Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn situatie thuis is als volgt. Een DM500HD met CCcam 2.1.2 en mijn Canal Digitaal kaartje als interne server. Een Ubuntu server als mythbackend ism met sasc-ng. Dit werkt allemaal stabiel alleen valt me op dat als ik geen tv kijk sasc toch actief connect met mijn CCcam server. En hierop vraagt hij wisselende kanalen op ook van de zenders die niet bij mijn abbo horen. Soms zie ik via CCcam info pages dat er alleen maar connect wordt dus niet actief. Als ik het tv kijken afsluit met een FTA kanaal dan maakt dit geen verschil.

Mijn vraag is dan ook. Is dit normaal gedrag, waar eenieder met sasc in combinatie met CCcam last van heeft of is hier een oplossing voor? Bij voorbaat mijn dank smile

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Geplaatst:

heb het net even voor je gecheckt en ook hier doet hij dat met een FTA kanaal.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Kennelijk is er geen oplossing? Ook als ik b.v. een transponder erin zet waarvan ik maar 1 FTA kanaal gebruik verbind hij na het afsluiten van de frontend toch meer met CCcam en vraagt sleutels op van b.v. AXN Czech welke ik uiteraard niet in mijn kanalenlijst heb staan.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

• 7 maanden later...
Geplaatst:

Ik hoop dat het geen probleem is dat ik een oud draadje van mijzelf weer oppak. Gezien de limitering (ecm-ratelimit)die CD heeft ingevoerd ondervind ik nogal wat hinder van het omschreven probleem.

CCcam is nu echter history en draai nu alleen nog met Oscam. Sasc-ng maakt nu via Newcamd verbinding met Oscam. Hetzelfde verschijnsel treed nog steeds op. Zijn er mensen hier waarbij dit niet optreedt met een nieuwe versie?

• 3 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Vandaag er weer eens mee aan de gang gegaan omdat me iets te binnen schoot. Het bleek dat als ik de mythbackend stopte dat na 2 min uitgelogd wordt door sasc-ng op oscam. Hierop in de backend de EIT ook uitgeschakeld bij beide tuners! Globaal de EIT uitschakelen werkte dus niet waarna bleek dat je deze ook bij de instellingen van de tuner zelf kan uitschakelen. Dit uitgeschakeld en als ik nu naar een FTA overschakel met die betreffende tuner zal die tuner geen connectie meer maken. Als ik uitschakel op een encrypted kanaal dan worden er nog slechts ecm aanvragen van dat enkele kanaal gedaan. De EIT lijkt dus de enorme hoeveelheid ecm aanvragen te doen waarop mijn kaartje blokkeerde!

Ga nog wat verder testen en anders zal het een xmltv grabber moeten worden om te epg op te halen. 1 ecm aanvraag per 10 sec welke sasc-ng nu doet bij uitgeschakelede EIT geeft geen zwart beeld meer.

aangepast door ruwebol

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen