Ga naar inhoud


Ervaringen Canal Digitaal triplesat schotel gevraagd


goofy17

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn rotor met viosat 60 cm vervangen door een multisat triple double die ook via canal digitaal uitgeleverd wordt met korting voor bestaande klanten.

 

Ik ben alleen wat bezorgd over ontvangst bij regen ed met zo'n 45 cm schoteltje. Ook mijn 60 cm visiosat +(nutteloze?) paraprot geeft soms problemen.....

 

Op dit forum al gezocht naar ervaringen, maar wel wat individuele voorkeur (bigsat + losse LNB's ) echter geen echte ervaringen.....

 

Of toch wat anders, desnoods toch op bestaande visiosat LNB rail + 3 dubbele LNB's en multischwitch

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Tha Great Mac

Als je al wat problemen hebt met je 60cm af en toe, dan zou ik je willen adviseren iets groter te gaan. Bv. een Triax van 78cm is een aardige schotel. Mocht je wat meer willen, dan is een T55 ook een goede optie.

 

Kijk eens rond in de 'Galerij van Ledeninstallaties', heb je meteen een idee van wat wat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goofy17
Ik wil mijn rotor met viosat 60 cm vervangen door een multisat triple double die ook via canal digitaal uitgeleverd wordt met korting voor bestaande klanten.

Ik ben alleen wat bezorgd over ontvangst bij regen ed met zo'n 45 cm schoteltje. Ook mijn 60 cm visiosat +(nutteloze?) paraprot geeft soms problemen.....


Ik gebruik nu al twee jaar de triple sat van CD. Uitgericht door een monteur (namens CD) en de verstoringen zijn minimaal. Alleen bij echt zware buien ( 4 keer per jaar?) ben je een paar minuten het signaal kwijt. De laatste dagen heeft het flink geregend met zware buien maar geen enkele verstoring gehad. Heb ook nagedacht over een t55 maar de triple sat bevalt zo goed (en valt zo weinig op) dat ik voorlopig gewoon daarbij blijf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De visiosat bisat met 3 dubbele LNB's en 2 disecq switches is inderdaad mijn alternatief. Maar flink wat meer kosten en werk.....

 

Is dat het wel waard als de ervaringen met de CD aanbieding van 179 euro hier ook goed zijn......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goofy17
De visiosat bisat met 3 dubbele LNB's en 2 disecq switches is inderdaad mijn alternatief. Maar flink wat meer kosten en werk.....

Is dat het wel waard als de ervaringen met de CD aanbieding van 179 euro hier ook goed zijn......

Goedkoop is meestal duurkoop. Met een visiosat bisat hebt u zeker meer regen reserve vergelijken met de triplesat van CD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

de tripplesat is bagger, als eerste als je hem neemt kleine gaatjes boren in de lnb.s dat het vocht weg kan

 

triax of nog beter is de t55

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zeer goede ervaringen met de Multytenne. Ook bij zware regenval gewoon beeld op alle kanalen. Echter zodra er een dikke regenwolk aan komt is het over en uit. De prestaties voor slechts 45cm zijn goed te noemen.

 

Als je een paar dB waardes wil vanuit mijn Dreambox, dan hoor ik graag van je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jassy
Ik heb zeer goede ervaringen met de Multytenne. Ook bij zware regenval gewoon beeld op alle kanalen. Echter zodra er een dikke regenwolk aan komt is het over en uit. De prestaties voor slechts 45cm zijn goed te noemen.

Als je een paar dB waardes wil vanuit mijn Dreambox, dan hoor ik graag van je.


precies, maar als je dat dan vergelijkt met anderen die een T90 iod hebben is het bagger. Als het bij 60cm niet goed werkt denk ik dat de boel niet goed is uitgericht, het mooiste is een triax 64,78,88 met zo'n houder voor 4 lnb's en een diseqc switch, dan heb je ook veel meer reserve.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een T90 vergelijken met een Multytenne is ook een Fiat Panda met een Volkswagen Touareg vergelijken. Natuurlijk haalt een Multytenne niet zulke goede waardes als een T90.

 

Ik moet er bij zeggen dat ik mijn Multytenne maximaal heb uitgericht met prof. apparatuur. Meer dB's krijg ik er echt niet uit.

 

Hier een paar waardes (DM7020Si):

 

NED1: 14,2dB

RTL4: 13,9dB

één: 13,7dB

Das Erste: 14,3dB

ZDF: 13,8dB

BBC One London: 13dB

ITV1 London: 12,5dB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Dat zijn heel nette waarden, zonder meer. En ook goed dat je ff de zenders erbij gezet hebt. Hoe staat het met de sterkte op bv. CBS Action en CBS Reality (28.2E)?? Die staan bekend om de wat zwakkere ontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...