Ga naar inhoud

Badr 4 (26E) en Astra 2 (28.2E) op één schotel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hello,

Als nieuweling in het sat-gebeuren (en na vele nachten dit forum uit te pluizen :-) ), wens ik een configuratie te maken waarmee ik Badr 4 en Astra 2 op één schotel ga ontvangen. Gaat dit mogelijk zijn omwille van de kleine hoek - 2,2°? Of is rotor een optie?

Diameter schotel dacht ik aan 120 cm?

Woon op grens met Zeeuws-Vlaanderen.

Graag jullie ideetjes voor configs!

Thanks.

Geplaatst:

wavefrontier T90 kan oookivm 28,2/28,5°O & 26°O , maa ....

echtre NIET alles van26° oostzal gladjes binnenkomn !!!!

http://www.flysat.com/badr.php

http://www.flysat.com/badr-beam.php

ookbij 120cm , maaar ....

120cm & draaibaaar => smile + meeeer weereserve !!!!!!!!

Oook nilesat 7°W Vertical-transpondrs dan mogrlijk smile

(mits vrijzicht)

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...stap_voor_stap)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Het lijkt me goed mogelijk als je de de schotel met Badr in het brandpunt eerst goed instelt. Daarna de LNB voor Astra2 er bij 'prutsen'. Ze staan erg dicht bij elkaar, maar Astra2 is zo sterk dat dat geen probleem mag geven, ook als die lnb uit focus staat.

Bedenk wel dat het afregelen op Badr nog niet meevalt.

Een 'eenvoudige' satfinder met beeper zal je altijd naar Astra2 sturen omdat die zo veel sterker is.

Samengevat: Eerst instellen op Badr, daarna de lnb voor Astra2 erbij met een universele lnb houder. Vervolgens beide aansluiten op een diseqc switch. Dat mag een AB switch zijn met maar twee ingangen en de uitgang van de switch naar je ontvanger. Zeker voor Badr een goede kwaliteit LNB gebruiken.

Geplaatst:

Dus een draaibare schotel lijkt de beste optie? Indien men in de nabije toekomst de beam van de Badr4 zou aanpassen, kan ik hiermee dan nog eenvoudig de Nilesat 7W binnenhalen? Vooral de MBC zenders zijn diegene die me het meest interesseren (beiden zitten op Nilesat en badr4).

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Let wel dat draaibaar tijd kost met zappen, als je dat niet erg vindt... dan zou ik voor draaibaar gaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Let wel dat draaibaar tijd kost met zappen, als je dat niet erg vindt... dan zou ik voor draaibaar gaan.

en dat je uiteraard maar 1 master-tuner kan hangen aan een draaibare schotel. om meer dan 1 uitgang te kunnen gebruiken (voor achtergrondopnames, extra bakje in de slaapkamer,...) moet je speciale voorzorgen nemen om conflicten tussen de tuners te vermijden.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen