HeinS Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Hulp gevraagd!! Ik heb mijn philips 7141 HD ontvanger omgeruild voor een Technistar S1 van Technisat. Ik heb nog een module liggen van 4/5/ jaar oud. Ik heb alles wel kunnen installeren, maar opeens was ik alle CD zenders kwijt. De rest doet het perfect ook HD. Kan iemand mij helpen wat ik moet doen? Kan het zijn dat ik toch een nieuwe CI module van CD moet hebben die geschikt is voor MPEG4? Volgens een satwinkel heeft Technisat problemen met CD. Graag jullie hulp
satencom Geplaatst: 15 juni 2011 Geplaatst: 15 juni 2011 Wat van module gebruik je nu dan, 1 van CD , de originele module van CD of een Aston 1.07 met de groene led ... die moeten gewoon werken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
HeinS Geplaatst: 15 juni 2011 Auteur Geplaatst: 15 juni 2011 Ik gebruik de module van CD, die module zonder aardbol en alleen met tekst Canaldigitaal en op de achterkant staat MPEG2
Eduard07 Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Origineel bericht van: HeinS Ik gebruik de module van CD, die module zonder aardbol en alleen met tekst Canaldigitaal en op de achterkant staat MPEG2 MPEG4 of 2 heeft niks met de module te maken. Net zulke dikke onzin als lnb's voor HD-ontvangst! Die module moet het gewoon doen, alleen kan hij bij bepaalde merken moeilijk doen. (Tenzij hij stuk is, natuurlijk. ) Ik heb ook nog zo'n "oude", maar die doet het net zo goed als de nieuwe. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
daf_driver Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Origineel bericht van: HeinS alleen met tekst Canaldigitaal en op de achterkant staat MPEG2 Dit is MPEG2 en daar zul je nooit HD mee kunnen ontvangen (MPEG4) Groet, Daf_driver VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0 Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir
columbo Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Origineel bericht van: daf_driver Origineel bericht van: HeinS alleen met tekst Canaldigitaal en op de achterkant staat MPEG2 Dit is MPEG2 en daar zul je nooit HD mee kunnen ontvangen (MPEG4) Groet, Daf_driver Daf driver je hebt niet goet gelezen nl een CI module heet niets met MPEG 2 of 4 te maken maar uitsluitend met de Codering!
HeinS Geplaatst: 16 juni 2011 Auteur Geplaatst: 16 juni 2011 Hallo Dafrijder, Ik heb met deze CD module wel HD ontvangst gehad bij de zenders van CD. Ik heb vervolgens de ontvanger uitgezet en toen de ontvanger weer aanzette waren de CD zenders niet meer te ontvangen. Ik wil graag weten hoe dit kan en of ik een nieuwe CI module nodig ben en of iemand ervaring met de S1 van Technisat heeft in combi met CD groeten Hein
Cobus R Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Heeft de kaart wel updates gehad ? De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
HeinS Geplaatst: 16 juni 2011 Auteur Geplaatst: 16 juni 2011 Hallo Cobus, Ja de kaart heeft zijn updates gehad. De combinatie heeft gedurende een uur goed gedraaid daarna niet meer. k heb inmiddels bij ***geen-reclame*** in Groningen een nieuwe CI module gekocht. Zij garranderen dat het dan wel moet werken, aangezien zij regelmatig dezelfde combinatie verkopen die ik dus heb. Ik houdt jullie op de hoogte groeten Hein
Eduard07 Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Origineel bericht van: HeinS Hallo Dafrijder, Ik heb met deze CD module wel HD ontvangst gehad bij de zenders van CD. Ik heb vervolgens de ontvanger uitgezet en toen de ontvanger weer aanzette waren de CD zenders niet meer te ontvangen. Ik wil graag weten hoe dit kan en of ik een nieuwe CI module nodig ben en of iemand ervaring met de S1 van Technisat heeft in combi met CD groeten Hein Zet eens een uurtje SBS6 aan met module met kaart erin, en vervolgens even de ontvanger opnieuw opstarten. Wellicht heb je dan de zenders terug. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
HeinS Geplaatst: 16 juni 2011 Auteur Geplaatst: 16 juni 2011 Hallo Eduard, Op zich is het idee van jouw goed, alleen dat wil niet omdat de ontvanger de oude CI module niet kan initialiseren. Het probleem is opgelost met de nieuwe CI module. De ontvanger werk nu goed, alleen kan ik FOXLIFE en SYFY niet ontvangen en bij de duitsers de zender Tele5 bedankt groeten Hein
Eduard07 Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Dat begrijp ik niet helemaal. Tele5 is FTA, en Foxlife zit in het Familiepakket. Welk pakket heb je dan? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
HeinS Geplaatst: 16 juni 2011 Auteur Geplaatst: 16 juni 2011 Ik begrijp het ook niet, omdat ik inderdaad het familiepakket heb met tot 30 juni nog een proef op het entertainmentpakket, maar die heb ik opgezegd omdat dat voor mij niets toevoegd. Foxlife en Syfy doen helemaal niets en hetzelfde geldt voor Tele 5, ik heb ook geen signaal c.q. antenneontvangst op deze zenders. Ik maak verder gebruik van de kleine 45 cm schotel van Technisat en de kop met 4 LNB's in verwerkt. Je hoeft alleen af te stellen op ASTRA 1 en de rest is dan ook goed. Alles werkt behalve de genoemde zenders en mijn antenneontvangst staat op 75 tot 86 db en op groen. Ook met een satfinder krijg ik het signaal niet beter. Teletekst werkt goed en erg snel en dat doet het alleen maar zo snel als de schotel goed is uitgericht. Op mijn tweede ontvanger, die ik op een slaapkamer heb, doet Tele 5 het wel. Dus heel eerlijk ik weet het niet, het kan geen breuk in de bekabeling zijn want alle andere zenders doen het goed. Trouwens de Technisat S1 is een mooi app. De beeldkwaliteit en het geluid zijn veel beter dan de Philips 7141 en het menu is zo logisch en je bent niet afhankelijk van de volgorde van CD. Het installeren is te doen zonder gebruik van de ahndleiding. Alles in het Nederlands en je kunt je eigen volgorde bepalen waarop de het app. ook mee opstart. Je hoeft je voorkeur dus maat 1x instellen en daarmee start het app. op. Echt een aanrader voor iemand die geen "hobby" app. wilt hebben. groetjes Hein
Eduard07 Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Syfy zit in het Entertainmentpakket. Foxlife zit in het Familiepakket, en is in MPEG4, op de transponder 11739 V, die van de themazenders. Mis je alle themazenders, dan? Tele 5 Duitsland zit op Astra 1 op 12480 V. Er zijn meerdere zenders met die naam. Heb je wel deze frequentie ingevoerd,of zit je verkeerd? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
HeinS Geplaatst: 16 juni 2011 Auteur Geplaatst: 16 juni 2011 Hallo Eduard, Moet ik nakijken, alleen dat zal nu moeilijk gaan omdat mijn vrouwen op dit moment tv kijken dus dat zal ik vanavond laat doen of morgen. Ik zoek het uit, je hebt mij wel aan het denken gezet met de thema kanalen, dus dat zal ik ook uitzoekn en kom er waarschijnlijk morgen op terug. Bedankt voor het meedenken! groetjes Hein
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen