2002 is, misschien staat er dan de DFS-Kopernikus 3 nog in, dat is de voorganger van Astra3. Die kun je ook gebruiken voor 23,5 E

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Geplaatst:

Bertmar, staat er in de handleiding van de Denson ook iets over "motorbesturing"? Hoe heb je tot nu toe satellieten ingeprogrammeerd? Welke zitten er al in? Astra 1 en 2 (Engeland)?

Normaal gesproken zit die besturing in het set-up menu van de ontvanger. Wat je volgens mij moet doen is aanvinken in het set-up menu welke satellietposities je in het geheugen wilt activeren. Anders gaat hij niet draaien.

Ik zoek nog even verder voor je op het internet of ik de handleiding van je Denson (12V, neem ik aan) kan vinden. Hou dit forum maar even in de gaten, zou ik zeggen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Je zou dit kunnen proberen

Als je de Oyster laat zoeken op Astra 1 en deze heeft gevonden ,dan ga je in het menu van de Oyster, waar je hem handmatig laat draaien ,druk op de pijl welke naar rechts wijst 2 x kort indrukken en dan heeft hij de Astra 3 te pakken.

Je moet de Denson DS400 wel even op een zender zetten van de 23,5

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Volgens mij kun je onder diseqcmotor "1.2" aanvinken en dat bij de satellieten (Astra 1, 2, 3 ez.) die je wenst te ontvangen.

Vervolgens zou hij de schotel moeten laten draaien, en zoeken.

Je Vision 1 heeft volgens mij ook zo gedraaid. Alleen stond waarschijn van alles al ingesteld, omdat de Vision dacht ik standaard bij de Oyster werd geleverd. Klopt?

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: satencom
Je zou dit kunnen proberen

Als je de Oyster laat zoeken op Astra 1 en deze heeft gevonden ,dan ga je in het menu van de Oyster, waar je hem handmatig laat draaien ,druk op de pijl welke naar rechts wijst 2 x kort indrukken en dan heeft hij de Astra 3 te pakken.

Mits er een actieve Astra 3 frequentie staat ingesteld waarop je Astra 3 kunt vinden.
Niet alle ontvangers hebben een actieve Astra 3 frequentie ingeprogrammeerd, en dan wordt het zoeken niks.

Als je eenmaal de schotel op Astra 1 hebt staan, zou Bertmar ook de USALS op Astra 3 (en 2) aan kunnen zetten (i.p.v. 1.2), en dan gelijk draaien en zoeken.

Geplaatst:

De topic starter vraagt hier om hulp en er zijn enige hobbyisten hier die hem graag ten dienste zijn.Dan zou het wel fijn zijn als de topic starter ook even de moeite nam om de nodige info aan deze hulpvaardige satters te verstrekken en in ieder geval even door wil geven of het met de tips is opgelost.Op deze manier kan je anders beter geen vraag om hulp starten.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Geplaatst:

Inmiddels kan hij wel dankbaar zijn, maar ik ben het inderdaad minder. shocked

Geplaatst:

Als ze disecq 1.2 of Usals doen werken ze allemaal hetzelfde echter hij moet steeds wel de soms grotere afwijkingen in jou geopositie gevoed krijgen om de relatie t.o.v. absolute sat posties te kunnen bepalen. Lengte en bredtegraad.

eerlijk gezegd snap ik de discussie hierboven niet.

Neam aan je verplaatst dat motorhome?

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

Bertmar lijkt hem al gepeerd te zijn, zonder enige reactie. shocked

Geplaatst:

Bij ons hebben we het zelfde probleem....

we kunnen met de oyster en de vision 1 zelf wel even sturen naar de astra 3 door een paar keer op het knopje van de vision te drukken....

wat we echter willen is het automatisch laten draaien van de schotel als je naar een zender zapt op een andere satelliet.

En dat gaat dus niet (verouderd systeem, ondanks dat het wel digitaal is)

een andere optie is dus een dubbele kop op de schotel monteren.

dat is wat we nu nog proberen te onderzoeken...

Is er iemand die al met zo'n systeem op de camper werkt ??

DB 7000 met pli-jade, DB 500 met pli-jade.

DB 600( image ?), VU + Duo met open-pli

philips 6073 / nokia 9500/ humax 5400 ci ( staat stuk in de kast, wie is er handig??)

Geplaatst:

Je zoekt dus eigenlijk een ontvanger met USALS, want die gaat wel automatisch draaien.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bertmar
Onze motorhome is uitgerust met een automatische schotel. Alles werkt perfect. Nu met het oog op het aanschaffen van een nieuwe HD TV moet ik mijn schotel kunnen richten op Astra 3.( TV Vl. zendt de HD programma's uit via Astra 3).
Wat blijkt, Astra 3 staat niet op het besturingssysteem van de schotel. Mijn vraag is hoe krijg ik Astra 3 wel op dit besturingssysteem in de plaats van een van de andere acht die er wel opstaan? Ik werk met een schotel van Oyster (80cm) en mijn besturing is een Vision 1. Mijn recever is een Denson DS400. Een teleur gestelde gepensioneerde zal u dankbaar zijn voor elke info.

En ben je er al uit Betmar??

Wiljo
Geplaatst:
Origineel bericht van: aaannk

En ben je er al uit Betmar??
Wiljo

Het lijkt erop dat zijn PC het ook niet meer doet. laugh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen