Gast ziemijkijken Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Ik zoek een HD ontvanger voor mijn ouders (70+). Het moet dus een simpel ding wezen. Dus als canal+ weer is een zender verplaatst moet het voor hun heel eenvoudig zijn om het te kunnen vinden. Dus die ontvanger hoeft dan maar ook aan twee criterea te voldoen, en dat is simpel en goed.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Zou je dan niet de standaard bijgeleverde Philips ontvanger kiezen?
satencom Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Dan zou je kunnen kiezen voor een Philips DSR 7141 Heeft welles een probleempje , maar is wel eenvoudig Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast ziemijkijken Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 De plaatselijke winkel kan de 7141 niet meer leveren. Deze hadden ze 6 weken geleden besteld. Wij hadden toen voor deze tuner gekozen o.a. voor het gemak van de Canal+ abononees.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Je kunt natuurlijk ook even in een andere winkel kijken... Of even op internet zoeken.
Gast ziemijkijken Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Oke, dat weet ik. Maar nu de Philips ineens niet meer leverbaar was ben ik gaan kijken op internet. Mijn ouders zijn met het merk SAB een beetje de mist ingegaan toen canal+ naar dat andere type kaartje is overgegaan. En dat is nog niet zo lang geleden. Die ellende wil ik ze nu besparen. Nu ik het een en ander van Philips gelezen heb, wil ik toch iets meer weten van andere merken, die in dezelfde prijsklasse zitten als de 7141.
satencom Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Dan zou je ook nog kunnen kiezen voor de smart titanium v2 deze heeft wel een CanalDigitaal CI-module nodig, en heeft een Fastscan-functie Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Oké, dan toch maar even een paar vragen. Ik neem aan dat ze al een schotel hebben hangen, op welke satelliet(en) is deze uitgericht? Met enkele/twin/quad LNB('s) ? Willen ze kunnen opnemen en iets anders kijken tegelijk of is dat geheel niet belangrijk?
Gast ziemijkijken Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 De schotel, 80cm, hangt er al. Ze gebruiken een quad lnb en die is gericht op 19.2 graden oost. Het gaat om de canal+ kanalen samen met de regionale zenders, vandaar dat het een HD tuner moet worden. De mogelijkheden is ondergeschikt aan de beeldkwaliteid. Het moet zeer eenvoudig te bedienen zijn, en ze hoeven geen programma's op te nemen. EPG, niet van belang, ze hebben een tvgids.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Origineel bericht van: ziemijkijken De schotel, 80cm, hangt er al. Ze gebruiken een quad lnb en die is gericht op 19.2 graden oost. Het gaat om de canal+ kanalen samen met de regionale zenders, vandaar dat het een HD tuner moet worden. De HD zenders zijn tegenwoordig, samen met de regionalen, gesitueerd op de Astra 3 satelliet (23.5E). Nu kun je ervoor kiezen de schotel iets te draaien en alleen de A3 satelliet te kijken, dan wel een monoblock (let erop dat die geschikt is voor 80cm schotel) te plaatsen.
Gast ziemijkijken Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Houd dat in dat alle niet HD-zenders dan nog op de 19.2 zitten.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Origineel bericht van: ziemijkijken Houd dat in dat alle niet HD-zenders dan nog op de 19.2 zitten. Inderdaad, 100% goed.
Gast ziemijkijken Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Nu je dit allemaal weet, zijn er dan bepaalde merken/typen waarvan jij denkt dat ze aan de eisen voldoen. Ik heb net wat over de smart gelezen, die naam kwam net voorbij. Wat ik gelezen had was vrij positief. Maar het zou mooi zijn dat ik van meerdere merken iets meer weet.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 18 juni 2011 Geplaatst: 18 juni 2011 Qua merken kun je wellicht even op de merkenforums hier kijken, maar ik denk dat het niet zo'n gek idee is om gewoon de standaard ontvanger van CDS te nemen, dat is dus die Philips die je zelf noemde. En... Je hebt dus nog een beetje werk te doen aan de schotel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen