Gast Pedro Newbie Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 De progressbar die je zoekt heet pbar.png en staat in de map: \usr\share\enigma2\Magic-HD-Common\infobar\ Om deze bestanden aan te passen moet je er even op letten dat het 8 bits png files zijn. Met lichtblauw ziet het er zo uit b.v.
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Dan moet je regel 533 even aanpassen er staat nu: <widget name="list" position="520,87" size="740,570" itemHeight="30" serviceNumberFont="Regular;24" serviceInfoFont="Crs;24" serviceNameFont="Regular;24" serviceItemHeight="30" foregroundColorServiceNotAvail="#656565" scrollbarMode="showOnDemand" selectionPixmap="Magic-HD-Common/buttons/sel.png" /> je kunt dit wijzigen in b.v. <widget name="list" position="520,87" size="740,570" itemHeight="30" serviceNumberFont="Regular;24" serviceInfoFont="Crs;24" serviceNameFont="Regular;24" serviceItemHeight="30" foregroundColorServiceNotAvail="#656565" colorServiceDescription="#0000ff00" scrollbarMode="showOnDemand" selectionPixmap="Magic-HD-Common/buttons/sel.png" />
Boerenjong Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Volgens mij is 533 het verkeerde regelnummer
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Het zou kunnen dat bij een van jullie dit niet op die regel staat, dit kan afhangen van welke versie je gebruikt. Ik ging uit van versie Vs 2.91.54. Het is in ieder geval deze genoemde regel, in de buurt van 533 Welke versie gebruik jij dan en welke regel is het bij jou?
Loui (K) Geplaatst: 22 juni 2011 Auteur Geplaatst: 22 juni 2011 Origineel bericht van: Pedro Newbie Dan moet je regel 533 even aanpassen er staat nu: <widget name="list" position="520,87" size="740,570" itemHeight="30" serviceNumberFont="Regular;24" serviceInfoFont="Crs;24" serviceNameFont="Regular;24" serviceItemHeight="30" foregroundColorServiceNotAvail="#656565" scrollbarMode="showOnDemand" selectionPixmap="Magic-HD-Common/buttons/sel.png" /> je kunt dit wijzigen in b.v. <widget name="list" position="520,87" size="740,570" itemHeight="30" serviceNumberFont="Regular;24" serviceInfoFont="Crs;24" serviceNameFont="Regular;24" serviceItemHeight="30" foregroundColorServiceNotAvail="#656565" colorServiceDescription="#0000ff00" scrollbarMode="showOnDemand" selectionPixmap="Magic-HD-Common/buttons/sel.png" /> Het resultaat.
Gerard 76 Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Ben toch maar van dat gifgroene afgestapt. Er zal vast wel een minder felle,iets aangenamere kleur zijn? Die progressbar iss idd erg mooi. Hier gelukkig geen loopings gehad(nog niet) Maar ja,dat hoort bij de hobby hè?
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 22 juni 2011 Geplaatst: 22 juni 2011 Origineel bericht van: Gerard 76 Ben toch maar van dat gifgroene afgestapt. Er zal vast wel een minder felle,iets aangenamere kleur zijn? Die progressbar iss idd erg mooi. Hier gelukkig geen loopings gehad(nog niet) Maar ja,dat hoort bij de hobby hè? De kleur kan je zelf uitzoeken, het makkelijkst is als je het gratis programma paint.net download en installeert. Hier kan je zelf de kleur kiezen/mengen en krijg je de code te zien die je moet gebruiken in de skin voor de kleur. Paint downloadt je hier: http://www.getpaint.net/index.html De kleur meng je met de schuifjes, zie hieronder:
Gerard 76 Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Nog ff de kleur iets finetunen... en dan es kijken of de datum/tijd en dat /dev/sci0 ook in een iets andere blauwe kleur kan. Ben er nog niet achter hoe je de kleuren iets kunt laten "glanzen". @Pedro Newbie Hoe krijg jij die fijne verticale lijn erin?
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 Het laten glansen heb ik gedaan met paintshop pro je kan dan een vak vullen met kleuren die verlopen. Je zou b.v. ook meerdere kleuren kunnen gebruiken voor de progressbar zoals hierbij gevoegd is. Die verticale lijnen erin doe je gewoon zelf in de progressbar door zwarte lijnen te plaatsen rond de pixels 210 (=25%), 420 (50%) en 630 (75%) De bar is namelijk 840 x 8 pixels
Gerard 76 Geplaatst: 23 juni 2011 Geplaatst: 23 juni 2011 De kleur van de zendernaam heb ik nu lichtblauw gemaakt. De progressbar is een tikkeltje donkerder,maar ook nog lichtblauw.
Loui (K) Geplaatst: 25 juni 2011 Auteur Geplaatst: 25 juni 2011 Origineel bericht van: Pedro Newbie De progressbar die je zoekt heet pbar.png en staat in de map: \usr\share\enigma2\Magic-HD-Common\infobar\ Om deze bestanden aan te passen moet je er even op letten dat het 8 bits png files zijn. Met lichtblauw ziet het er zo uit b.v. Alles lukt me nu wel bijna,alleen de pbar.png krijg ik niet in 8bit uitvoering hij blijft 24bit met welk programma kan ik hem terug zetten naar 8it?Ik gebruik het programma PSP-X3.
Littlesat Geplaatst: 25 juni 2011 Geplaatst: 25 juni 2011 Citaat: \usr\share\enigma2\Magic-HD-Common\infobar\ Het is wel niet verstandig deze te overschrijven.... zo wie zo kun je beter een gemodificeerde skin in een andere map stoppen en dan aangepaste pngs ook in die map stoppen... Dan zou er later eenvoudiger eventueel een Magic-HD-Blue uit kunnen rollen ;-) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Beheerder Michel Geplaatst: 25 juni 2011 Beheerder Geplaatst: 25 juni 2011 Met PSP kan je de kleurdiepte ook gewoon terug zetten naar 8 bit hoor. -> Afbeelding - > kleurdiepte verminderen -> RGB 8bits/kanaal -> Bestand - > exporteren -> PNG optimalisatie -> palletbasis 256 kleuren Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Loui (K) Geplaatst: 25 juni 2011 Auteur Geplaatst: 25 juni 2011 Origineel bericht van: Michel Met PSP kan je de kleurdiepte ook gewoon terug zetten naar 8 bit hoor. -> Afbeelding - > kleurdiepte verminderen -> RGB 8bits/kanaal -> Bestand - > exporteren -> PNG optimalisatie -> palletbasis 256 kleuren Mvg, Michel Dat klopt Michel dat heb ik ook zo gedaan, maar kopieer ik dan het bestand naar de box dan krijg ik een groen scherm.ik zal je 2 voorbeelden laten zien 1 org en 1 nieuw.van allebij de eigenschappen
Loui (K) Geplaatst: 25 juni 2011 Auteur Geplaatst: 25 juni 2011 Probleem al opgelost ik had een klein ding over het hoofd gezien en dat was pallet kleuren ipv standaard.Het resultaat voor digene die hem mooi vind kan gelijk geplaatst worden.Met dank aan Pedro Newbie.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen