Ga naar inhoud

Formaat veranderen DVB subs in Openpli ooit mogelijk?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe bedoel je het formaat van DVB ondertitels veranderen?

Want dit zal lastig gaan. Teletekst ondertitels komen als text binnen. Die kan PLi zelf opbouwen en renderen etc... DVB grafische ondertitels (in feite zijn teletekst ondertitels ook DVB ondertitels) komen als ene soort bmp plaatjes binnen en worden dan ook zo weergegeven als voor de DVD bedoeld is. Deze kun je niet zomaar kleiner en groter maken.

Het enige wat je zou kunnen doen is ze niet meer scalen naar het orginele formaat als je een HD skin hebt. Is dat wat je bedoelt?

Wie weet is het handiger om dan een draadje te starten op het Pli forum. Dan wel in het Engels. Er zit daar een ims die is heel bedreven in DVB grafische ondertitels modificeren.

Persoonlijk vind ik de maat op de meeste zenders (Discovery showcase, History enz...) kwa maat precies goed... doe je ze niet scalen op een HD font dan krijg je echte mierenletters... persoonlijk vind ik ze veel te klein...

Helaas bestaan er geen echte HD DVB grafische ondertitels... frown

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Citaat:
Helaas bestaan er geen echte HD DVB grafische ondertitels...

Dit is bij mij dus de doorn in het oog, de subs komen ietwat wazig/grof over alsof
de resolutie niet klopt. Als ik de letter wat kleiner zou kunnen maken komt ie denk ik scherper over.

Maar als DVB subs in feite uit 26 bmp afbeeldingen bestaan, dan moet het toch mogelijk zijn om ergens in het proces de afbeeldingen om te wisselen voor plaatjes met HD resolutie?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen