Ga naar inhoud


[Binnenland] Weer een zender minder


satede

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: DeBeek
Citaat:
RTV Utrecht, Flevoland en RTV West eerst


U bedoeld ??



mijn stukje ging verder op de tekst van het onderwerp, dus "Weer een zender minder".

Ik wilde aangeven dat het niet de enige omroep (=Omroep Brabant) is die zo langzamerhand verdwijnt voor mensen. Of te wel door het verplichte af te nemen pakket bij Canal Digital, of dat de mensen geen mpeg4 ontvangen.

Voor de provincies Utrecht, Flevoland, Noord-Holland en Zuid-Zuid-Holland (tot voor kort dus Noord-Zuid-Holland) kunnen helemaal geen regionale televisie ontvangen. De omroepen zenden niet uit via de satelliet..

Dus het gebied waar de vrije satellietontvangst aan het verdwijnen is in Nederland, neemt alleen verder toe.
Zeker het coderen in hogere pakketten zal volgens mij het grootste bottle-neck gaan worden aan het "succes" van de regionale omroep of te wel het steeds impopulairder worden ervan.

DVB-T is geen vervanger. Hoevaak is een gebied gelegen op een punt waarbij meerdere omroepen functioneren?
Voorbeelden o.a. zoals bij Deventer dat bij voorbeerld TV-Oost en TV Gelderland zou moeten zijn. Bij Amersfoort; RTV Utrecht, TV Gelderland, Omroep Flevoland, RTV NH.
Helaas heeft DVB-T niet dergelijke bereik.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Begrijpelijk, maar waarom is dit dan volgens velen in dit topic de schuld van Canal Digitaal? Ik denk dat we aan canal digitaal te danken hebben dat deze zender nog op de schotel zit, want als het aan de regionale omroep had gelegen was ie eraf gegaan..!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jassy
Begrijpelijk, maar waarom is dit dan volgens velen in dit topic de schuld van Canal Digitaal?


Geen idee.
Maar misschien zijn sommigen hier van mening dat CanalDigitaal hen in het verleden blij gemaakt heeft met een dooie mus.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als ik me niet testerk vergis, lag er een verplichting bij omroepen om regionale zenders vrij tehouden van enige beperking qua ontvangst.

Of geld dit alleen maar voor de kabel??

 

Het is iig wel tetriest voor woorden om voor regionaal nieuws temoeten gaan betalen, alleen maar omdat Omr. Br. misschien zich heeft laten ringeloren, ik bedoel astra in het gesprek betrekken lijkt mij ietwat overkill..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CDS niet zo hard aan de weg getimmert had.

dan was er niks meer op de satelliet voor nederland.

De omroepen zijn niet meer zo als vroeger afhankelijk van de satelliet omdat tegenwoordig alles over de glasvezel gaat.

Of je neemt een abbonnement en krijgt de mpeg 4 decoder waarschijnlijk gratis.

of ja weer een zender minder.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me af wat voor een deal OB heeft gemaakt.

 

Gratis uitzenden via de sat, betaald door cds maar dan in een betaalpakket.

Of betalen voor het uitzenden en dan wat knaken ontvangen van cds.

Of wat anders natuurlijk

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mietde
Vraag me af wat voor een deal OB heeft gemaakt.

Gratis uitzenden via de sat, betaald door cds maar dan in een betaalpakket.
Of betalen voor het uitzenden en dan wat knaken ontvangen van cds.
Of wat anders natuurlijk

Dat vraag ik me af, als ze gratis mogen uitzenden waarom zijn RTV N-H en Rijnmond dan afgehaakt?

Groeten, Airflow.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zit Nederland 1, 2 en 3 gratis achter een codering en de publieke regionale niet?

 

CDS kan niet zonder Nederland 1, 2 en 3, maar de regionale kan ze geen barst schelen.

 

Elk pakket zonder Nederland 1, 2 en 3 verkoopt niet, maar regionaal maakt ze niets uit.

 

Ik vind dat in elk ziekenhuis of andere AWBZ insstelling gratis de publieke omroepen moeten worden doorgegeven, want daar betaalt iedereen belasting voor, maar dan ga ik van onderwerp veranderen, dus maar in een ander topic.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Airflow
Origineel bericht van: mietde
Vraag me af wat voor een deal OB heeft gemaakt.

Gratis uitzenden via de sat, betaald door cds maar dan in een betaalpakket.
Of betalen voor het uitzenden en dan wat knaken ontvangen van cds.
Of wat anders natuurlijk

Dat vraag ik me af, als ze gratis mogen uitzenden waarom zijn RTV N-H en Rijnmond dan afgehaakt?


aanvullend: waarom RTV Utrecht, Omroep Flevoland en RTV West niet op de satelliet uitzonden vanaf het begin en op dit ogenblik dus RTV Rijnmond, RTV Holland.

Dus kortom waarom zeuren over het verdwijnen van één zender als er al sowieso niet eens alle regionale provinciale omroepen uitzenden via de zender.
Het is een grote warrige bezigheid wat onze nationale overheid uithaalt met de media en het idee geeft dat er rampenzenders zijn.

Pikant detail. Een aantal jaren geleden was er bij RTV Utrecht stroomuitval. Zij hadden geen geen noodaggeraat staan, dus RTV Utrecht was uit de lucht. Weg rampenzender.
Zij hadden er op bezuinigd door het niet aan te schaffen, omdat zo'n apperaat teveel geld kostte. Volgens mij moet een rampenzender er juist rekening meehouden dat de stroom wel eens zou kunnen uitvallen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je sowieso geen tv kijken als je geen stroom hebt, en meeste kabelnetten vallen ook uit bij stroomuitval (was hier in Groningen een aantal jaar geleden gebeurd, duurde zelfs nog een dag voordat ik weer tv had) Neem aan dat ze voor de fm zender wel een backup hebben.

Bier uit de fles is 100 keer beter dan uit blik!!

Lekker zo'n 20 Mbit verbinding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RWsat
Kan dit gevolgen hebben bij rampen.
Omroep brabant is tevens een rampen zender volgens mij.


Geen van de Omroepen die via de Sat, Digitenne of Kabel (analoog of digitaal) uitzenden zijn Calamiteiten zenders.

Alle regionalen die via een FM Frequentie uitzenden zijn Calamiteiten zenders ..

Origineel bericht van: julius
Volgens mij kan je sowieso geen tv kijken als je geen stroom hebt, en meeste kabelnetten vallen ook uit bij stroomuitval (was hier in Groningen een aantal jaar geleden gebeurd, duurde zelfs nog een dag voordat ik weer tv had) Neem aan dat ze voor de fm zender wel een backup hebben.


En dit is precies de reden waarom !!

een radio op batterijen heeft iedereen wel thuis..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...