Tonskidutch Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch en 1000Mbit (hetgeen tussen NAS en PC natuurlijk weer een groot voordeel is . ciao in de gehele configuratie wel dus. (met de dreambox niet) ciao Eleanor Blancmange
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Nou... TS geeft aan dat de Synology is aangesloten op de livebox van orange. Dat zal dan dus ook moeten veranderen.
ransjooman Geplaatst: 19 juni 2011 Auteur Geplaatst: 19 juni 2011 ik zal er binnenkort eens een gigabit switch tussen zetten. Zijn de kosten ook weer niet. Denk dat die de bottleneck is.Merk het met bv met de nieuwe pluginlijst downloaden via PLI.Duurt gewoon bijna een minuut voordat die binnen is. Hoe snel moet die normaal gesproken binnen zijn? DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Dat je het merkt met binnenhalen van een plugin lijkt me sterk, dat is afhankelijk van zoveel factoren... Denk daarbij oa aan upload snelheid aan de zijde waar jij 't vandaan haalt.
Tonskidutch Geplaatst: 20 juni 2011 Geplaatst: 20 juni 2011 een tip dus voor iedereen die ook 1000Mbit apparaten heeft in zijn netwerkje > sluit alle 1000Mbit Nic's aan op gigabit switch dan kunnen die in ieder geval onderling op hoogste snelheid verkeren voor 100Mbit apparaten (zoals de dreambox of VU+ ) is het minder interessant maar kan in bepaalde gevallen wel een betere (doch niet snellere dan 100) verbinding hebben het laatste is altijd even testen (zoals ransjooman wilt doen) bedenk echter ook, dat je met meerdere netwerkapparaten in je thuisnetwerkje de breedband externe internet deelt ik weet zeker dat jullie het al eens zelf gemerkt hebben dat je verbinding langzamer wordt als zoonlief bijvoorbeeld een heftig bestand is aan het downloaden hetgeen natuurlijk ook geld voor draadloos intern. ciao Eleanor Blancmange
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen