Ga naar inhoud


[Pioneer] verslag patshen pioneer bdr-s110nl


Gast

Aanbevolen berichten

Firmware staat op www.satcity.nl

de kanaen lijst en de eeprom staat op .nl/pioneer]

 

ik ga er even vanuit dat je een j-tag hebt ik heb hem gekocht, en de conector al in de deco zit, heb ik laten doen. sluit je jtag aan op de printerpoort van de pc, en de 9 pens op de com poort en de ontvanger na de deco, eerst even dit het is zeer belangrijk dat je in de bios van de comp de settings van de parallel poort mode op ECP zet. als je de software al gedownload hebt gebruik je die alleeerst ga je de Firmware (j-tag) laden zet het adres op 600000000 lengte op 200000, en in de confinguratie de juiste decordermodel en moederbord type, en kies de juiste com poort.

sluit de onvanger helemaal aan ook de verbinding tussen de K2002 en de massa.(heet Deco in de service mode zetten)

set de ontvanger aan in het display komt te staan dl 1o, nu kun je de verbinding tussen de K2002 en de massa verbreken, Klik op verzenden, geef hier aan waar je de juiste file hebt staan (15XX4.38nl)= een (bin bestand) dubbel klik hierop en de firmware word geladen. wacht net zo lang tot de de melding krijgt succes vol verlopen klik op oke en zet de decoder uit.

 

dat was 1

 

ga weer na firmware maar zet nu het adres op 700000000 De lengte is van belang als je vanuit de tuner sectie laadt.Dus als je in de tuning sectie een kanalenlijst hebt staan en flash channeltable hebt aangevinkt.Als 'file' aangevinkt hebt, dan wordt de lengte van de file van de file geladen onafhankelijk van de lengte instelling.

Maak nu een verbinding tussen de K7003 en de massa.(heet Deco in de service mode zetten)zet de ontvanger nu aan, je krijgt u in het display te zien 8888, is dit zo maak dan de kabel tussen K7003 en de massa weer los. klik op verzenden laad nu Astra-Hotbird sorted_4.32-15 )is een RCU bestand dubbel kilk hier op en de kanallen lijst word geladen. als je de melding krijgt oke zet je de deco uit.

 

dat was 2

 

nu de laatste maak weer een verbinding tussen K2002 en de massa.(heet Deco in de service mode zetten)zet de ontvanger nu aan, je krijgt u in het display te zien dl 1o is dit zo maak dan de kabel tussen K2002 en de massa weer los.en ga na de Eeprom klik op open bestand en laad de eeprom file = een tekstdoc. klik nu op verzenden, wachyt op melding succes vol verlopen ze de deco uit, maak de kabels los

 

als deze stappen goed gelukt zijn kun je een funcard gaan proberen

hopelijk is dit zo duidelijk, als ik iets niet goed heb graag bericht dan wijzig ik het.

 

gr Henry

 

Hartelijke dan aan Satori voor een zeer goede en snelle support

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik wil niet zeggen een foutje.

 

ik heb het via een handleiding gedaan.

 

ik zet de ontvanger aan (standby mode) dan pionero druk dan op de ok toets van de ontvanger en laad dan de fw op adres60000000 lengte 200000. als dit klaar is ontvanger uit en weer aan, ik zet hem, nadat ik weer op de ok toets heb gedrukt, dan op adres 7FE00000 lengte 100000. geef ik een andere lengte aan dan werkt het niet.

en dan chip wissen en dan de settinglijst erin. dan zet ik de ontvanger uit en dan maak ik verbinding via aarde en k7003 en zet dan de ontvanger weer aan totdat er 88:88 in beeld komt van de ontvanger ik ga dan naar tabblad eeprom ik geef aan welke erin moet en dan verzenden.

 

en dan is er beeld. ik heb er al meerdere gedaan en ging altijd goed.

 

ik heb er net nog één gedaan. (deze wou niet helemaal mee werken en heb deze gepached met pionero beta versie en dat ging goed)

 

gr. paddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik had van Satori gehoord dat de lengte by het adres 700000000 niet zoveel uit maakte, als je het vaker doet wordt je er handige in zo als jij het on schrijft kan het ook wel

 

groetjes henry

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lengte is van belang als je vanuit de tuner sectie laadt.

Dus als je in de tuning sectie een kanalenlijst hebt staan en flash channeltable hebt aangevinkt.

Als 'file' aangevinkt hebt, dan wordt de lengte van de file van de file geladen onafhankelijk van de lengte instelling.

Naast de firmware, kun je ook de kanalenlijst bij Crazy Ivan = http://www.satcity.nl/ halen (onder settings).

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...