Ga naar inhoud


Alle Duitse en Nederlandse kanalen.


gerardxp

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik zoek een ontvanger die zowel alle bekende Duitse als Nederlandse kanalen kan ontvangen.

Hij moet nl. staan in een vakantiehuisje in Nederland waar ook vaak Duitsers logeren.

Is het een optie de ontvanger in Duitsland te kopen?

OF weet iemand welk apparaat hier geschikt voor is?

Groeten Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Als aanvulling, de ontvanger dient voor de nederlandse programma's te beschikken over een kaartlezer, welke met seca codering kan omgaan.

Een z.g.n. FTA ontvanger is dus niet geschikt voor de nederlandse zenders.

 

Wanneer er veel gasten komen is het zaak, op te letten, dat de smartcard niet per vergissing wordt meegenomen in die Heimat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Het is dus ook wijs om even uit te zoeken wát er bekeken moet kunnen worden. Daar hangt het te kiezen abonnement vanaf.

 

Qua ontvanger kun je het beste een standaard-ontvanger nemen, welke door iedereen kan worden bediend, geen toeters en bellen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Wanneer er veel gasten komen is het zaak, op te letten, dat de smartcard niet per vergissing wordt meegenomen in die Heimat.

In een goed afgesloten kast even een simpel droomdoosje plaatsen als CCcam server... laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

een ontvanger waar de kaart voledig ingaat , zodra alles geinstaleerd is en werkt , kaart eruit , 1 cm van de kaart afknippen , over de breedte en niet aan de chipkant, de kaart er weer in en met het afgekipte stuke aandrukken tot hij op zn plaats zit.

Gaat ie echt niet naar de heimat, maar zet wel de box vast

 

groet schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

bedankt voor alle tips en ideeen!

Ik zit te denken aan de Homecast 2100 confused .

Welke kaart erin moet weet ik nog niet.

En wordt het een Canaldigital card of een Duitse kaart?

Kan ik het apparaat in NL kopen en er een Duitse kaart in doen?

Ik moet dit uitzoeken.

Wie kent er Duitse bedrijven die kaarten leveren?

Duitse kaarten, waar ook zenders uit Nederland op zitten zou volgens mij het beste zijn???

Bedankt voor alle respons !

groeten gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De gemiddelde duitser heeft ruim voldoende aan de vrij te ontvangen duitse kanalen.

De duitse betaalzenders zijn een grote luxe, welke denk ik voor een vakantie huisje overdreven is.

Voor de duitse betaqalzenders heb je een CI+ ontvanger nodig.

 

Voor de nederlandse gasten is een Canaaldigitaal pakket voldoende, het familie pakket is een pakket met voor ieder wat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
De gemiddelde duitser heeft ruim voldoende aan de vrij te ontvangen duitse kanalen

Zo is het eigenlijk ook maar net. Ze zijn tenslotte op vakantie toch?

Als ik het op mezelf betrek, als ik Duits kijk dan kijk ik circa 90% het Drittes Fernsehprogramm
( --> KLIK <-- ) met zo nu en dan ARD/ZDF, en eigenlijk zeer weinig Duits commercieel.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de gemiddelde Nederlander op vakantie heeft voldoende aan de Nederlandse sd kanalen op dezelfde satelliet als waar de Duitse kanalen vrij te ontvangen zitten.

Een voordeel hiervan is dat een schotel met 1 LNB op Astra 19.2 voldoende is.(eenvoudige en goedkope installatie)

En, niet onbelangrijk, de kosten van het abonnement voor de Nederlandse zenders blijven beperkt.

Een duur HD abonnement lijkt mij voor een vakantie woning overkil.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Dus een gewone schotel, bv Triax 60cm, volstaat. Je loopt dan alleen nog een klein risicootje dat de kaart niet tijdig een update krijgt omdat bv. gedurende langere tijd niemand naar een nederlandse zender kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf zou ik het anders oplossen... Maar misschien wil je je nederlandse klanten beter verwennen, dat weet ik niet.

Ik zou een FTA receiver kopen waarop in de Duitse en Engelse zenders zou ontvangen (Astra 19 + 28gr oost), en een DVB-T buitenantenne waar je NL 1,2 en 3 uit Nederland mee ontvangt + de regiozender. Op die manier is alles gratis te ontvangen en heb je geen kaarten nodig die gestolen worden. Je hebt ook geen extra kosten, en problemen met kaarten die het niet doen na een tijd van inactiviteit.

Het is een "vacantiehuis", dus mensen gaan er niet heen om TV te kijken... maar door deze configuratie heb je wel heel erg veel zenders die de moeite waard zijn!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Sverige
Het is een "vacantiehuis", dus mensen gaan er niet heen om TV te kijken... maar door deze configuratie heb je wel heel erg veel zenders die de moeite waard zijn!

Je moet ze de kost geven die op vakantie het volle pakket willen kunnen bekijken. Evenwel is met de voorgestelde set natuurlijk een deel van de lading gedekt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sverige
Zelf zou ik het anders oplossen... Maar misschien wil je je nederlandse klanten beter verwennen, dat weet ik niet.
Ik zou een FTA receiver kopen waarop in de Duitse en Engelse zenders zou ontvangen (Astra 19 + 28gr oost), en een DVB-T buitenantenne waar je NL 1,2 en 3 uit Nederland mee ontvangt + de regiozender. Op die manier is alles gratis te ontvangen en heb je geen kaarten nodig die gestolen worden. Je hebt ook geen extra kosten, en problemen met kaarten die het niet doen na een tijd van inactiviteit.
Het is een "vacantiehuis", dus mensen gaan er niet heen om TV te kijken... maar door deze configuratie heb je wel heel erg veel zenders die de moeite waard zijn!


Ik heb dit zo ongeveer in mijn vakantie woning.
Daar staat een Dreambox 800HD decoder voor de satelliet hobby en een Digitenne insteekkaart voor in de Full HD tv.
Voor de satelliet decoder gebruik ik een Top Abonnement en voor de DVB T decoder van de TV een Digitenne abonnement.

Probleem met deze opstelling is dat mijn vrouw niet kan begrijpen hoe er van DVB S naar DVB T overgeschakeld moet worden.(Ik ben er niet altijd)
Ik denk dat de meeste vakantie huis gebruikers ook tegen dit probleem oplopen.
Naast het feit dat dit door de abonnement kosten niet interessant is om in een vakantie huis te installeren is het niet kunnen omgaan met twee verschillende systemen en reden om niet twee systemen te gebruiken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...