Frank1234 Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Hallo, Op de kathrein 910 met E2 WM 2 image kan ik de bbc had kanalen niet meer vinden (zie topic schotelpark). Op een andere ontvanger Ferguson a 200 heb ik ze wel gevonden. Ik dacht eerst dat de lnb niet goed meer was, maar met de Ferguson wel beeld (zelfde twin lnb). Ook de transponder invoeren en dan zoeken heeft geen resultaat. Moet ik ergens de transponder ergens erbij zetten? Of heeft de Kathrein een minder gevoelige tuner?
DeltaFM Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Even opnieuw laten zoeken op (DVB-S2 ipv DVB-S): 10.847 GHz V – 23000 – 8/9 – DVB-S2 – QPSK. Delta-FM Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+ (Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)
Frank1234 Geplaatst: 14 juni 2011 Auteur Geplaatst: 14 juni 2011 Ja klopt heb ik al gedaan. 0 zenders gevonden.. Ik denk toch dat de lnb niet goed meer is. Op dezelfde twin lnb heb ik wel beeld met de Ferguson. Wel vreemd...
DeltaFM Geplaatst: 14 juni 2011 Geplaatst: 14 juni 2011 Kun je even kabels verwisselen? De nieuwe instellingen vragen wel iets meer signaal/ruisverhouding maar voor NL hoef je niet op het randje te zitten. Delta-FM Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+ (Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)
verkerkbr Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Hier ook hetzelfde probleem. Signaal lijkt goed. Maar bij scannen is de uitkomst 0 zenders. Dit probleem wordt overigens op meerdere Kathrein ufs-910 ontvangers gesignaleerd. Een oplossing of oorzaak van het probleem heb ik nog niet gezien. Vreemd. Groet, Bram
DeltaFM Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Hier met een PKT image geen probleem. Delta-FM Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+ (Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)
DeltaFM Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Origineel bericht van: DeltaFM Hier met een PKT image geen probleem. En even geprobeerd met een AAF image (MM v2) en daar zit dus het probleem (waarom??). Met PKT Nibiru v2 geen enkel probleem, AAF MM v2 worden de kanalen niet opgemerkt. Delta-FM Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+ (Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)
Frank1234 Geplaatst: 18 juni 2011 Auteur Geplaatst: 18 juni 2011 en kun je die pkt image er makkelijk in zetten? Moet die op usb ? Ik heb een 1 gb stick bij de box.
verkerkbr Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Hier nog even nieuwe zenderlijsten met Dream_edit via internet van Lyngsat opgehaald. Dit moeten toch wel de juiste settings zijn voor BBC HD en BBC One, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Signaal sterkte lijkt goed, echter geen zender. ITV HD doet het echter wel prima. Geen idee wat hier nu aan de hand is. Het betreft alleen beide BBC HD zenders. Groet, Bram
verkerkbr Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Het blijkt in E2 AAF versie de tuner driver cx24116ko module te zijn in lib/modules. Deze vervangen door een nieuwere versie. Zie bijlage (voor verzenden .ko vervangen door .txt. Even terug hernoemen) En het probleem met BBC HD en BBC HD One schijnt hiermee opgelost. Bij E2 op de USB stick kan dit bestand eenvoudig worden vervangen. Helaas is dit bestand in de flash versie van E2 read-only. Met als eigenaar 1000 en groep 1000. Overschrijven met nieuwere versie lukt niet. Wat natuurlijk erg jammer is. Wacht op een nieuwe versie of is er toch een optie om dit bestand te vervangen ? Groet, Bram cx24116.txt
Frank1234 Geplaatst: 4 juli 2011 Auteur Geplaatst: 4 juli 2011 Het bestandje downloaden en dan hernoemen .ko en dan met ftp in de ontvanger kopieeren? Werkt het dan?
verkerkbr Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Beste Fr, ik kan het zelf niet proberen. Ik wacht nog op een oplossing voor de Flash versie. Maar volgens de informatie moet je de driver (module) gewoon vervangen door de nieuwere versie. En dan moet het goed werken. Eventueel zou nog naar de rechten kunnen kijken. Maar ik verwacht geen problemen. Gewoon er overheen kopieren. Hoor graag hoe het verloopt. Er is overigens wel signaal op BBC HD. Echter de zender wordt niet gevonden. Groet, Bram P.S. Ik mis de zenders BBC HD en One ook.
Rocketscientist Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 P.S. Ik mis de zenders BBC HD en One ook. De BBC heeft onlangs een soort van signaalwisseling gedaan. Echt technisch ben ik niet op dit vlak, maar ik moest een handmatige aanpassing doen met mijn ontvanger. Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Frank1234 Geplaatst: 18 juli 2011 Auteur Geplaatst: 18 juli 2011 de nieuwe tunerdriver erin kopieeren werkt niet, dan blijft hij rebooten en moet je de image opnieuw installeren. In de org image werken de BBC hd kanalen ook niet, alleen pkt image maar daar krijg ik mgcamd niet aan de praat met mijn cccam server.....
verkerkbr Geplaatst: 20 juli 2011 Geplaatst: 20 juli 2011 Beste F, heb je de rechten wel goed staan van de tuner driver ? Groet, Bram
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen