Ga naar inhoud


[Strong] SRT8000H Versie 22 negeert bij installatie kanalen keuze CanalDigitaal


Hans1693

Aanbevolen berichten

Bij het volledig opnieuw installeren van de kanalen kan er voor worden gekozen de kanalen in de volgorde van CanalDigitaal op te slaan in plaats van in een willekeurige volgorde. Dat ging voorheen altijd goed. Nu echter worden na deze keuze 0 CanalDigitaal-kanalen en 999 andere kanalen ingelezen. Dit aantal (het maximum) wordt overigens al bereikt nadat plm. 50% gescand is. Nadat de scan voltooid is blijken de kanalen in een willekeurige volgorde te zijn opgeslagen. De Nederlandse CanalDigitaal-kanalen staan ergens in de 800/900 range. Het lijkt alsof de keuze CanalDigitaal genegeerd wordt. CanalDigitaal zegt dat m.b.t. de SRT8000 bij hun geen problemen bekend zijn. Waar zou het dan wel aan kunnen liggen?

Een tweede probleem: ik heb de betreffende kanalen hernummerd. Na uit- en opnieuw inschakelen van de ontvanger blijkt de hernummering weer ongedaan te zijn gemaakt. Heeft de SRT8000 een backup-batterij die leeg zou kunnen zijn (ik heb deze ontvanger al 7 jaar) en zo ja, is die te vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is een probleem met dit soort ontvangers, bepaalde Philips ontvangers ,zonder snel kanalen installeren , hebben hier ook last van, je kan er ook nieuw software in je Strong zetten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de zeer nuttige link! Ik zal de benodigde kabels aanschaffen en dan proberen mijn oude desktop tot leven te wekken.

 

Wel vreemd dat CanalDigitaal me niet kon vertellen dat het een bekend probleem is, veroorzaakt door het beëindigen van hun ondersteuning voor dit model. Op deze wijze nemen ze dat beëindigen wel erg letterlijk!

 

Het probleem met het omnummeren dat niet lukte is dank zij de duidelijke beschrijving ook opgelost: eerst op stand-by zetten met de afstandsbediening, daarna de ontvanger pas uit! Stond niet in de gebruiksaanwijzing...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even in de schotel instellingen schotel 2 instellen en dan het ontvangst signaal van schotel 2 checken.

Is deze ok en groen, dan naar kanalen zoeken met schotel 2 als voorkeur.

Dit geeft bij de meeste secaboxen wel meteen de canaldigitaal lijst.

Het lijkt erop dat je de kanalen volgorde krijgt via astra 23.5.

De secabox begint standaard met astra 19 of disecq A.

Als de box op B word gezet bij het instellen en checken van het signaal van schotel 2 ,disecq B, begint hij ook met inscannen op B atra 23.5 en komt de canaldigitaallijst.

Astra 23.5 heeft ook geen 999 kanalen welke maximaal ingelezen kunnen worden.

Bij astra 19 loop het geheugen vol bij 999 en schakelt hij denk ik niet meer om naar B astra 23.5 en krijg je de lijst niet.

Veel geneuzel maar het werk hier wel, bij de strong-philips-pioneer en AssCom, alle secaboxen.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...