ketupa Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 hallo iedereen, Ik merk op dat steeds meer zenders gebruik maken van de AAC norm voor de geluidspoor. Ik zit nog bij de 2.0 versie van de VTI en krijg geen geluid op die zenders. Weet iemand of de meest recente versies van VTI dit probleem opgelost hebben ? Of moet ik naar en andere image ?
Tisnix Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 Door de AAC downmix aan te zetten heb je ook geluid over je tv op deze kanalen. Kies knop audio en dan rode toets op je AB. (Zo werkt het in Pli) VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
ketupa Geplaatst: 16 juni 2011 Auteur Geplaatst: 16 juni 2011 Bedankt voor het snelle antwoord. Helaas blijkt het niet zo eenvoudig te zijn : bij mij (Vu draait op VTI 2.0) geeft rode knop na audio knop toegang tot "Digital Dolby downmix en die staat op "aan". Geluidspoor is aangeduid met "AAC-HE"
Tonskidutch Geplaatst: 16 juni 2011 Geplaatst: 16 juni 2011 hoezo "al opgelost hebben" sinds den beginne kan ik (VTI image versie 0.9 in Maart 2010) AC3 horen kan het zijn dat je installatie daar niet mee om kan gaan dus wat is aangesloten hoe en naar wie? ciao Second Life Mungo Parker
ketupa Geplaatst: 16 juni 2011 Auteur Geplaatst: 16 juni 2011 Niks specials aan mijn installatie. Vu+ duo aangesloten per HDMI aan mijn Pioneer plasma en that's it. Is AC3 hetzelfde als AAC ? Op sommige zenders (bv Deutsche Welle op Hispasat) zie ik de melding AAC-HE voor de geluidspoor, op andere zenders (bv TF1 HD op Atlantic bird 3) zie ik niks maar ik lees op de fora dat het AC3 is. In beide gevallen geeft het geen geluid.
Tonskidutch Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 ketupa, per hdmi wordt AC3 "doorgegeven" naar een toestel dat het kan verwerken indien dat toestel het Dolby Surround AC3 niet kan verwerken, hetgeen wel bij meerdere tv's voorkomt, dan hoor je niets. indien je toestel dat niet kan verwerken dien je de AC3 downmix in te schakelen opdat het normale LPCM geluid wordt doorgegeven aan de tv dat moet de tv kunnen verwerken. AAC of AAC-HE is wellicht een aanduiding op de tv (maar niet van het VU image) Een en ander zal wel in je handleiding van de tv te vinden zijn. TV's kunnen meestal wel een surround sound emuleren maar wegens het aantal luidspreker geen echt AC3 of 5in1 dolby surround. ciao Second Life Mungo Parker
Zuppelan Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 Origineel bericht van: ketupa Is AC3 hetzelfde als AAC ? Nee, AAC is een geheel andere geluidscompressietechniek en is nog efficiënter dan AC3. AAC-HE is een variant op AAC, waarbij wat wijzigingen zijn gemaakt opdat bij lage bitrates de prestaties beter zijn, ten koste van de prestaties op hoge bitrates. Wat Tonski zegt over AC3 geldt des te meer voor AAC: Als je het naar een extern apparaat stuurt geeft dat nog geen garantie dat dat apparaat met AAC kan omgaan. Je kunt het eventueel wel downmixen op de VU+ zelf. AAC staat echter niet in de specificaties van de VU+, AAC-HE wel. Weet je een zender op Astra1,2,3 of Hotbird waarmee ik kan testen?
ketupa Geplaatst: 17 juni 2011 Auteur Geplaatst: 17 juni 2011 Dank Tonski en Zuppelan voor het antwoord. Mijn TV is een Pioneer PDP-428 XD. In de handleiding vind ik niets over AAC of AC3. Op Astra 1 is er één zender die AAC geluid heeft : Sisvel 3D demo op 11023H 22000 (naam op VU+ is 3D Tile). Maar is niet aan het zenden op dit moment.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen