Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zou eerst eens de router die je nu gebruikt de deur uit doen

en neem iets wat echt werkt.

hier zit wel een prijs aan gebonden!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Wij hebben op het werk een netwerk met een 50 tal access points welke op deze manier werkt. En het hoppen gaat automatisch.

Wel goed opletten dat de SSID 100% hetzelfde is... (Dus ook geen "onzichtbare" spaties aan het einde etc)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:
Origineel bericht van: Big fellow
Wij hebben op het werk een netwerk met een 50 tal access points welke op deze manier werkt. En het hoppen gaat automatisch.
Wel goed opletten dat de SSID 100% hetzelfde is... (Dus ook geen "onzichtbare" spaties aan het einde etc)

Vergeet niet dat er meestal dan een speciale Access Point Controller voor staat...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: renzie
Origineel bericht van: winwiz
Dit zal zeker werken, maar heeft nadelen. Je hebt dus 2 routers nodig en je moet kabels trekken... Als je toch kabels trekt kun je beter eerst proberen of je toch met 1 router af kunt op de middelste verdieping. Gaat dat niet goed is een 2e zo bijgeplaatst.

Je kunt ook gebruik maken van WDS. Je zet een extra router op de 1e verdieping die draadloos verbinding maakt met de begane grond en zelf ook verbindingen accepteert. De firmware moet het wel ondersteunen (DD-WRT of open-WRT). De zogenaamde range extenders werken ook op dat principe.

de router staat in de meterkast samen met het kabelmodem, een NAS, dect centrale etc. verhuizen wordt lastig. Daarnaast blijf je dan op de 1e etage met een optimale verbinding zitten en een "mindere" verbinding op de 2e en beneden verdieping. Ik weet dat er al een kabel ligt op de 1e verdieping dus de dat is het probleem niet .

renzie

Als je al een kabel op de 1e hebt, waarom test je dat dan niet? Je zult nooit overal 100% signaal hebben, dus het blijft een compromis. Zorg in ieder geval voor een opstelling die een beetje centraal gelegen ligt en niet dicht bij de buitenmuur. Dan ben je de helft van je energie naar buiten aan het stralen.

Ik heb mijn E4200 redelijk in het midden staan, op de 1e verdieping, en ik heb overal 90-100% signaal.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Vergeet niet dat er meestal dan een speciale Access Point Controller voor staat...
Dat dacht ik ook dat die noodzakelijk was. Maar volgens de experts die het hebben aangelegd was het dus niet noodzakelijk, en staat hij er ook niet...
Het is dus een vrij eenvoudige setup, gewoon een stapel access points geconfigureerd op hetzelfde SSID, met een juiste keuze van de kanalen... Werkt op zich prima. Als je netstumbler gebruikt dan zie je op sommige plekken 3 kanalen met hetzelfde SSID...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sigma
zou eerst eens de router die je nu gebruikt de deur uit doen
en neem iets wat echt werkt.

hier zit wel een prijs aan gebonden!

hoezo?? De Cisco E4200 wordt toch gezien als 1 van de beste routers van dit moment? zie eerdere discussies in het topic over de snelste router in dit Forum.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

dus het enige wat belangrijk is, is dat de 2 routers exact dezelfde SSID hebben en een niet overlappend kanaal. De twee verschillende macadressen in de routers zijn niet van belang?

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

Ik heb afgelopen week op de zaak ook 2 AP's (access point) op de zelfde manier "aangesloten" (zelfde SSID en natuurlijk wachtwoord) en idd. het werkt uitstekend en beter dan ik zelf verwacht had.

Persoonlijk had ik gedacht dat mogelijk de verschillende Mac Adressen van de 2 AP's wat roet in het eten zouden gooien maar dit is dus niet het geval.

Met een WiFi apparaat lopend door/in de gang word er, zonder problemen, netjes van AP geswitched.

Geplaatst:
dus het enige wat belangrijk is, is dat de 2 routers exact dezelfde SSID hebben en een niet overlappend kanaal. De twee verschillende macadressen in de routers zijn niet van belang?

renzie
Correct. Als je de MAC adressen al gelijk kan maken zal dat er juist voor zorgen dat het niet (goed) gaat werken!

Geplaatst:

OK, top!!! ik ga later op de dag aan de slag en laat jullie weten hoe het werkt. belangrijk is dus dat de tweede router een statisch ip adres heeft en gewoon op een lan poort wordt aangesloten en dhcp moet uitgezet worden.

renzie

Geplaatst:
Dat kan dus wel. Je kan een router gebruiken als accesspoint. DHCP server uitzetten op de router die access point wordt, en dan de cat5 kabel aansluiten op een van de LAN poorten. De router/access point dan wel een statisch IP adres geven...

bedoel je met statisch ipadres dat ik in de setup van de tweede router bij Type Internetverbinding, automatisch configureren via ~DHCP moet veranderen in vast ip adres? en wat moet dan dit adres zijn? het ipadres van ziggo of het adres in de range van de 1e router dus tussen de 192.168.1.100 en 192.168.1.100. moet dan subnetmasket, standaard gateway en de dns servers ook ingevuld worden? deze velden komen namelijk ook tevoorschijn als je configuratie veranderd van automatisch via dhcp in vast ip adres. moet daarnaast de dhcp server van de tweede router ook nog uitgezet worden?

renzie

Geplaatst:

WAN kant kan je op statisch zetten, en er een 10.x.x.x adres aan hangen. Netmask 255.0.0.0. De rest maakt niet uit. Dit is namelijk de configuratie van de poort die je niet gaat gebruiken.

De DHCP server aan de LAN kant moet je uitzetten. Het Router IP zet je op een vrij adres buiten de DHCP range van de hoofd router. Standaard is die geloof ik 192.168.1.1, dus je zou hem kunnen veranderen in 192.168.1.2 / 255.255.255.0 ....

Geplaatst:

Het is gelukt!!! SSID en wachtwoorden gelijk op beide accespoints, de kanalen van de 2.4 en 5 Ghz band op beide routers verschillend gemaakt (1 en 6 en 36 en 48), de tweede linksys op 192.168.1.5 gezet en dhcp uitgeschakeld en internet configuratie op vast ip adres gezet. als ip adres het ip adres van de provider ingevuld en subnet masker en gateway overgenomen van de 1e router en nu werkt het perfect.

op de begane grond staat de router in de meterkast en in de woonkamer welke op 10m afstand ligt haal ik een nu een verbindingssnelheid van 270-325 mbit op 5ghz een downloadsnelheid van 95-110 mbit. op de 1e verdieping ligt de router centraal en is de verbindingssnelheid 405-450 en de downloadsnelheid 110-119 mbit. op de 2de verdieping is de snelheid hetzelfde als op de begane grond. Alle laptops en Ipads verbinden nu primair op de 5ghz en blijven hun verbinding en snelheid houden op welke verdieping je ook zit. In de oude situatie was een verbinding op 5 Ghz alleen op de begane grond mogelijk en moest je vanaf de 1e verdieping op 2.4 Ghz over.

Aan de macadressen waarmee de laptops verbonden zijn kan ik zien dat hij inderdaad automatisch overschakelt van de router beneden naar de router op de 1e etage.

Bedankt voor alle hulp.

Renzie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen