sattv4iedereen Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 hi, gelezen in het laatste nieuws onder rubriek beursnieuws,en verwoord met mijn eigen woorden. telenet wil in de toekomst minder gaan betalen voor de regionale zenders op de kabel(ik weet niet of het ook om digitaal gaat of niet?).ik ben nu wel de cijfers vergeten,maar volgens de woordvoerder van regionale zender avs,zouden daardoor veel regionale zenders overkop gaan. -- mijn verhaal erover. telenet wil alles eerst kopen,en dan overal te willen gaan besparen. Voor de regionale zenders,misschien eens kijken,of je,je kanaal niet kan uitzenden via dvb-t rechtstreeks door norkring,want anders zitten ze daar ook vast,omdat telenet de dvb-t in belgië huurt . ik denk dat het voor deze zenders helemaal niet haalbaar is te gaan uitzenden via satelliet,tenzij ze (zwaar) gesubsidieerd wordt. worden de regionale nog enkel te bekijken via belgacom? we zullen het wel weten,want telenet zegt al over enkele weken te willen onderhandelen. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Jan Ambers Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Zóveel nieuws en intressant valt er toch ook niet te rapen bij de digitale zenders... Ik vermoed met een 30' zendtijd heb je het wel gehad... Waarom dan nog 24h lang dit halfuur herhalen? Eén kanaal waarop akke regio's zitten zou toch kunnen volstaan? Ik denk ook aan bezuinigen en de eerste stekker die ik eruit zal trekken zal die van telenet TV zijn, internet volstaat het kleinste abo... Weer 200 E gespaard!
RogerDR Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Geen afzonderlijk kanaal meer maar enkel nog in regio a la carte. Is nu te vaak verspilling van de schaarse ruimte. Roger.
astro iris Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Bij TVV zitten geen regionalen in het pakket, maar dat is geen probleem, je kunt die toch bekijken via internet.
Gast zzzzzzz Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Ik ben veel meer te vinden voor het UK systeem. Veel mensen denken dat er één versie van BBC1 bestaat, maar dat is feitelijk niet het geval. Er is voor elke regio een aparte versie, die voor 99% hetzelfde is, maar op bepaalde uren ontkoppelt en met eigen nieuws of een eigen programma voor de dag komt. Hier in Vlaanderen zijn de regels voor regionale omroepen belachelijk. Zo heb je een aparte zender voor Noord-West-Vlaanderen (Focus) en een andere voor Zuid-West-Vlaanderen (WTV), terwijl West-Vlaanderen op zich al piepklein is. En de regeltjes van de overheid stellen dat elk maar mag te ontvangen zijn binnen zijn gebied. Dus wie bijv. vroeger in Limburg woonde en nu in West-Vlaanderen, kan via de Limburgse regionale TV geen voeling houden met de vroegere leefomgeving. Maar hoewel op de kabel elke zender zich moet beperken tot zijn eigen gebiedje, kun je dan weer op Internet wél elke omroep ontvangen. Hoe belachelijker kunnen die Vlaamse overheidsregels nog worden ?
RVP Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Origineel bericht van: astro iris je kunt die toch bekijken via internet. Ja, op postzegelformaat. Volgens jou redenering heeft niemand een tv nodig.
RogerDR Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Het gaat hier gewoon over geld. Telenet heeft fors geinvesteerd in voetbal en probeert de balans terug in evenwicht te krijgen. Je kan niet ontkennen dat er een serieus verschil is tussen bv. TV OOST en ATV. De ene zender is ronduit slecht en goedkoop prutswerk, de andere is meer dan behoorlijk gemaakt. Als deze zenders op de kabel willen en daar geld voor vragen aan Telenet dan mag men ook de kijkcijfers eens vergelijken en niet de mogelijke kijkers. Roger.
digitaal kijker Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 zenders zullen wel toegeven,ze kunnen niet zonder telenet,ze hebben telenet nodig om op de kabel te kunnen blijven zien. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Timm1983 Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Hallo iedereen, Als digitale kabeltv kijker, kijk ik via Belga-com TV. Via Belgacom TV kan ik zowel AVS als TV Oost ontvangen. Dat vind ik wel een pluspunt van Belgacom. Terwijl Telenet enkel AVS aanbiedt. Timm1983 Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.
digitaal kijker Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 heeft te maken dat je wss net op het grensgebied woont en dus op beide aanspraak maakt, ken er ook die via telenet kijken en die optie hebben. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Alphasat Geplaatst: 19 juni 2011 Geplaatst: 19 juni 2011 Timm1983, Ik kan via Telenet perfect alle nieuws zien van Tv-Oost en Avs. Je kan zelfs van ieder regiozender gratis het nieuws opvragen via de Tv-Theek. Alphasat.
digitaal kijker Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 er zou al een oplossing zijn voor dit probleem, lieten gaat bekijken om het geld die de zenders nodig hebben te betalen aan de zenders zodat ze kunnen blijven. of iets in die stijl. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Brambo's Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 En dus onrechtstreeks wordt Telenet dus weeral rijker op onze kosten. - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
_Bartje_ Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 En wat zou jij doen als firma die de bedoeling heeft geld te verdienen?
Brambo's Geplaatst: 24 juni 2011 Geplaatst: 24 juni 2011 't gaat daar niet over. Blijkbaar worden bepaalde maatschappijen in ons land beschermd. Mijn belastinggeld gaat immers dan naar Telenet waardoor die nog 'machtiger' worden en waardoor die nog meer de markt kunnen controleren en vooral domineren. Er worden immers al een hoop Vlaamse zenders exclusief door Telenet meer aangeboden. - VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light - Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2 - Panasonic TX-P46G10 full HD.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen