ronaldsl Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Hoi, Na dik 2 jaar ww heb ik weer een baan gevonden. Ik werk onregelmatige uren per week en wil deze ter controle graag bijhouden in een excel sheet. (dit ivm mijn salaris) Wat wil ik graag ? 1) Weeknummer invullen 2) Data invullen 3) Begin en eind tijd werkdagen invullen 4) Totaal aantal uren per dag EN week automatisch berekenen 5) Automatisch na het eind van de maand, overgaan op een nieuwe maand Is er iemand die dit voor mij kan en wil maken ? Het mooiste is natuurlijk ook dat ik bv weeknummer invul en dat de dag datum vanzelf wordt ingevuld. (uitgezonderd zaterdag en zondag) Ik werk zelf met Excel 2007/2010. Ik zie het wel, of iemand hier met enige kennis van Excel nog een beetje tijd over heeft. Alvast bedankt. Groet, Ronald
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Weeknummer: =WEEKNUM(TODAY();2) Ipv today() kun je een andere datum invullen en '2' betekent dat de week steeds op een maandag begint.
ronaldsl Geplaatst: 13 juni 2011 Auteur Geplaatst: 13 juni 2011 Hey, bedankt voor je reply, maar ik snap dus helemaal niets van Excel.......vandaar dat mijn totale vraag dus blijft staan... Ronald
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Les 1: Als je een formule/functie wilt gebruiken, dan vul je die in in het veld waar je hem wilt hebben met het =-teken ervoor. Probeer maar eens. 't Is namelijk leuker om het zelf te (kunnen) doen.
Con Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Ik heb diverse mensen hier al ondersteund maar daar lag wel een basis aan ten grondslag, een soort format (zo heet dat tegenwoordig). Maar om out of the blue iets te gaan schrijven lijkt mij niet zinnig / gewenst voor beide partijen. Je zal toch wel enige basiskennis moet hebben / opdoen van Excel. Anders ben ik een ontwikkelaar en schiet daarmee wellicht een aantal mensen onder de duiven . . . En ik blijf graag iedereen te vriend. Dus zet eerst iets op. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Kowalski Geplaatst: 13 juni 2011 Geplaatst: 13 juni 2011 Als je eens even op Google kijkt, vindt je waarschijnlijk al wat je zoekt. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
ronaldsl Geplaatst: 14 juni 2011 Auteur Geplaatst: 14 juni 2011 Hoi Frank, Bedankt, hier kan ik wel even mee uit de voeten. Wist niet dat er al zoveel kant en klaar te downen was.... Thanx Ronald
Poetsdoekje Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Origineel bericht van: ronaldsl Hoi Frank, Bedankt, hier kan ik wel even mee uit de voeten. Wist niet dat er al zoveel kant en klaar te downen was.... Thanx Ronald Google is je vriend, als je maar de goede zoekfunktie plaatst En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Mocht je aanvullingen nodig hebben horen we het wel
Sjattuh Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Origineel bericht van: ronaldsl Hoi Frank, Bedankt, hier kan ik wel even mee uit de voeten. Wist niet dat er al zoveel kant en klaar te downen was.... Thanx Ronald Excel is echt heel leuk. Je moet je er even in verdiepen, maar dan kun je er ook leuke dingen mee maken met relatief gemak en in een korte tijd. En je zult zien hoe ver dit programmaatje gaat. Het is niet voor niets dan bedrijven hele boekhoud programma sheets maakte in Excel zo een jaar of 10 geleden. Het gaat heel ver. Veel verder dan dat de gemiddelde huis tuin en kruidenier nodig heeft. Maar hetgeen je vraagt is zo geleerd en dan weten wij hier allemaal zeker dat over een maand je al 10 verschillende sheets hebt gemaakt met steeds uitgebreiderde functies. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
ronaldsl Geplaatst: 15 juni 2011 Auteur Geplaatst: 15 juni 2011 Ik heb volgens mij maar 1 sheet nodig....... maar, ben aan het prutsen, alhoewel dat nog niet zo goed gaat (als ik zou willen) Moet ik het dan weer doen in het aloude DBase III+ ? Daar kan ik zeker wel in programmeren, echter geeft dat programma een probleem onder W7..... Wordt vervolgd. Ronald
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Niks DBase, als je daar al vaardig in bent, dan is Excel leren een peuleschil.
Sjattuh Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Excel zijn hele simpele scriptjes. Als je kan programmeren is dit zoals mijn voorposter aangeeft een eitje. Als je iets specifieker kan zijn waar het je misgaat kunnen we je met de functies helpen en uitleggen waar je het fout doet als je ze hier post. De functies. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
oldebroek Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 Waarom met excel liggen te rotzooien als er honderden gratis programaatjes op het net te vinden zijn die dit (en meer) doen? Bijvoorbeeld: (@moderator:als deze linkjes niet mogen svp verwijderen) http://www.gieson.com/Library/projects/utilities/timetrek/ http://worktimer.rubyforge.org/ Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
ronaldsl Geplaatst: 17 juni 2011 Auteur Geplaatst: 17 juni 2011 Hoi, Bedankt voor de linkjes........ maar, juist dat MEER kunnen hoeft dus niet. Dat maakt het allemaal weer (te) ingewikkeld. Ronald
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen