blitzteam Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 is voipbuster nog actueel en zo ja hoelang duurt het als ik een beltegoed betaal via ideal totdat ik mijn freedays kan gebruiken wie kan me zeggen wat ik kwijt ben per minuut als ik via voip naar een vast toestel bel in nederland uit duitsland als ik geen freedays meer heb. Vu+ duo2 Pli +Vtiit's to be or not to be
Kowalski Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Origineel bericht van: blitzteam is voipbuster nog actueel Ja, maar ik raad je ook aan eens alle Betamax/Dellmont dochters eens met elkaar te vergelijken, omdat er grote prijsverschillen in zitten naar bepaalde bestemmingen:http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html Origineel bericht van: blitzteam hoelang duurt het als ik een beltegoed betaal via ideal totdat ik mijn freedays kan gebruiken Direct nadat de betaling voltooid is. Origineel bericht van: blitzteam wie kan me zeggen wat ik kwijt ben per minuut als ik via voip naar een vast toestel bel in nederland uit duitsland als ik geen freedays meer heb. Bellen naar Nederland (vast) kost via voipbuster buiten de freedays € 0,020 excl. BTW / € 0,023 incl. BTW. Zie daarvoor de prijslijst. Dat is relatief duur, daarom raad ik je aan ook eens naar de andere aanbieders te kijken uit de bovenstaande lijst. Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
iemand Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 een beetje voipreseller doet dezelfde dag nog opwaarderen maar op verzoek ook wel later. gewoon kwestie van even contact zoeken. Een er is er nu ook 1-tje waarbij alles via een site gaat, inclusief betalen via Ideal. gr. Erik
schilder764 Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 voipbuster is toch veel te duur!!!!!!!! 25 ct voor naar mobiel bellen ken je deze beter pakken Easyvoip 3ct naar mobiel
verkerkbr Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Het is steeds een combinatie van aantal gratis beldagen en de mobiele tarieven. Ze moeten toch ergens geld mee verdienen. De oplossing is eenvoudig: bellen naar vaste nummers bijvoorbeeld Voipbuster, met veel gratis beldagen. Mobiel bellen met lage kosten via andere Betamax dienst, maar met weinig gratis beldagen naar de vaste nummers. Op dit account moet je toch regelmatig je saldo aanvullen, dus een beperkt aantal gratis beldagen speelt geen rol. Je kunt dit in de Linksys (Voip) Spa routers eenvoudig instellen zodat het geheel automatisch gaat. Alles beginnend met 06 bijvoorbeeld gaat via de goedkope provider. Ik gebruik hier een Spa 9000 router en kan dan kiezen uit vier verschillende optie's door met eerste cijfer voor een bepaalde buitenlijn te kiezen. Ook met een Grandstream 2000 Voip vaste telefoon heb je 4 lijnen tegelijk. Er zijn aan meerdere providers verder geen extra kosten aan verbonden. Misschien € 1,- als je er een exta nederlands 085- nummer bij wilt hebben. Groet, Bram
iemand Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Origineel bericht van: verkerkbr Er zijn aan meerdere providers verder geen extra kosten aan verbonden. Misschien € 1,- als je er een exta nederlands 085- nummer bij wilt hebben. Maar dat kan toch al een tijdje niet meer. Graag ff melden wanneer dit weer kan. gr. Erik
Gast georgiosolos Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 @Schilder764, Bedankt voor die tip, dat is een goed alternatief voor mobiel bellen binnen Europa, zitten daar heel scherp met de tarieven mee. Het auto opwaarderen werkt overigens perfect bij Betamax, binnen 1 minuut heb je dan weer beltegoed als je beneden de €1,00 komt. Na 2 keer betalen met oa. je credit-card kun je deze functie dan kiezen.
SnijdeA Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Bij voipbuster heb ik 2 telefoonnummers. Krijg je dat bij betamax ook ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
BokkieBok Geplaatst: 21 juli 2011 Geplaatst: 21 juli 2011 Voipbuster is van Betamax. Dus je hebt het al. HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470; Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service
Kowalski Geplaatst: 22 juli 2011 Geplaatst: 22 juli 2011 Origineel bericht van: BokkieBok Voipbuster is van Betamax. Correctie: het was eerder van Betamax, maar tegenwoordig heet het: Dellmont (Dellmont Sàrl te Luxemburg). Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
Miauw Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Als je enkel van vast achter de router naar vast belt, dan lijkt mij de bekendste aanbieder voor de hand, of wordt er dan alsnog 5 cent per gesprek berekend? Naar mobiel doe je toch naar mobiel? Ik ben geen buitenland beller, dus dat valt af. Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Origineel bericht van: ilseonline Als je enkel van vast achter de router naar vast belt, dan lijkt mij de bekendste aanbieder voor de hand, of wordt er dan alsnog 5 cent per gesprek berekend? Je bedoelt 5 cent starttarief en verder 0 cent/minuut? Er is er bij mijn weten exact één die dat hanteert, dat is Telfort.
Miauw Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Nee, ik had het over de Voipbuster, maar ik begrijp er weinig meer van. Wel of niet nummer kopen / meenemen. Wel of niet via Budgetphone ontvangen. Citaat: Je kunt dit in de Linksys (Voip) Spa routers eenvoudig instellen Dit hoor en lees ik zo vaak, maar hoe werkt het, want ik zie geen goede Nederlandse uitleg? Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
verkerkbr Geplaatst: 6 augustus 2011 Geplaatst: 6 augustus 2011 Beste IoL, voor Voip zijn er verschillende opties: Veel gebruikt zijn de Betamax (Delmont heet het tegenwoordig) diensten, zoals Voipbuster, Voipcheap en vele anderen. Het verschil zit in de combinatie van gratis beldagen en tarieven. Zo kun je via Voipbuster alle vaste nummers in Nederland en ook vele in het buitenland binnen de freedays gratis bellen. Je hebt bij deze provider relatief veel gratis beldagen, maar van vast naar mobiel ben je vrij duur uit. Bij de Voipcheap bel je goedkoper naar mobiel, maar heb je minder gratis beldagen. Als je echter regelmatig naar mobiel belt is dat geen enkel probleem. Zodra je wat betaalt krijg je er weer de nodige gratis beldagen bij. Bij een Ideal betaling wordt het prepaid saldo per direct verhoogd. Betamax heeft (echter niet altijd) officieele nederlandse nummers ter beschikking, die zijn van het type 085-xxxxxxx. Kosten € 1,- per nummer. Er zijn geen abonnementskosten aan verbonden. Hiermee kun je op dit Voip nummer gebeld worden en gaat dit nummer ook mee als nummer melding. Verder zijn er ook nederlandse Voip providers, die je bestaande nederlandse (KPN ?) nummer kunnen overnemen. Bijvoorbeeld Budgetphone (= Verizon). Met Budgetphone kun je echter niet gratis naar vaste nummers bellen. Wat sommigen doen, is het bestaande (KPN ?) nummer overzetten naar Budgetphone. Je bent dan gewoon bereikbaar op je oude nummer. En als je uitbelt doe je dit (grotendeels) gratis via een Betamax provider. Je kunt ook je bestaande analoge lijn handhaven en die uitsluitend gebruiken voor inkomende gesprekken. Je hebt dan alleen de abbo kosten van deze lijn. Uitbellen doe je via Voip. In zo'n Linksys Spa kun je dit instellen via de commando regel. Dus als je 06 draait bijvoorbeeld dan kiest het systeem Voipcheap. En bel je bijvoorbeeld te beginnen met een een kengetal dan bel je via Voipbuster. En bij 112 bijvoorbeeld Budgetphone ofwel een analoge lijn. Je kunt kiezen uit een Voip router, zoals de Spa, die je gewoon aan je bestaande telefoon systeem (Dect bijvoorbeeld) kunt koppelen. Ofwel je neemt een speciale Voip telefoon, die dan weer geen analoge lijn kan bedienen. Een Grandstream 2000 toestel bijvoorbeeld doet 4 Voiplijnen. De keus hangt dus af van je gebruik. En je kunt alles door elkaar gebruiken. En de belkosten zijn minimaal. Inmiddels is Gmail (Google) ook gestart met beldiensten. De ervaring is dat Betamax diensten prima werken. Maar verwacht daarvan geen enkele service ! Groet, Bram
sattv4iedereen Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Origineel bericht van: verkerkbr En bij 112 bijvoorbeeld Budgetphone ofwel een analoge lijn. Nu heb ik er al meerdere gehoord,dat je via die voip gebruikers,geen 112 kan bellen,en ik heb ervaring,met contracten,en dikwijls is het gemeld in het contract dat geen, noodnummers kunnen worden gebeld. het is wel een belgische voip dienst. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen