David1980 Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Hoi! Ik heb een wel heel erg merkwaardig geluids probleem Ik heb verleden jaar december een nieuw home cinema systeem aan gesloten op me Rebox 9000, en wel de Samsung HT-C6930W. De eerste maanden ging het goed, maar sinds februari heb ik een probleem. In het begin viel het me niet eens op, maar het werd steeds erger. Het is namelijk zo dat als ik het journaal kijk op Ned1 HD soms de hoogte van stemmen veranderen, van zacht naar hard en andersom. En als ik Fim1 HD kijk is het soms net of ze onder water praten.Gisteren heb ik de originele Rebox HDMI kabel [die in de doos zat] weg gegooid, en een HDMI kabel 1.3 er tussen gezet [Tussen de Rebox 9000 en de Samsung HT-C6930W] Het probleem is wel minder geworden, maar niet helemaal weg. Heeft iemand nog een tip voor me, want ik weet echt niet waar het probleem zit, ik heb volgens mij al van alles geprobeerd UPC Horizon + Samsung EU55D8000
Jürgen Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Uit jouw verhaal begrijp ik dat je tussen de RE-9000 en jouw Samsung HCS een HDMI kabel hebt aangesloten welke zowel het Audio als Video signaal aan de Samsung HCS levert. Jouw TV zal je dan waarschijnlijk d.m.v. een HDMI kabel op de Samsung HCS zijn aangesloten. Als het anders mocht zijn, corrigeer mij dan. Zelf gebruik ik voor mijn Audiosignaal altijd al een Toslink glaskabel tussen de RE-9000 en mijn Sony HCS. Voor het Videosignaal heb ik een HDMI kabel tussen de RE-9000 en mijn TV gebruikt en die combinatie functioneert uitstekend. Misschien kun voor een paar Euri een Toslink kabel kopen en deze op de SDIF aansluiten van zowel de RE-9000 als de Samsung HCS. Wellicht is jouw probleem daarmee verholpen, het is het proberen waard. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
David1980 Geplaatst: 15 juni 2011 Auteur Geplaatst: 15 juni 2011 Origineel bericht van: Jürgen Misschien kun voor een paar Euri een Toslink kabel kopen en deze op de SDIF aansluiten van zowel de RE-9000 als de Samsung HCS.Wellicht is jouw probleem daarmee verholpen, het is het proberen waard. Bedankt voor je antwoord, maar ook dat heb ik dat al geprobeerd. Ik vraag me af, welke van de twee nu stuk is, de Rebox of de HCS Ik heb wel een Inverto nog boven staan als reserve, maar dan gaat het weer via een scartkabel. UPC Horizon + Samsung EU55D8000
Jürgen Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Als je het geluidsprobleem zowel via de HDMI poort als via de S/PDIF poort ondervind dan lijkt het mij dat de Rebox de veroorzaker is maar zoals je al zelf zegt kun je dit het beste controleren door een andere gelijkwaardige ontvanger aan te sluiten. Misschien dat iemand in jouw buurt jouw even van dienst kan zijn. Wellicht is het handig om even te vermelden in welke regio / plaats jij woont. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
David1980 Geplaatst: 15 juni 2011 Auteur Geplaatst: 15 juni 2011 Origineel bericht van: David1980 Het probleem is wel minder geworden, maar niet helemaal weg. Ik kijk het nog even aan, en ga dan maar eens jou voorstel proberen Jurgen. En mocht iemand het probleem bekend voor komen, dan hoor ik het graag. Mvrg. UPC Horizon + Samsung EU55D8000
David1980 Geplaatst: 17 juni 2011 Auteur Geplaatst: 17 juni 2011 Ik heb de Samsung HCS terug gebracht naar de winkel. Ik had gisteren de rebox 9000 direct aan gesloten op me tv, en toen was het geluid perfect. Dus ik neem nu maar aan, dat me HCS stuk is ((( UPC Horizon + Samsung EU55D8000
David1980 Geplaatst: 1 juli 2011 Auteur Geplaatst: 1 juli 2011 Me Samsung HCS is terug, maar ze konden het probleem niet constateren. Zelf heb ik op dit moment nergens last meer van [??] UPC Horizon + Samsung EU55D8000
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen