Ga naar inhoud


[Flatcable] Screen flatcable (TomTom) opnieuw in connector vastzetten, hoe?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds 2 jaar gebruik ik in mijn auto een Eclipse Dubbeldin Multimediaunit met uitneembare TomTom navigatie AVN4429.

 

Omdat de accu van de TomTom de laatste tijd steeds sneller leeg raakte heb ik het TomTom display, met daarin de accu, vandaag gedemonteerd om te bekijken welke accu geïnstalleerd is.

Ik heb in feite overal op gelet hoe e.e.a. is gemonteerd / aangesloten maar op één ding heb ik niet gelet namelijk hoe is de screen flatcable in de connector vastgezet.

De flatcable (Foto 1) wordt in de connector (Foto 2) geschoven en wordt dan vastgezet door een soort plastic schuifje (Foto 3) zodat deze op zijn plaats blijft.

Aan het plastic schuifje zit aan het langste gedeelte een schuine kant welke waarschijnlijk de flatcable in de connector moet vastklemmen.

Ik hoop dat de gemaakte foto's duidelijk weergeven wat ik bedoel.

Herkent iemand deze bevestiging en zo ja, hoe moet ik dan het plastic schuifje t.o.v. de connector plaatsen?

 

TomTom zelf biedt geen ondersteuning voor dit apparaat dus daar kan ik niet terecht.

post-21534-1318262124,9996_thumb.jpg

post-21534-1318262125,227_thumb.jpg

post-21534-1318262125,388_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt maar ik had deze PDF ook al gevonden maar kan daarop niet zien hoe de bruine TAB (klemmetje) nu precies is geplaatst want zo te zien zit deze onder de flatcable.

 

In feite heb ik maar 2 opties maar geen van beiden lijken de flatcable lekker vast te klikken.

Ik wil het risico uitsluiten dat ik een verkeerde handeling uitvoer waardoor ik de connector of flatcable beschadig want dan is het einde verhaal.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bete Jürgen Je hebt al een fout gemaakt door het klemmetje te demonteren,dit was niet nodig geweest. maarja zover ik het op de foto's kan zien moet het klemmetje zo gemonteerd worden dat de schuinekant aan de onderzijde zit,dus aan de flatcable zijde ,want het klemmetje draait schuin weg naar boven en onder,als je de rechte kant naar onder zou houden raakt de scherpe rechte hoek van 90*van het klemmetje de flatcabel het eerst, daar door kan de Flatcable beschadigt raken,met de schuine kant onder raakt het schuine gedeelte de flatcable het eerst daarna pas het vlakke gedeelte om de kabel definitief vast te zetten/houden.Logies Toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...