Ga naar inhoud


[Buitenland] Zweedse publieke omroep, SVT, mag Olympische Spelen en 2014 en 2016 niet uitzenden


Amager95

Aanbevolen berichten

Op de website van de Zweedse publieke omroep is te lezen dat deze omroep, Sveriges Television, de uitzendrechten voor de Olympische Winter Spelen in Sochi (2014) en de Olympische Zomer Spelen in Rio de Janairo (2016) niet mag uitzenden.

Het IOC heeft de uitzendenrechten toegekend aan Modern Times Group (MTG).

 

MTG is eigenaar van Viasat en is in 1987 begonnen met TV3 in Zweden, Noorwegen en Denemarken.

 

algemene verwijzing naar de website van:

MTG : http://www.mtg.se/en/ en (taal Engels)

SVT : www.svt.se (taal Zweeds)

Link naar reactie
Delen op andere sites


in Noorwegen hetzelfde. daar heeft het commercieele TV2Norge de rechten gekocht(zowel zomer als winterspelen). wordt dus OL met reclameblokken (waarschijnlijk als je ze het minst nodig hebt)

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
Ook zonder reclameblokken had ik de Olympische spelen waarschijnlijk niet via de Noorse tv gevolgd. :D

ik ook niet...maar het punt hier is dat alles beetje bij beetje achter een extraduur pakket of pay per view belandt.(en het tv kijken is hier al peperduur vergeleken met Nederland)
zie voor je dat bijvoorbeeld 'de Mol' alle wedstrijden van het Nederlands elftal koopt voor de komende jaren en al deze wedstrijden in het betaal door je neus pakket belanden of worden afgebroken door reklame (zoals de formule 1)Not funny !

Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het uiteindelijke effect zal zijn is dat mensen zich ervan vervreemden (als je er niet bekend mee bent mis je het niet) en ga je ook geen abonnement meer nemen. Het uiteindelijk gevolg is dat de rechten ook voor betaalzenders te duur worden.

 

Sportuitzendingen op nationale zenders zijn naar mijn mening essentieel om betaalzenders die extra veel sport bieden in leven te houden. De nationale zenders vinden wel andere sporten en -evenementen om te verslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

bij ARD en ZDF blijft

Zolang het hier!!! maar bij de PO blijft in Nederland... maar dankzij de laatst gemelde bezuinigingen vrees ik het ergste... Olympische spelen via RTL in de F1-form...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Zolang het hier!!! maar bij de PO blijft in Nederland..."

 

Dan wordt er niet lang naar gekeken, als bijv. RTL dit gaat uitzenden. Een beetje voetbal-kijker is ook blij dat "Studio Sport" weer de voetbal op de zondag heeft. Professioneler commentaar, en vooral zonder reclameblokken.

Maar waarom de Olymp. Spelen nou zo nodig moeten worden uitgezonden door NOS, VRT en Eurosport, dat is mij een raadsel en een wel hele dure oplossing. Hier zouden Vlaanderen en NL de"Duitse variant" kunnen overnemen. De ene dag bij VRT, de andere bij NOS. Dit gebeurt ook veel bij ARD en ZDF en bespaart miljoenen euro´s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene dag bij de VRT en de andere dag bij de NOS... dat is wel zeer kreatief. De ARD en ZDF zijn nog bij 1 land.

 

In ieder geval zijn zo wel de productiekosten te sparen... maar ik ben toch bang dat er een knelpunt is... De rechten moeten dan toch voor Nederland en Vlaanderen apart betaald worden...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat SVT buiten gesloten wordt. Ik hoorde het gisteravond in "Rapport". Tja het olympisch commite is een kapitalistische instelling die niets ziet in het feit dat de olymosche spelen er zijn voor het volk, en niet voor de elite die pay tv kan of wil betalen.

 

Nu zal ik wel op Das Erste en ZDF kijken...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
De rechten moeten dan toch voor Nederland en Vlaanderen apart betaald worden...


Ja, maar nu kopen beide omroepen rechten voor beide landen. Welliswaar niet uit hun eigen budget, de VRT krijgt bijvoorbeeld een deeltje van je CDS-abonnement als vergoeding voor de extra rechten die aangekocht moeten worden. Echter... het betekent wel dat de rechten voor hetzelfde beeld twee keer ingekocht zijn.

Als het werkelijk onbetaalbaar wordt, dan lijkt met het verdelen van de koek tussen NOS en VRT niet zo'n slechte optie. Ik verwacht echter, dat de NOS gewoon de volle rechten voor een redelijke prijs kan krijgen. Degene die het bepaalt is namelijk niet het IOC, maar NOC-NSF, die in het verleden pro publieke omroep zijn geweest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Zolang het hier maar bij ARD en ZDF blijft vind ik alles prima.
Gaat het naar de commercielen of naar Pay TV zijn ze mij als kijker kwijt.


Inderdaad, en ze zetten ook nog eens extra zenders in, net zoals de BBC.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Zolang het hier maar bij ARD en ZDF blijft vind ik alles prima.
Gaat het naar de commercielen of naar Pay TV zijn ze mij als kijker kwijt.


Inderdaad, en ze zetten ook nog eens extra zenders in, net zoals de BBC.


Ik ben blij met de BBC voor het tennis van Wimbledon. Het is grappig dat de aantal BBC's zoveel malen toeneemt door de streams. Vandaag zag ik 7 x extra tennis op de BBC.
Hopelijk blijft Wimbledon nog vele en vele jaren bij haar thuiszender BBC.
De Duitsers zijn het kwijtgeraakt aan Sky Deutschland, met speciale commentator Boris Becker. Vandaag zag ik hem ook in gesprek op de BBC met Sue Barker.
In Nederland dus Wimbledon via SportLive.

Dus maar lekker kijken naar de BBC.

Met de OS zal het wel lastig worden als het naar commerciele jongens gaat. Bij RTL zie je in de nacht helemaal niets. Dan is er alleen aandacht voor de hijgende dames.
Rick Nieman heeft dit met de Tweede Kamerverkiezingen ondervonden hoe het is om "weggedraaid" te worden voor dergelijke reclame.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik vind het een heel goede ontwikkeling dat sport (en nog meer met name voetbal) uitgezonden wordt een commerciële omroep. Dit soort evenementen kost klauwen met geld terwijl lang niet iedereen ernaar kijkt, maar iedereen moet wel meebetalen. Voor één uurtje olympische spelen (of voetbal) kunnen ze qua kosten een dag interessante televisie maken bij de PO, met voor elk wat wils.

 

Commercie (= grote sportevenementen) moet door commercie (= commerciele zenders) worden afgehandeld.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...