Ga naar inhoud


Kan een verbinding krijgen met mijn TV.


Aanbevolen berichten

Ik heb in de woonkamer een Samsung tv staan met een internet aansluiting.Nu werkt de verbinding wel(Netwerk test OK) maar de tv kan geen verbinding krijgen met mijn pc.Er zit een switch tussen omdat ik maar 1 kabel heb lopen naar de dreambox en die zit dus ook op de zelfde utp lijn.Zowel de dreambox als de tv hebben toegang tot het internet.Ik kan ook in de dreambox komen maar niet in de TV.allebij de ip adressen (192.168.1.67)(192.168.1.65) vallen binnen het berijk van de router.Hoe los ik dit op?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb wel verbinding als ik een extra utp kabel verbind met mijn router en de tv.Dan werkt het wel ook via mijn laptop. maar niet als ik de TV via een 4poort switch verbind met de router. namelijk de TV en de Dreambox zitten via de switch op 1 lijn. allebij hebben ze verbinding met de router en internet dus naar buiten.maar wat ik al zij mijn laptop ziet de tv niet en andersom ook niet.terwijl ik de dreambox wel kan benaderen via de webinterface of ftp prog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een zuivere switch die ertussen zit, of zit er ook een router gedeelte in?

 

Indien er een router gedeelte in zit moet de kabel die van je eerste router komt op een LAN poort zitten en niet op de WAN poort. Op deze manier worden de ip adressen door eerste router uitgedeeld.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is idd een zuiver switch.

probeer eens te pingen naar de tv

 

als je response krijgt is je netwerkverbinding in orde.

 

Pingen kan je doen door een dos venster te openen.

 

Daarin typ je ping + spatie + ip van de tv

 

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...