Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik zou een multieblock op mijn triax schotel willen installeren maar de bedoeling is 3 lnb's te monteren - hotbird ,asta 1 , arabsat maar ik ken de volgorde niet en heb geen idee hoe ik aan de africhting moet beginnen

Zou iemand mij daarbij kunnen helpen

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Kijk eerst even hier om te bepalen welke Arabsat je bedoelt. Daarmee kun je ook bepalen of het uberhaupt wel gaat lukken op je schotel.

Geplaatst:

eigelijk gaat het om badr ,hotdird en astra 1

zou dat mogelijk zijn om deze satelliten op een triax schotel van 1 meter te kunnen ontvangen en in welke volgorde moeten de lnb's gemonteerd worden

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

In theorie zou het moeten kunnen, wel is het handig even te weten wat voor schotel je precies hebt en of daar multifeed-houders voor verkrijgbaar zijn. Of heb je die toevallig al?

Geplaatst:

ja ik heb een triax schotel van 1.00 meter x 1.20 meter en een triax beugel dus ik denk dat het wel zou lukken maar ik weet nog altijd de volgorde van de lbn's

Geplaatst:

Je zet de lnb van de badr in het centrale punt van de schotel, anders krijg je geen signaal en dan kijken of er nog plaats is voor de andere lnb's ,een multieblock is hier eigenlijk niet geschikt voor ,wat jij wilt ,hij eigenlijk gemaakt voor de 4 astras

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

dus als ik het goed begrepen heb moet de lnb voor badr in het midden staan en dan rechts daarvan komt dan astra1 en daar nog eens rechts komt hotbird en dat allemaal van achter de schotel bekeken.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Van achter de schotel heb je het over links, niet rechts. Andersom dus.

Geplaatst:

Op deze manier dus, of het echt gaat lukken dat weet ik niet,

je zou het kunnen proberen

post-33015-1318262129,3472_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Let wel, het plaatje is vanaf de voorkant bekeken.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.