Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo , heb na het inbouwen van de harde schijf alleen maard de tekst harddisk (Samsung 1 TB) is sleeping (in het bluepanel dan optie 5).

Wat moet ik doen om hem wakker te krijgen.

In de opties van bovenstaande kan ik hem wel formateren en de dreambox herkent de harde schijf ook wel , maar daar houd het op.

Hij draait op Gemini.

Bij voorbaat dank.

Rus.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Opnemen werkt dus niet neem ik aan. Kun je wel op de schijf schrijven, bv. middels Telnet?

Geplaatst:

Als ik hem in Telnet wil formateren krijg ik de melding , The device apparently does not exist; did you specify it correctly?

èn dan een regel eronder root@8000:~# mkdir /hdd/movie;echo done en dan mkdir:cannot create directory /hdd/movie :File exists done

Rus

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Het lijkt erop dat de schijf niet functioneert en misschien wel stuk is. Kun je de schijf eens testen in een pc?

Geplaatst:

Dat zal ik dan moeten proberen , maar dat kan nu niet , anders krijg ik oorlog met mijn vrouw , die zit net tv te kijken.

Dus dat zal morgen of overmorgen worden , na het werk.

In ieder geval bedankt zover.

Ik laat weer van me horen.

Rus

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Goed plan, ben benieuwd naar de uitkomst. De HDD er nu uithalen is inderdaad geen optie als je vrouw zit te kijken, gevolg zou zijn dat ze wellicht niet meer voor je kookt en dat moet je zien te voorkomen. :D

Geplaatst:

laugh hallo Mac

Weet je zeker dat de box 1 schijf van dat formaat aankan , zoja staat hij wel master , mijn oudere pc liep ook vast om die reden, extern prima, intern dikke pech

groeten schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Ja, een schijf van 1TB mag geen problemen opleveren. Is feitelijk ook wel al bewezen, doordat de DM de schijf herkent. De tip van 'misschien staat ie op slave' is een goede om ook even naar te kijken. Maar zoals je weet staan de schijven nagenoeg altijd standaard op master, dus 't zou een beetje vreemd kunnen zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen