Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je zou:

- De gaten kunnen open laten. Houd er dan wel rekening mee dat het kastje een spinnen verzamelplaats gaat worden.

- Electrowartels kunnen kopen voor 14 mm (of nog iets groter als dat nog gaat) voor de kabeldikte van de coax.

- De doorvoeren inderdaad ruimhartig in de siliconenpasta kunnen zetten.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

• Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Zolang je de gaten aan de onderzijde hebt, zou ik de gaten gewoon open laten.

Geplaatst:

bedankt voor de adviezen. Ik denk dat ik ze voorlopig even open laat en wellicht daarna afkit als ik niet tevreden ben. Pluggen kopen en erin draaien is geen optie want ik gebruik compressie pluggen en de kabels zijn bijna klaar.

post-381-1318262153,3562_thumb.jpg

post-381-1318262153,5747_thumb.jpg

post-381-1318262153,7865_thumb.jpg

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ik zie het al, goede voorbereiding is het halve werk.

Geplaatst:

klopt, hij hangt inmiddels en binnen 15min was hij ook al uitgericht vanaf 1 w tot 28,5e. Ik heb echter de 4 kabels voor de a2 te kort gemaakt als ik hem op de verlengde stang gaat zetten dus moet ik nog 4 nieuwe kabels maken en de overige kabels voor a1, a3 en hb hadden ook iets langer gekund.

Laatste vraag overigens maar hoe zet ik de lnb houders vast op de stang? Ik heb nog 2 parkers waarmee ik het draaibare deel van de lnb houders kan vastmaken maar ik zie even niet hoe ik de houders zelf vast moet zetten op de stang?Daarnaast wil ik de verlengstukken van 15cm aan weerszijden erop zetten en dan opnieuw uitrichten en daarna volledig bekabelen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

thks Sjaak. De schotel staat uitgericht, lnb's staan er allemaal op en alles is vastgezet. Mijn bereik is van 28,5e tot 15 w.

Wat mij opvalt is het zwakke signaal van astra2. De a3 die ernaast zit heb ik een zeer goed signaal. Ook 15 west telstar komt goed binnen. Ik heb de rails verlengd maar blijkbaar gaat dit ten koste van het signaal van de astra 2? cry

Donderdag sluit ik de kabels aan en zal dan nog wat foto's maken. cool

Tot nu toe valt het mij tegen qua werk, ik ga stap voor stap te werk omdat ik alles netjes wilt hebben maar er zit veel tijd in terwijl ik best veel ervaring heb op sat gebied. Een motor installeren gaat toch een stuk sneller.

Alfred

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: alfred de witt
Een motor installeren gaat toch een stuk sneller.

Jah, da's 1 LNB, 1 kabeltje... etc etc etc...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

heren,

Bijgevoegd de foto's hoe de t 90 hangt. Ik heb voorlopig afgezien van het verlengen van de beugel en de schotel ingesteld van 15w telstar tot 28,5e astra2. Ik moet de kabels nog wat netter afwerken, mijn fm antenne terug aan de mast zetten en nog een weerstation boven op de mast van de draaibare triax 88cm zetten. De ontvangst is zeer goed. Volgende stap is mijn tf kanalen lijst gaan bijwerken of na mijn vakantie wellicht een vu duo aanschaffen. Allemaal bedankt voor de tips.

post-381-1318262175,8797_thumb.jpg

post-381-1318262176,054_thumb.jpg

post-381-1318262176,26_thumb.jpg

Alfred

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen