Ga naar inhoud

[RE-9000HD] ontvangst probleem PVR firmware v1.08.75

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een raar probleem (vind ik) met deze ontvanger. Abo bij CanalDigitaal; oranje MediaGuard kaart.

Alles heeft feilloos gewerkt, maar een paar weken geleden merkte ik dat bij het omschakelen naar een CD gecodeerd kanaal (van mijn abonnement) eventjes de oranje balk met de tekst "Gecodeerde zender" in beeld kreeg, voordat het beeld kwam. De tijd dat deze balk in beeld kwam werd met de dag langer en sinds vandaag komt er na die oranje mededeling helemaal geen beeld meer. Opvragen heractiverings-signaal helpt niet.

Ik herinner me dat dat ergens in februari ook eens is gebeurd. Na een paar dagen (!!) kwam toen het beeld vanzelf (?) weer terug. De programma informatie balk van de betreffende service is wel te zien; de antenne installatie is OK.

Bij de CAS informatie vind ik o.a. (Management & CD) de datum van vandaag staan.

Op mij maakt het de indruk dat er een versleutelingsprobleem is. Wat kan hier aan de hand zijn, en belangrijker, hoe krijg ik weer beeld (FTA kanalen werken normaal).

Rebox 9000HD PVR 500 Gb - FW 1.08.75, Philips 7005 PVR

Astra 1-2-3 3x Twin LNB - Visio BiSatellite G3

Geplaatst:

nee, in de bovenste interne kaartlezer. Moet-ie onderin zitten ?

Signaal is inmiddels spontaan (?) weer terug, maar ik blijf het raar vinden.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ton2207
De bovenste lezer heeft soms problemen met de update, het is beter om de onderste lezer te gebruiken.

Een beetje offtopic; maar met de Rebox firmware komen er inderdaad geen updates door op de bovenste kaartlezer, dus kan je beter de onderste gebruiken. Het grappige is dus dat met de Octagon Firmware ik die problemen niet gezien heb, beide sloten worden netjes geupdate ...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Geplaatst:

Bedankt allemaal, boodschap begrepen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen