Ga naar inhoud


Blijft hangen als schotel niet aangesloten is


frankiej

Aanbevolen berichten

Onlangs ben ik verhuisd naar een tijdelijke stek waar kabel aanwezig is. Omdat het maar tijdelijk is, heb ik de schotel niet gemonteerd. Wel wil ik de dreambox gebruiken om hem met de ISO-play plugin te kunnen laten fungeren als dvd player. Hij is/was gemount met de pc waarop diverse ISO's staan.

 

Maar als ik hem start, geeft ie uiteraard de melding dat er geen signaal is. Als ik dan op MENU druk krijg ik alleen de optie "zenders sorteren" welke echter niet functioneel is. Tevens blijft er in beeld staan: "Loading Enigma". Enige mogelijkheid is nog uitschakelen met de schakelaar achterop.

 

Is het niet mogelijk de box te gebruiken zonder schotel/signaal? Indien wel, hoe dan?

dreambox 7020 gemini (mounted @ hdd pc), WF-T55 met 4 Inverto twins en 2 Edision 4-1 switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Waarom hang je er niet gewoon even een LNB aan om te kijken of het dan wel werkt? Uiteraard heb je dan ook geen signaal, maar wie weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal het morgen eens proberen met een lnb. intussen via google al gevonden dat de dream het niet leuk vindt als er niks aanhangt.

heb geen backup.

dreambox 7020 gemini (mounted @ hdd pc), WF-T55 met 4 Inverto twins en 2 Edision 4-1 switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd. vandaag schotel er provisorisch aangehangen met alleen signaal op 28,2E en hij werkte weer als vanouds. met 1 lnb zonder signaal werkt het niet. als ik de schotel er weer afhaal, kan ik nog wel iso's kijken zolang ik maar in het cdrom/dvd menu blijf. eenmaal daaruit is het weer over met de pret. van de week de schotel toch maar ophangen dan.

dreambox 7020 gemini (mounted @ hdd pc), WF-T55 met 4 Inverto twins en 2 Edision 4-1 switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de schotel opgehangen op stahoogte dus makkelijk bereikbaar. de steun exact waterpas, de schotel erop geschoven, maar helaas geen beeld. wat ik ook draai en doe, hij blijft op een signaal van 60% - 81% staan. ook geen reactie als ik 1 lnb gebruik (zowel 19,2 als 28,2 oost). komt dit misschien doordat ik vorige week in het menu de instelling op 1 lnb gezet heb? zo ja, hoe zet ik dit terug als ik niet in het menu kan komen door geen signaal? ik heb veel geduld maar nu wordt het toch aardig op de proef gesteld.

overigens weet ik hoe lastig een WF kan zijn, maar vorige week had ik hem los op de grond liggen et voila signaal op 28E. daarna kwam dus die wijziging naar 1 lnb. help!?

dreambox 7020 gemini (mounted @ hdd pc), WF-T55 met 4 Inverto twins en 2 Edision 4-1 switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen 7020 maar met flash erase met 2 knoppen (links op 7000) indrukken op de voorkant komt er toch wel het beginmenu; RGB, satelietconfiguratie, etc.????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik had er 4 lnb's op zitten. werkte altijd perfect. dit stond dan ook correct ingesteld in de db.

maar goed, uiteindelijk blijken er 2 dingen gehaperd te hebben.

1. de schotel bleek geen satellietsignaal te kunnen ontvangen op die plek op stahoogte. ik heb hem een paar meter opzij en wat hoger gehangen en had meteen beeld.

2. om in het menu van de db verder te kunnen ook zonder signaal heb ik er een nieuw image ingeblazen. deze doet niet moeilijk over geen signaal.

 

al met al werkt de hele boel weer als vanouds, zelfs de ISO-player plugin. en daar was het uiteindelijk allemaal om te doen.

 

dank voor jullie meedenken!!

dreambox 7020 gemini (mounted @ hdd pc), WF-T55 met 4 Inverto twins en 2 Edision 4-1 switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...