Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi Satori,

raar.

maar als de VU+ niet kan opnemen omdat er geen harddisc gevonden is heb je identiek problemen

ik meld dat omdat er wel mensen zijn bij wie dat merk en type hdd niet TIJDIG gezien wordt (tijdelijk of na deep sleep)

daarvoor is er een extra langere boottijd geintroduceerd bij het VTI image

of hetzelfde voorkomt bij het PLI image weet ik niet heel precies

maar aan de logfile, zou je een en ander moeten kunnen herkennen wat gebeurd als de timer starten MOEST...

!!!let wel dit is een vermoeden!!!

telnet <dmesg>

als je hem op een andere plek installeerd waar je wel twee coax aansluitingen hebt, gaat het dan wel met correcte tuner instelling?

ciao

Second Life

Mungo Parker

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: Satori
Mijn 'oude' VU+ staat in de woonkamer met 2 kabels aangesloten.
De andere staat in mijn werkkamer met 1 kabel aangesloten.

Toch maar even een 'wild idee'... Wissel je woonkamer- en werkkamer VuPlussen eens om, die nieuwe heeft dan twee aangesloten tuners ter beschikking. Ben benieuwd wat de uitkomst van dat testje is.
Geplaatst:

@Tonskidutch en @Tha Great Mac.

Grote geesten enz.

Ik heb een uur geleden inderdaad de 2 boxen van plek gewisseld. Moest eerst even mijn vrouw overtuigen dat haar opnames geen gevaar zouden lopen. (Zij is anglist en dus zijn BBC, ITV en het Sky pakket de favorieten). Heb voor de zekerheid haar opnames ook in de nieuwe box geplaatst, die nu op de 2 kabels aangesloten is.

Mijn oude box staat nu in mijn werkkamer met tuner B 'not configured'

Voor Tonskidutch: Ik zet mijn boxen nooit uit en ook niet in standby, dus heb ik alleen te maken met de opstarttijd van de harddisk.

Waar staat de logfile?

Groeten,

Satori

Geplaatst:

De dmesg werkt prima. Heb daar niets geks in gezien, maar ik had mijn beide boxen van plek gewisseld.

Als tussenresultaat na 1 dag:

Ik heb op mijn oude vu+ waar alleen tuner A aangesloten is geen enkele opname gemist en bij de nieuwe met 2 kabels aangesloten ook niet.

Dat is merkwaardig omdat beiden exact dezelfde image hebben (via backup, restore gekopieerd).

Je zou kunnen denken: probleem opgelost laat ze maar in deze opstelling staan, maar daar is mijn broer niet mee geholpen, want hij heeft maar 1 kabel en kan niet wisselen.

Ik kijk het nog even aan en meld over een paar dagen de resultaten.

Groeten,

Satori

Geplaatst:

Heb beide tuners een week laten staan. Beiden hebben geen opnames gemist.

Wat wel opviel was dat de nieuwe tuners hiks heeft als ik een opname afspeel. Ga ik dan 15 sec terug, tot voor de hik, dan speelt de opname keurig door.

Nu alles weer terug geplaatst. Kijk even een dag of er weer opnames gemist worden. Zo ja, dan bouw ik de nieuwe tuner opnieuw op met de laatste PLI.

Voor mezelf is het opgelost als ik de tuners verwissel, maar voor mijn broer niet. Hij heeft maar 1 kabel. Ik wil het du wel graag definitief oplossen.

Ik meld me van de week weer als ik de volgende test gedaan heb.

Groeten,

Satori

• Beheerder
Geplaatst:

Je bedoeld receiver neem ik aan?

Over tuners spreken is erg verwarrend. Zeker als je het later over een receiver gaat hebben, waarvan de tuners verwisselbaar zijn. wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen