Ga naar inhoud


[Binnenland] Weer een zender minder


satede

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Airflow
Dat vraag ik me af, als ze gratis mogen uitzenden waarom zijn RTV N-H en Rijnmond dan afgehaakt?


Misschien omdat ze inzagen dat het weinig zin heeft te worden opgenomen in een betaalpakket waar slechts een handvol mensen toegang toe heeft.

Laten we wel zijn.....hoeveel kijkers zullen deze omroepen nu echt nog over hebben?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
maar omroep Zeeland gaat gewoon op de oude vertrouwde manier door op Astra.

Niet helemaal waar... want ze hebben nu een nieuwe manier. De oude manier was MPEG2 en de nieuwe MPEG4. Je hebt dus momenteel een HD-ontvanger hiervoor nodig.... Wel blijft het FTA - dus niet gecodeerd.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad... helaas. De ontvanger die aan de draaibare schotel hangt heeft alleen mpeg2, en ik kan omroep zeeland niet meer zien. vandaar dat ik een poosje geleden een antenne buiten gehangen heb voor het dvb-t signaal van omroep zeeland... kan ik toch weer kijken wat er hier gebeurt wink

De mpeg 4 receiver is verbonden met 2 schotels, waarvan 1 op de Thor 1 west uitgericht is voor de Zweedse tv en de andere op Astra 19 oost voor de Duitse zenders.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Stel dat ik L1 uit Limburg in Almere wil ontvangen via DVB-T, is dat haalbaar met een yagi op een tussenwoning?

Is het signaal wel sterk genoeg?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan ervan uitgaan, dat dit niet gaat lukken.

 

Alleen bij bijzondere weersomstandigheden kan je beeld verwachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mpeg 4 receiver is verbonden met 2 schotels, waarvan 1 op de Thor 1 west uitgericht is voor de Zweedse tv en de andere op Astra 19 oost voor de Duitse zenders.

Voor een paar 10-tjes hang je er ook nog een LNB erbij... dan heb je in ieder geval ook Nederland 1, 2 en 3 in HD en zeeland via de satelliet terug.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
De mpeg 4 receiver is verbonden met 2 schotels, waarvan 1 op de Thor 1 west uitgericht is voor de Zweedse tv en de andere op Astra 19 oost voor de Duitse zenders.

Voor een paar 10-tjes hang je er ook nog een LNB erbij... dan heb je in ieder geval ook Nederland 1, 2 en 3 in HD en zeeland via de satelliet terug.

heb jij er soms belang bij dat ALLES in mpeg4 uitgezonden moet worden?
volgens jouw handtekening wel.
Door de acties van Canaal Digitaal, de regionale omroepen en provincies, komen nu mensen in de problemen en moeten ze weer onongewenst alles veranderen in hun tot dus gewone functionerende apparatuur. Met mensen mag kennelijk worden gejonast, het is niet belangrijk de klant. Meer wordt de klant gezien als iets vervelends.

In het verleden dachten een Nederlands warenhuis en supermarkt ook zo over de klanten. Op een dag kwamen ze er achter dat de mensen hun zaak niet meer langer bezochten om deze arrogante reden. Ze hebben hun beleid inmiddels aangepast.
De herhaalzenders en vensterprogramma's van de regionale omroepen kan ik missen als kiespijn en zal ik geen ene cent in steken om daar in iets te veranderen, qua apparatuur of ontvangstmogelijkheden.

overigens moeten oude apparatuur niet in de kliko maar worden afgeleverd bij het afvalverwerkingsstraat in jouw gemeente!
denk aan het milieu!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hele gedoe rond de regionale omroepen is niet door CDS begonnen. Het is meer omdat door het stoppen van subsidie, alias bezuinigingen, de regionale omroepen niet meer extra voor de satelliet wilde betalen. Enige hebben dit wel nog op de oude manier doorgedaan, sommige zijn echt gestopt. Een enkeling zend in MPEG4 uit om bandbreedte, alias kosten te sparen en er zijn er ook die nu ook door CDS gesponsord worden en daarom in het Family pakket zitten. Uiteraard is dat voor de satelliet kijkende Nederlander een nadeel.

 

Net zoals Ziggo analoog uitschakelt... en daar ben ik ook op tegen wat betreft de manier waarop, schakelt CDS momenteel over naar MPEG4...

 

Meestal krijg je een gratis HD ontvanger van hun hiervoor bij het vastzetten van een bepaalde periode van het abonnement en een Duo-LNB zodat je ook 23.5 oost kunt ontvangen. Helaas bij lagere pakketten betaal je hiervoor ook een bijdrage (vind ik eigenlijk ook te zot voor woorden, zou ook gratis moeten zijn - zeker met het verlengen voor 2 jaar of zo).

 

Met mijn voetnoot probeer ik eigenlijk aan te geven dat voor de Nederlandse satellietmarkt MPEG2 na 16 jaar bijna op het einde is... de meeste zenders bij CDS zitten nu al in MPEG4/DVB-S2. Eigenlijk een concreet gegeven. Als je momenteel een schotel koopt in Nederlands is het toch wel zeer verstandig om voor een MPEG4/DVB-S2 ontvanger te gaan MET duo LNB... zo niet dan kun je en dat vind ik beter voor Digitenne kiezen - kabel is met 17 Euro dan te duur - CDS ook!!!

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad... voorlopig investeer ik dus ook niet daarin. een paar tientjes voor een lnb, maar dan ook nog de switsches moeten vervangen worden... en je weet maar nooit of ze volgend jaar ook niet achter de decoder verdwijnen.

Omroep zeeland is wel eens leuk om het lokale weerbericht te zien, en om een paar keer in de week het regionieuws te bekijken, maar verder is er niets aan... al zijn de filmpjes in "trugkieke" wel leuk.

Ik ben tevreden met de gratis digitenne uitzending...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De publieke omroepen zijn FTV en daarmee zonder abonnement te bekijken.

 

De regionale omroepen zijn voor de regio bestemd en over het algemeen ook FTA via digitenne te ontvangen.

Wanneer ik mij niet vergis betaalt een inwoner van een provincie voor "zijn" regionale omroep.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...