Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Beeld loopt niet synchroon met het geluid


rolandroland

Aanbevolen berichten

Soms loopt het beeld niet gelijk op met het geluid. Dat is zeer irritant. Meestal als ik even heen en weer zap is dat euvel opgelost. Maar dat werkt niet altijd. Hebben hier meer mensen last van? Ik wilde misschien wel een upgrade maar verder werkt het apparaat goed. Als ik een upgrade doe krijg ik misschien wel weer andere kinderziektes?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kan je aangeven, welke SW versie je gebruikt?

 

Hoe heb je de Rebox aangesloten? via HDMI of SPDIF?

 

Op welke zenders treedt dit euvel op?

Gebruik je de interne kaartlezer?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Cees,

 

Hartelijk dank voor uw reactie.

Kan je aangeven, welke SW versie je gebruikt?

 

Ik heb het systeem nooit durven upgraden! In 2010 gekocht

 

Hoe heb je de Rebox aangesloten? via HDMI of SPDIF? Via HDMI!

 

Op welke zenders treedt dit euvel op?

 

Nederlandse publieke omroep maar ook andere zenders.

 

Gebruik je de interne kaartlezer?

 

Interne kaartlezer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland
Soms loopt het beeld niet gelijk op met het geluid. Dat is zeer irritant. Meestal als ik even heen en weer zap is dat euvel opgelost. Maar dat werkt niet altijd. Hebben hier meer mensen last van? Ik wilde misschien wel een upgrade maar verder werkt het apparaat goed. Als ik een upgrade doe krijg ik misschien wel weer andere kinderziektes?


Ja daar heb ik ook last van. Voornamelijk op het journaal van Ned1 HD valt het erg op.
En wel sinds ik me Samsung HT-C6930W terug gebracht heb naar de winkel, om te laten maken.
Toen me Samsung HT-C6930W er nog tussen zat had ik nergens last van, dus ik wacht wel af tot hij terug komt, voor ik e.v.t. wat ga veranderen.

En een update kan je makkelijk doen, naar versie 1.08.75 of e.v.t naar v1.08.94

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Een keer nieuwe firmware er inzetten kan geen kwaad.

de laatste dateert uit april 2011.

Probeer ook zoals aangegeven eens in het menu andere instellingen geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dolby Surround via de TV heb ik eerder al eens uitgezet, wel bedankt voor de waardevolle tip.

 

Als ik Dolby Surround via HDMI naar TV aanzet dan valt het geluid zo nu en dan weg. De Philips TV geeft wel aan dat het geluid Dolby Surround is. Maar op de TV zitten maar 2 boxen achterop de TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland

Als ik Dolby Surround via HDMI naar TV aanzet dan valt het geluid zo nu en dan weg. De Philips TV geeft wel aan dat het geluid Dolby Surround is. Maar op de TV zitten maar 2 boxen achterop de TV.

Toevallig een van de laatste generatie van Philips TV? De philips TV heeft zo nu en dan ook gewoon last van "Sound drops", bij philips proberen ze dit probleem al met verscheidene firmware updates aan te pakken, maar dit lukt nog niet goed. Persoonlijk heb ik geen last meer van de Sound Drops, maar nog wel vervormd geluid als ik zap tussen de HDMI ingangen. Dus het probleem kan dan ook aan je TV liggen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

 

Origineel bericht van: rolandroland

Soms loopt het beeld niet gelijk op met het geluid. Dat is zeer irritant. Meestal als ik even heen en weer zap is dat euvel opgelost. Maar dat werkt niet altijd. Hebben hier meer mensen last van? Ik wilde misschien wel een upgrade maar verder werkt het apparaat goed. Als ik een upgrade doe krijg ik misschien wel weer andere kinderziektes?

 

Ja daar heb ik ook last van. Voornamelijk op het journaal van Ned1 HD valt het erg op.

En wel sinds ik me Samsung HT-C6930W terug gebracht heb naar de winkel, om te laten maken.

Toen me Samsung HT-C6930W er nog tussen zat had ik nergens last van, dus ik wacht wel af tot hij terug komt, voor ik e.v.t. wat ga veranderen.

 

En een update kan je makkelijk doen, naar versie 1.08.75 of e.v.t naar v1.08.94

 

Ik heb het zelfde probleem en nu wil ik ook een update doen naar versie 1.08.75 of e.v.t naar v1.08.94 maar ik kan het niet vinden op de site van samsung, kunnen jullie me vertelen hoe ik dat kan doen?

 

Groetjes Smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ben je even het spoor kwijt.

David1980 heeft het in zijn bericht van 28 juni over de update van de software / firmware van de Rebox en die kun je uiteraard niet op de Samsung site vinden maar op de Rebox site.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...