Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste leden,

Ik ben sinds kort overgestapt naar een dreambox 500HD, het enige probleem wat ik hier mee ondervind is de schotel. Ik heb nog een technisat met 4 ingebouwde koppen maar bij (dreigend) slecht weer trekt deze het helemaal niet!.

Na het lezen op het forum wilde ik eigenlijk een Wavefrontier T55.

Het schotelboertje adviseerde mij een FUBA schotel aan van 90cm die een 120 opbrengst heeft met 4 koppen, (4 koppen omdat ik eigenlijk toch alleen maar Astra 1,2,3 en Hotbird wil)en een Vertex Diseqc switch, ook wil ik daarbij 4 Alps gebruiken.

Mijn vraag is wat jullie mening daar over is.

Groet Patrick.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Die FUBA schotels zien er best goed uit, maar icm een multifeed-houder wel erg duur. Als je dan toch al dat geld uitgeeft kunt je evengoed voor een Big BiSat gaan.

Mocht je aan een T55 denken, let dan wel op dat de twins en quads van Alps er niet op passen. Tenminste niet zonder aanpassing van de schotel.

Zie hier mijn aangepaste T55 met Alps Quad LNB's: Klik

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Neus ook even rond in de Galerij der Ledeninstallaties. Staat vast wel wat bij, wat je aandacht trekt.

Geplaatst:

Ik begrijp iets niet. Je klaagt over te weinig opbrengst, je krijgt de raad om een 90cm schotel te plaatsen, en vervolgens denk je na over een 55cm schotel.

Zou het niet meer voor de hand liggen om te denken aan een T90??

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

T55 is niet 55cm... Net als dat een T90 niet 90cm is.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac

Diagonaal toch wel? :D

Volgens mij werkt een triaxsetje met een bijbehorende multiblock voor 4 satellieten ook prima.. en dat voor een fractie van de prijs.
smile

Maar met een Fuba ben je natuurlijk wel 'the king', al vraag ik mij dan af wat voor 'king' je bent.
Die satellietboeren willen alleen maar zoveel mogelijk winst maken, wat natuurlijk hun goed recht is, maar goedkoop is tegenwoordig goed genoeg..

Laat je niet gek maken..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: drz
Die satellietboeren willen alleen maar zoveel mogelijk winst maken

Daar schaar ik me welgaarne achter.
Geplaatst:

Ik moet toegeven dat ik daar stiekem over nagedacht heb maar is teveel van het goede. Ik ging informeren voor een T55 maar werd me afgeraden met wat ik eigenlijk wil ontvangen, voor wat ik wil ontvangen zou een Triax nu ook wel volstaan maar wil het graag in 1 keer goed doen anders verwijt ik het mijzelf weer. :D

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Voor wat jij wilt voldoet een Triax schotel inderdaad wel, net als een T55 (zie mijn handtekening). Een T55 afstellen kost je wat tijd, maar dat geldt voor elke schotel.

Geplaatst:

Heb deze week in Duitsland nog een Fuba 90 cm gezien in een electronicawinkel.

Moet zeggen: de meeste schotels van Duitse makelij zijn volgens mij in je levensdagen niet meer stuk te krijgen: robust, en niks geen lnb-houder van kunststof. laugh

Alles hartmetall. Zonder meer zijn geld waard.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac

Dat zal best, maar ik neem aan dat ze de ontvangsteigenschappen hebben van een 55cm c.q. 90cm schotel. Anders zouden ze een andere benaming gebruikt hebben.
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dat wordt gezegd inderdaad, neemt niet weg dat een T55 beter presteert dan een 55cm rondje.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen