Tuneboy Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 Hallo, ben even aan het rondneuzen welke type F connectors ik zou gebruiken voor mijn 5x afgeschermde 8.2mm coax kabel. Nu zie ik dat er "crimp" en "compression" F stekkers zijn. Wat is juist het verschil tussen die 2 en wat is het beste? Ik zie dat er ook verschillende tools bestaan om die te monteren. Iemand raad of ervaring met deze F stekkers. Greetz
vGnp Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 Crimp wordt in het algemeen op de kabel gekrompen (omtrek verkleinend) en bij Compression wordt de kabel "opgesloten" Voorbeeld van Compression: --> KLIK <-- Voorbeeld van Crimp: Zie bijlage. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 Origineel bericht van: vGnp Voorbeeld van Crimp: Zie bijlage. Geen bijlage??
vGnp Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 Hoezo geen bijlage? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
chellohacker Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 Origineel bericht van: Tuneboy Hallo, ben even aan het rondneuzen welke type F connectors ik zou gebruiken voor mijn 5x afgeschermde 8.2mm coax kabel. Nu zie ik dat er "crimp" en "compression" F stekkers zijn. Wat is juist het verschil tussen die 2 en wat is het beste? Ik zie dat er ook verschillende tools bestaan om die te monteren. Iemand raad of ervaring met deze F stekkers. Greetz Elke goede satshop zaak zal dat spul wel hebben. Hoewel ik het nogsteeds onpluggen vind zou ik kiezen voor de soort die je erop moet draaien, waarbij je erop let dat de plug binnendiameter een tikkie dunner is dan de kabel dik is, zodat die goed klemt. De afscherming is folie met een soort vlechting en is bijzonder kwetsbaar, dus met aansnijden, kabel goed gebogen houden en een dun kerfje geven, zodaig dat de spanning de kabel laat open barsten. De rest is kinderspel
Tuneboy Geplaatst: 17 juni 2011 Auteur Geplaatst: 17 juni 2011 Heb idd in een duitse satshop deze produkten gevonden. Zie bijlagen. Met dit zou het wel moeten lukken denk ik. Voor de tang valt het al bij al mee van prijs, had die duurder verwacht.
vGnp Geplaatst: 17 juni 2011 Geplaatst: 17 juni 2011 Let er wel op dat de F-Connector diameter de juiste is voor jouw kabel. Er zijn honderden types F-Connectoren, dus kies de juiste. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Tuneboy Geplaatst: 17 juni 2011 Auteur Geplaatst: 17 juni 2011 Origineel bericht van: vGnp Let er wel op dat de F-Connector diameter de juiste is voor jouw kabel. Er zijn honderden types F-Connectoren, dus kies de juiste. vGnp Ja op de webshop heb ik keuze uit 3 diameters. Ik moet de 8.2mm nemen.
Tuneboy Geplaatst: 18 juni 2011 Auteur Geplaatst: 18 juni 2011 Nog een vraagje, is het dan nog nodig om die compressie connector met zo een gummitülle of tape in te pakken tegen vocht en regen? Alsook zo een dichtingsring te gebruiken vooraleer je de F connector op de LNB schroeft? Thanks
vGnp Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Dat van die tule zou wel heel dubbel zijn. En v.w.b. dat ringetje: Reken er maar op dat die compressie connector fabrikant e.e.a. uitvoerig heeft getest, en als die het niet nodig vindt om er nog een rubber ringetje aan toe te voegen, dat dat dan ook wel niet nodig zal zijn. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen